Vanaf hoeveel weken zwangerschap kon de verloskundige de ligging van je baby voelen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Nele87, 16 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Gewoon even nieuwsgierig ;)

Ik was met 27 weken, 3 dagen bij mijn verloskundige.
    Ze zei: ik ga eens proberen te voelen hoe het kindje ligt. Maar dit lukte niet. Ze vermoedde wel dat kindje misschien dwars lag op dat moment.

Ik krijg met 30 weken een echo, dus dan weet ik het zowiezo. Als ik dan met 32 weken terug naar de verloskundige ga, zou ze het dan met die termijn moeten kunnen voelen?

Wanneer voelde jullie verloskundige voor het eerst de ligging?

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Pas bij 35 weken heel duidelijk. Alle keren ervoor lag 'ie iedere keer anders haha. Vanaf 35 weken lag 'ie met zijn hoofd naar beneden en kon ze duidelijk schoudertjes en billen voelen.

3. malih

malih Lid

15 nov 2016
    80
    11
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier konden ze het niet voelen bij mijn zoon en kregen we uit Ʃindelijk een liggings echo.

4. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Was al heel vroeg voelbaar dat kindje in stuit lag; hoofdje lag continu heel duidelijk boven. Met 35 weken was de verloskundige heel blij dat ze 'hoogstwaarschijnlijk' voelde dat het kindje gedraaid was. (Zelf voelde ik niet dat er iets was veranderd...) Met 37 weken was de verloskundige nog 'vrij zeker' maar toch maar voor de zekerheid een echo. En helaas, kindje lag (nog steeds?) in stuit. Ook voor ervaren verloskundigen is het soms dus lastig om het goed te bepalen. En het hangt natuurlijk ook van heel veel factoren af zoals grootte baarmoeder, hoeveelheid vruchtwater, grootte van het kindje etc. of het goed te voelen is of niet.

Deel Deze Pagina