Hoi meiden! Gister een positieve zwangerschapstest gehad van kruidvat. Op internet en in de bijsluiter lees ik vervolgens dat ik een afspraak moet maken bij de huisarts om de zwangerschap vast te stellen. Toen ik de assistente aan de telefoon had zei ze dat dat niet hoefde omdat ik geen klachten heb, maar dat ik meteen naar de VK door kan. Ik ben daar nu ik erover na denk nogal verbaasd over, omdat overal staa dat de huisarts de zwangerschap eerst definitief moet vaststellen. Hoe ging dat bij jullie? En is het wijs om nog eens te testen? De teststreep was net zo donker en duidelijk als de controlestreep, dus daarin geen enkele twijfel. Liefs!
Huisarts is nergens voor nodig - maak een afspraak bij de vk. Het is genoeg dat huisarts en je apotheek weten dat je zwanger bent.
Inderdaad gewoon een verloskundige bellen, de huisarts doet niets meer dan je adviseren om naar een verloskundige te gaan, haha. Scheelt je weer een ritje naar de dokter
Heb de huisarts niet geïnformeerd. Pas toen ik dacht dat ik een blaasontsteking had en urine ging brengen vroegen ze of ik zwanger was. Anders hadden ze t ws pas bij het inschrijven na de geboorte geweten haha