Hi dames, gisteren kregen wij tijdens de eerste echo te horen en te zien dat we een tweeling verwachten! Helemaal overdonderd en nog steeds vind ik het allemaal zo gek/bijzonder/spannend, maar ook leuk. Zijn hier nog meer dames zwanger van een tweeling of geweest, die tips etc willen delen? Ik heb nog geen idee wat ons allemaal te wachten staat. De babys doen het goed en ze hebben ieder een eigen placenta en vruchtzak. Over 4 weken hebben we de volgende echo. Dan hopelijk het geslacht bekijken..!
Gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger van een tweeling. Nu 31 weken. Kan je adviseren om lid te worden van de facebook pagina 'tweeling mama's'.
Hoi ik ben ook zwanger van een tweeling. Wist hij bij 8 weken al. Ik heb zelf dus ook minimale ervaring ermee. Ben zelf wel een tweeling Mijn beebies hebben ook een eigen vruchtenzak
Oh leuk we lopen bijna gelijk op dus. Zeiden ze bij jou ook dat er 75% kans is op een twee eiige tweeling?
Nee ze verwachten dat omdat er een dik schot tussen zit en allebei een eigen vruchtzak hebben. Je weet t pas als ze eruit zijn haha als ze erg veel op elkaar lijken dan denk ik dat t grote kans is eeneiig is.
Wat leuk, gefeliciteerd! Eigen vruchtzak en placenta is erg gunstig, is de minst risicovolle vorm van een tweeling zwangerschap. Mijn tweeling (jongen en meisje) is inmiddels ruim 2 jaar, dus heb aardig wat ervaring met zowel de zwangerschap, complicaties en bevalling als de baby en dreumestijd. Tweelingmama's facebookgroep is een goede tip die gegeven is. Ik ben ook lid van tweelingouders en tweelingmoeders. Je mag me altijd pb-en als je daar behoefte aan hebt.
Wat leuk gefeliciteerd! Ik ben nu 27 weken zwanger van een tweeling, een jongen en een meisje dus we weten zeker dat het 2 eiig is
Ik ben wel benieuwd wie jullie zijn op de fb groepen haha! Ik zit daar ook, ik heb twee tweelingen, beide twee eiig, beide geboren in de 39e week. Qua zwangerschap liep het als een zonnetje, geen complicaties. Je mag altijd pb sturen.
Ik ben nu 10+1 weken zwanger van een 2 eiige tweeling. Super spannend! Misschien is het leuk om contact met elkaar te houden? Merk dat ik zelf er heel erg aan toe ben om er over te praten omdat dit helemaal nieuw is voor mij. Zijn niet mijn 1e kindjes hoor. Heb nog een dochtertje van 1. Zouden jullie dit leuk vinden ?