Vorige week met groei echo van 32w en 3dgn zagen ze dat ons meisje ee. Sterrenkijker is, heeft iemand hier ervaring mee qua bevalling als ze zo blijft liggen? Verder liep ze voor op de groei, benen waren zolang als met 36weken, ze woog ongeveer 2200 gram, ze schatte haar bij de geboorte ong 55cm....
Een lange dame dus! Mijn neefje was een sterrekijker, mijn zus is gewoon begonnen met de bevalling maar kreeg hem er dus niet uit. Alsnog een keizersnede geworden. Heeft je VK er niets over gezegd? Ze kunnen nog wel draaien toch!?
Heb er zelf geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat deze bevallingen 'zwaarder' zijn dan een gewone. Meestal hebben de meeste vrouwen het er lastiger mee om de kleine eruit te persen en duurt dit langer dan bij een goed liggende baby. Maar er zijn ook een hoop baby's die tijdens de bevalling nog goed draaien hoor! Volgende keer misschien eens goed informeren bij de gyn of vk? Dan ben je zeker goed geïnformeerd!
Nee de vrouw van de echo zei verder niks, maar was ook niet mijn vk, volgende week moet ik weer naar de vk, dan zal ik er eens om vragen, maar krijg ik dan weer een echo om te kijken of ze goed is gaan liggen of ga ik dat pas merken bij de bevalling zelf?
Ons dochtertje was ook een sterrenkijker. Daar kwamen ze pas tijdens de bevalling achter, omdat ik pers weeën had maar de ontsluiting nog niet zo ver was. Uiteindelijk een keizersnede geworden omdat ze op deze manier niet door me bekken heen kon. Ze was door al de weeën ook vast komen zitten in me bekken.
Ook hier een sterrenkijkertje, maar dat bleek ook pas bij de bevalling. Heel lang weeen gehad, maar de ontsluiting vorderde niet en dus uiteindelijke en keizersnede..
Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als hier boven... Ze kwamen er pas achter bij de persweeen (zonder gekheid, toen nog een echo gemaakt!) en toen dus idd ook een spoedsectio... Ik heb van een kennis gehoord dat zij ook van een sterrekijker is bevallen, alleen zij beviel thuis. Ze kon tijdens de persweeen niet meer naar ziekenhuis en kindje is er met vacuumpomp uitgetrokken en zij is niet al te fijn eruit gekomen, down there, uitgescheurd en alles... Ik ben dus bij een sterrekijker zeker een voorstander van een geplande ks, want een spoedsectio na persweeen is echt NIET fijn!
hier ook hetzelfde, maar uiteindelijk met de vacuum gehaald. echt geen pretje, baby een hersenschudding, ik 10 hechtingen, een gigantische kneuzing en een faalgevoel. Ik heb geen flauw idee of ze nog draaien zal, maar wel even iets om goed in de gaten te houden hoor! En te bespreken met de VK mocht ze voor de bevalling nog niet gedraaid zijn,,
Hier ook een sterrenkijker...die met de vacuüm gehaald is. De bevalling is vaak iets moeilijker...maar gewoon te doen hoor. Ga jezelf nu niet gek maken met een hoop horrorverhalen meid.... het is gewoon te doen, Hier trouwens bij de tweede weer een sterrenkijker maar zij draaide tijdens de bevalling,,,
Hier een sterrenkijker, kwamen ze met de bevalling achter. Bij de laatste controle zei de gyn dat ze er perfect voor lag. Ik heb 2 uur persweeën moeten wegzuchten, heel zwaar. Je mag dan nog niet meepersen omdat je nog niet genoeg ontsluiting hebt. Daarna heb ik zo'n 45 minuten geperst. Dat vond ik ook zwaar, omdat je dan al zo gewend bent om NIET mee te persen. Maar uiteindelijk is ze er zonder pomp of tang of KS uitgekomen, geheel natuurlijk. Wel heb ik een knip gehad, maar daar heb ik nauwelijks wat van gemerkt. Hij is ook goed geheeld en ik ben niet uitgescheurd. Ik had ook geen pijnstilling ofzo, dus het kan wel, een natuurlijke bevalling. Wel vond ik het pittig om te doen. Toen ik mijn kind vasthield en het hechten klaar was, was ik het snel weer vergeten.
