Idd ik weet meer😃 het vruchtzakje is verdubbeld van formaat, 13 mm. Ook het vruchtje is gegroeid. De gynaecoloog had goede hoop en gaf aan dat rekenen vanaf eisprong prima was, en dat dit goed op schema lag. Dus gelukkig weer een btj hoop!!! We zijn er nog niet, maar begin is er❤️
Hier de laatste echo, met een heel klein vruchtje te zien. Ook ligt het nu hoger in de baarmoeder😃
Nou idd, dat hopen wij ook. Gynaecoloog was gelukkig hoopvol. Dus daar heel voorzichtig btj aan vast houden, maar voor nu stilletjes genieten
Fijn dat er groei is! Hoe groot is nu het vruchtje? Want de maat van het vruchtzakje zegt mij niet zoveel Hoeveel weken ben je nu vanaf je eisprong?
Het vruchtje is nu bijna 4 mm en ik ben vanaf de eisprong vandaag 6.1 wk. En dit zou volgens de gynaecoloog kunnen kloppen.
Jij hebt een gynaecoloog die toch heel slecht kan tellen hoor Ik denk dat de groei inderdaad gewoon even stil gelegen heeft. Veel succes met je zwangerschap!
Ja idd, we zijn er zeer zeker nog niet. Maar het groeit in elk geval. Nu hopen dat dit in deze lijn voorgezet wordt. Ik ben nog steeds voorbereid op het ergste maar de gynaecoloog had er wel goede hoop in. Ze zei: ik denk dat we naar een heeeeeeele vroege zwangerschap kijken. Maar de stijgende lijn qua groei ziet er voor nu super uit. Een echt wonderkindje is het dus nu al. Maar vooralsnog gaan we wel van het ergste uit. Want anders zou de teleurstelling des te groter zijn, als het toch wel nog mis gaat. Voor nu nog steeds de gevoelige borsten en geregeld wat hoofdpijn. Ook is mijn reukvermogen toegenomen, waardoor ik bij sommige luchtjes beroerd wordt. Ook af en toe (vooral) s avonds wat last van maagzuur. Maar verder mag ik absoluut niet klagen hoor. Wel gek dat er iets zo groeit en je er niks tot weinig van voelt
Ik denk dat ze bedoelt dat het volstrekt ongebruikelijk is om vanaf de eisprong te tellen. Ik heb in ieder geval nog nooit iets gelezen, iets gehoord of iemand gesproken die telt vanaf de eisprong. Alles en iedereen gaat uit van de eerste dag van de laatste menstruatie. Of als je een afwijkende cyclus hebt (of een IVF/ICSI procedure), dan tel je vanaf de ovulatie of punctie + 2 weken. Ik vind het heel raar om te lezen dat daar opeens van afgeweken wordt, maar ik snap ook dat jij vertrouwt op je gynaecoloog. Wellicht ten overvloeden, maar je kunt dus niet de gegevens die je op internet leest over 6 weken toepassen op jouw telling. Want jij telt anders. Als jij zegt 6.1, dan ben je volgens de reguliere telling 8.1. Zo is het gewoon. Ook al tel jij 6.1. Om te vergelijken MOET je eenzelfde telling aanhouden, anders vergelijk je appels met peren.
Bedankt voor je geruststellende reactie. Voel me er nu écht een stuk beter onder....:niet dus! Het vruchtje groeit en dat is voor mij het belangrijkste! En daarnaast hoor en lees je zo ontzettend vaak dat mensen in het begin 2 wk terug gezet worden in de zwangerschap. Dus echt heel raar vind ik het allemaal niet. In elk geval, durf ik nog nergens op te hopen, maar is de groei voor mij wel goed nieuws.
Ja, het spijt me vreselijk dat het niet geruststellend is. Ik hoop ook van harte dat jouw kleintje een 'groeipauze' heeft gehad. Mijn reactie was puur bedoeld om je uit te leggen dat je 'jouw' telling niet kunt vergelijken met wat je verder leest (hier en elders). Zodat je geen onjuiste informatie hebt.
Meiske voor nu gefeliciteerd! Ik hoop ook dat het gewoon goed blijft gaan. Het vruchtje leeft blijkbaar, want anders groeit het niet. Ik weet niet hoe je cyclus liep, maar het kan best zijn dat je eisprong later is geweest dan jij dacht. Ik was er namelijk ook van overtuigd mijn lichaam goed te kennen, maar niets bleek minder waar. De dag waarop ik mijn laatste eisprong dacht te hebben was 5 dagen voor mijn echte eisprong. Ik gebruikte toen voor het eerst langdurig ovulatie testen en temperatuurde. Daardoor weet ik dat mijn eisprong later was dan dat mijn lijf zelf aan gaf. Vruchtbaar slijm en steekjes had ik er dus al vele dagen er voor gehad. Dus meid waarschijnlijk heb jij je ook vergist. Ik neem aan dat een gynaecoloog weet wat ze zegt en doet en daar moet je maar op vertrouwen. Ik hoop in ieder geval het beste voor je!
Even vanuit de reguliere telling, Wij hebben met 6.2 een echo gehad waarop een vruchtje te zien was van 4mm en n langzame hartslag Omdat ik gisteren wat bloed had verloren mocht ik voor mijn eigen gerustheid nog langskomen met 7.1 en het vruchtje was nu 8 mm met een sterke snelle hartslag en mooie dooierzak, t zag er wel iets anders uit als bij jou maar dat zal vast allemaal verschillen. Ik hoop voor je dat alles blijft zitten en het goed gaat met je wonderkindje!
Vandaag weer een echo. De groei lijkt weer stil te staan of heel weinig te zijn gegroeid in een week, en nog geen hartactie. Ik durf niets meer te hopen en denk nu zelfs (heel slecht) ging het er maar uit, dan ben ik van die onzekerheid af. De gynaecoloog wil me woensdag weer zien en hoopt dan wel een hartje te zien, maar ik ben zelf de hoop verloren. Wel is het vruchtje nu beter te zien dan op de vorige echo. Op beeld was hij duidelijker dan de foto is geworden. Ook nog steeds de kwaaltjes, en zelfs begin in nu s avonds wat misselijk te worden, maar ook ik weet dat dit niks zegt. Mijn hoop is weg en ga ervan uit dat we woensdag wederom slecht nieuws krijgen
Het is idd verschrikkelijk slopend. Natuurlijk hoop ik nog steeds op een wonder en woensdag wel een kloppend hartje te zien, maar na deze echo durf ik er niet meer op te hopen. We moeten wéér afwachten, pffff
Nou gisteren klein stolseltje verloren en vervolgens met afvegen rose afscheiding. Alle hoop vervlogen en inwendig al afscheid genomen. Wachten tot het los komt. Nu vandaag nog steeds na het plassen wat rose afscheiding. Alle hoop is weg en al geaccepteerd dat het mis is. Vandaag echo, net geweest. Het wonder waarop we écht niet meer hebben durven dromen; Hartactie❤️❤️❤️ Nog wel heel traag, maar kan beginnend zijn. Nog anderhalve wk wachten tot vrijdag. Dan mogen we weer een echo en dan weten we het zeker. Als het hartje dan stevig klopt is het goed en als het nog traag klopt dan is het foute boel. De groei verloopt langzaam, maar er is groei en hartactie inmiddels. Moest het even kwijt na alle onzekerheid