Bedankt Jantine! Dan ben ik heel benieuwd donderdag .. Wat raar dat jou 1e echo ook niets was en later toch een mooi kloppend hartje! Wat zou je in spanning hebben gezeten
Hoi meiden, Jantine, wat fijn dat het goed zit!! Gefeliciteerd!! Wil toch even iets kwijt over de vroege echo's aangezien een gyn er ook naast kan zitten!! Omdat ik 5 prille miskramen heb gehad, kreeg ik bij mijn laatste zwangerschap elke week een echo. Was trouwens eerst overgestapt naar een ander zkh. Ik kreeg bijna elke week een andere gyn. Tijdens het maken van de eerste echo kon de gyn niets zien zei ze....maar ik zag zelf in een flits wel iets...zij nog eens kijken... Oja nu zie ik wel een begin van een zwangerschap. Maar ipv een geruststellende opmerking gaf ze een niet echt geruststellende opmerking...was niet fijn! Week erna was ik ong 7 weken....had ik me eigen gyn en die zag geen hartactie...terwijl ik dus wel iets zag...maar dat was mijn eigen hartslag zei die...moest er maar rekening mee houden dat het weer een mk zou gaan worden...aangeslagen zat ik beneden...toch voor mijn gevoel klopte het niet en was ik weer naar boven gegaan en stond erop dat er nog een keer gekeken werd. Voor mijn eigen geruststelling deed ie dat met een ander echoapparaat...en ja wel hoor....nu zag ie het ook. Hij wenste me een prettig weekend en bood niet.erns zijn excuus aan....dat vond ik echt een grote fout!! Tot 2 keer aan toe zag ikzelf dat ik wel iets zag...was maar goed dat ik nog geen pillen had geslikt om de miskraam op gang te brengen....anders had ik nu mijn mooie wondertje niet gekregen!!!!!wat ik hiermee zeggen wil!! Luister ook goed naar je eigen gevoel... Liefs mamatje
Nou net terug van het ziekenhuis maar helaas .. Het vruchtzakje en dooierzakje (mooi rond op de juiste plek) waren te zien, maar geen vruchtje! Heb pilletjes mee gekregen om in te nemen ..
@Sterretjesmama: ik zou persoonlijk ook nog even wachten met die pillen. Ik zou nog even een week afwachten en dan eerst nog even een echo en als het dan niet gegroeid is, kun je dan altijd nog besluiten die pillen te nemen... Als je nu namelijk nog maar 5 weken bent, is het beeld wat je van de echo beschrijft, helemaal niet zo'n rare. En als je bij je andere zwangerschap(pen) ook 2 weken terug werd gezet, heb je blijkbaar een lange innestelingsperiode en die verkort je termijn! (Weet ik uit ervaring: bij Thirza 2,5 week teruggezet in eerste instantie, later gecorrigeerd naar 1,5 week).
Ik sluit me volledig aan Heb zelf met 5.5 week een echo gehad en er werd al gezegd dat het te vroeg was omdat de kans groot was dat je niks zag En idd je zag niks alleen verdikte baarmoederslijm Ook dat gaf geen garantie, Ben blij dat ze het van te voren zelf aan netjes aangeven 1 week later een kloppend hartje en een garnaaltje Hoop voor jou dat het te vroeg was voor een echo En dat het positief uitvalt!
Sterretjesmama...wil je geen valse hoop geven...maar je zei eerst dat het er ravelig uit zag en dat het nu mooi rond zag...als je idd eerder 2 weken tetug gezet bent...zou je nu ook een evt latere innesteling gehad kunnen hebben. En aangezien je ook nog niet vloeit ed...
Daarom Het kan net zo goed ook wel echt mis zijn, maar de kans is mij te groot dat de termijn gewoon korter is dan de gyn denkt, en het laatste wat je wilt is een vruchtje aborteren dat mogelijk zich gewoon tot een levend kindje gaat ontwikkelen...
Sterretjesmama, wat een naar bericht! En dat je al helemaal pillen hebt meegekregen... Wat vreselijk voor je. Sterkte... klinkt zo magertjes, maar ik bedoel het vanuit de grond van mijn hart.