Ik ben ruim een week geleden bevallen van een sterrenkijkertje. Ook bij mij kwamen ze er tijdens de bevalling pas achter. Thuis begonnen maar ik kreeg haar er niet uit. Naar het ziekenhuis, bij mij ook daar nog een echo gemaakt.. en wat ik al wist zagen ze toen ook op de echo. daarna hebben ze een cupje geplaatst maar nog voor ze gingen 'helpen' kreeg ik haar er toch uitgeperst. Gelukkig geen vacuum en ook geen keizersnede nodig. Maar wel een pittige bevalling. Trouwens niet geknipt of uitgescheurd, maar het was ook mijn 2e bevalling. Wel heel snel weer de oude na de bevalling, dus uiteindelijk geen erg slechte bevalling/ervaring
Hier was de laatste een sterrekijker. Kwam de vk bij het persen pas achter , had ik toch toch gelijk toen ik zei dat het niet paste (ze keek me eerst heel raar aan toen ik dat zei...) Na heel lang te hebben geperst in verschillende houdingen (thuisbevalling) is hij gelukkig nog gaan draaien met zijn hoofdje. Wel heb ik heel lang last gehouden van bekkenpijn , door het persen heb ik vaak zijn hoofdje tegen mijn bekken aan gehad...
Hier was de 1e ookeen sterrekijker. Kwamen ze tijdens het persen achter. Ik had al heel lang weeen maar het schoot weinig op. Schijnt veel voor te komen bij sterrekijkers. Ze liggen verkeerd dus ze drukken te weinig naar beneden en hierdoor schiet de ontsluiting niet goed op. Ik kreeg ook al vrij vroeg persweeen. Is ook normaal bij sterrekijkers. Ik heb 1,5 uur geperst maar ze zat klem. Met vacuumpomp eruit gesleurd. Knip en volledig uit gescheurd. Totaal 18 uur geduurd. Maar kleine kan nog draaien hoor. De mijne lag met 38 weken nog goed. Vlak voor en zelfs tijdens bevalling kunnen ze nog goed gaan liggen. Soms helpt het om op je zij te liggen tijdens de weeen.
Hier ook bevallen van een sterrenkijkertje. Meestal schijnen ze nog te draaien tijdens de bevalling, maar deze dame dus niet. Heb wel heel erg moeten persen, maar is verder wel gelukt. Volgens de gyn. alleen mijn fijne hechtingen wel te danken aan het sterrenkijkertje
Hier ook weer snel de oude na de sterrenkijker. En mijn VK zei vandaag ook nog, dat het bij de 2e een ander verhaal is, omdat je dan al meer ruimte hebt. Tijdens mijn eerste afspraak met haar zei ze trouwens dat de Indianen een Sterrekijker een Zonnekindje of Zonnekijker noemen. Heel optimistische, zonnige blije kindjes dus volgens hun traditie.
Tijdens de ontsluitingsfase was mijn zoon ook een sterrenkijker. Vanaf 2 cm dus persweeën en het vorderde voor geen meter. Toen ik dan eindelijk 10 uur later mocht persen, is hij nog wel goed gedraaid en ben ik een klein beetje uitgescheurd omdat hij er in 10 minuten was. Wat wel nog het vermelden waard is, is dat ze de hartslag van een sterrenkijker blijkbaar moeilijker kunnen meten, helemaal als deze ingedaald is en je een voorliggende placenta hebt. Ik kreeg dus meteen een echo van de gynaecoloog met de mededeling dat ik me geen zorgen hoefde te maken, toen kwamen ze er pas achter dat hij een sterrenkijker was en waarom ze dus niet zijn hartslag registreerden.
Mijn kleintje lag al vanaf de 28e week perfect. Dag voor inleiden ook.. tijdens de bevalling gedraaid naar sterrenkijker en ik kreeg hem er niet door. Werd bijna spoedkeizersnee maar is er uiteindelijk uitgetrokken met de vacuum omdat zijn hartje het niet trok. was geen leuke bevalling maar zou t zo weer doen!
een sterrenkijker zorgt vaak wel degelijk voor een moeilijk(ere) bevalling.. hier ook een sterrenkijker en kwamen daar tijdens de bevalling pas achter, idd ook door echo tijdens de weeën, hier door weeënstorm wel snelle ontsluiting alleen de laatste centimeters gingen maar moeizaam, uiteindelijk na 2 uur persen en geprobeerd te hebben met de vacuumpomp toch nog een keizersnede, had mijn zoon wel goed gelegen had ik hem er wel uit gekregen maar doordat hij een sterrekijker was, kon hij de draai niet krijgen, zelfs met hulp van een vacuumpomp niet helaas
Ja mijn meisje was een sterrenkijker ben gewoon zo bevallen t werd me ook gezegd toen ze eruit kwam " o tis wel een sterrenkijker dat gaat meestal wat lastiger" mij boeide t al niet meer ze was er al met 5.5uur dus last hebk niet gehad.. kan t dan zoveel verschillen?
Blijkbaar, want mijn bevalling was wel een hel en natuurlijk lukte echt niet .... Ik hoop dat TS jouw bevalling heeft, maar zoals je merkt aan de meeste reacties is het toch wel moeilijk (meeste eindigen daadwerkelijk in spoedsectio, en trust me daar wordt je niet blij van!).