Bedankt voor jullie reacties! Durf de pillen ook nog niet in te nemen, heb er zo'n raar gevoel over. Vorige week was het vruchtzakje inderdaad raar van vorm en rafelig en 5mm groot. Nu was het mooi rond en 1,5 cm groot! Maar een vruchtje is nergens te vinden!! Ze moesten me helemaal "kantelen" omdat mn baarmoeder ook gekanteld was en ze had er nog iemand bij gehaald, maar ook die zag geen vruchtje. Gisteren zou ik dan 8,4 week zijn .. Maar met aftrek van 2 week kan dat 6,4 week zijn .. De echo liet zijn dat het uitkwam op 5,4 week. Een verschil van 3 weken! Dat lijkt me erg veel .. De pillen neem ik nog even niet, wil nog heel even zelf afwachten. Bedankt voor jullie berichtjes!
Ze hebben je wel grondig onderzocht met zijn tweeën zeg... En je kunt altijd voor de zekerheid nog een echo laten doen als je het echt niet vertrouwt. Dikke knuffel!
Nou inderdaad! En allemaal inwendig .. Maar nog geen bloedingen, had verwacht dat het door dat "gefrummel" wel wat bloedverlies zou zijn, maar tot op heden nog niet.
Wanneer was je eerste positieve test? Je bent op dat moment meestal ergens tussen de 3 en 4 weken zwanger (zwangerschapstesten zijn erg gevoelig tegenwoordig). Bij een termijn van 5,4 is dit iig een volkomen normaal beeld! Hopen dat het toch nog goed afloopt dus! (En in dat geval wel echt even de gyn EN de vk inlichten!)
Mijn eerste positieve test was op 10 december 2011! En mijn cyclus is 31 dagen. Bij mijn vorige 2 kinderen ben ik altijd 2 weken terug gezet tijdens de eerste echo's. Ik heb helaas geen echofoto mee gekregen anders had ik jullie die even kunnen laten zien!
Hoi sterretjesmama, Hoe is ie nu met je?? Hope so dat ze het verkeerd hebben en dat het nog wel goed zit!! Nog steeds geen vloeien?? Ga je nog een keer snel voor een echo?? Liefs mamatje
Hoi mamatje77 Bedankt voor je berichtje! Heb tot op heden nog geen bloedverlies, en de pillen liggen nog in de kast. Heb wel wat lichtroze slijmverlies gehad met 1 druppeltje bloed, dit was vrijdag, maar daarna niets meer. Misschien dat het een voorteken is, geen idee .. Mijn vorige miskramen waren zo anders! Volgende week maandag moet ik weer naar het ziekenhuis, omdat we hadden afgesproken dat ik de pillen zou in brengen en ze dan volgende week willen nakijken of alles weg is .. Weet niet zo goed wat ik moet doen, een nieuwe afspraak maken? Of zeggen dat ik twijfel? Of gewoon pas maandag heen gaan? Ben nog in dubio ..
Zeggen dat je twijfelt en dus de pillen nog niet gebruikt hebt en eerst nog een controle-echo wilt. Aangezien je zo vaak 2 weken terug bent gezet, zou je afgelopen week nog maar 5 weken zwanger zijn geweest dan, dus dan zou ik even tot volgende week wachten. Dan weet je aardig zeker dat je dan een hartje zou moeten zien en als dat niet zo is, dat het dan ook echt mis is... Maarja: dit geeft natuurlijk ook wel veel spanning, dus kan me ook voorstellen dat je zo snel mogelijk een echo weer wilt en als het dan tenminste gegroeid is, geeft dat ook weer wat duidelijkheid.
meid ik zou gewoon een afspraak maken voor een echo en leg je twijfels uit voor hetzelfde geld gaat het wel goed met het kleintje en was je minder ver ik zou die tabletten iedergeval nog niet innemen totdat ik zekerheid zou hebben
Hoi hoi, Idd wat de dames voor mij ook schreven...het melden van te voren dat je twijfelt en om nog een echo vragen!! Spannend zo nog even.... Knuf en xxx