Vroege echo: wanneer een kloppend hartje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mama van Julian, Apr 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama van Julian

Feb 20, 2007
    86
    0
    0
    medewerkster klantenservice Drogisterij.Net
    Stellendam
    Ik had gister een positieve zwangerschapstest.
    Vanwege een missed abortion in februari, mag ik bellen voor een vroege echo.
    Ik ben hier wel blij mee, maar ik wil ook niet te vroeg zijn, zodat het hartje misschien nog niet klopt (minder ver, dan gedacht)
    Ik ben 28 maart voor het laatst (echt) ongesteld geweest en 28 april was de test positief.
    Wanneer is er een kloppend hartje te zien en wanneer doen jullie meestal de vroege echo?

Groetjes

2. Mama van Julian

Feb 20, 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    Ik heb de verloskundige gebeld en mag volgende week dinsdag voor een echo komen.
    De assistente vond het lichte bloedverlies op 23 april (1.5 dag) ook vreemd en kon ook niet zeggen of ik echt zwanger ben. Het zou ook al misgegaan kunnen zijn, vanwege het bloedverlies, maar dat zou dan veel erger moeten zijn geweest, denk ik.
    Ze zei: Als het goed is, is het met een echo wel te zien of je zwanger bent. het is nog wel vroeg, maar ze kon wel begrijpen dat ik duidelijkheid wil.

Als ik zwanger zou zijn, zou het hartje met 5 weken en 6 dagen al kunnen kloppen of is dat echt nog te vroeg?

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mama van JUlian,

de termijn waar rond het hartje begint met kloppen is toevallig precies 5 weken en 6 dagten. De kans is dus wel groot dat dit nog niet te zien is. Wat dus hlemaal mniet hoeft te betekenen dat het niet goed zit. We adviseren (of maken zelf de afspraak het liefst) meestal ook om de vroege echo rond 8-9 weken te doen, omdat je anders echt te vroeg kunt zijn en misschein onrust veroorzaakt die helemaal niet nodig is. Ze kunnen dinsdag in ieder geval sowieso wel het vruchtje opmeten om te zien of de termijn overeenkomt en het al goed meegroeit. En wie weet heb je net geluk dat er wel hartactie te zien is. De kans is heel groot dat je 2 weken later overnieuw moet komen voor een 2e termijn cq controle echo.
    En op zich kun je wel anderhalve dag bloedverlies hebben gehad hoor. Het kan een innestelingsbloeding zijn geweest of een gesprongen vaatje.

Veel succes dinsdag, ik duim met je mee.

Groetjes Brigitte

4. Mama van Julian

Feb 20, 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    Hoi brigitte,

Bedankt voor je antwoord. Het is inderdaad wel vroeg, deze echo, maar omdat ik het niet voor 100 % zeker ben dat ik zwanger ben, magik komen.

Ik hoop dat er inderdaad te zien is of ik inderdaad zwanger ben en of het meegroeit met de zwangerschapppsduur. Hopelijk zien we over een week of 2 in ieder geval een kloppend hartje.

5. Mama van Julian

Feb 20, 2007
    86
    0
    0
    Stellendam
    Hoi Brigitte,

Er zit een minimensje in mijn buik. Het was alleen nog te klein om het goed op te meten.
    Ze dacht dat ik ongeveer 5 weken moest zijn. Wat ze opgemeten heeft was 0,43 cm Ik dacht zelf 5 weken en 6 dagen.
    Nu mag ik over 2 weken weer komen en dan zal ik tussen de 7 en 8 weken zijn. Dan weet ik pas precies wanneer ik ben uitgerekend.
    Het blijft wel spannend, maar heb nu wel de zekerheid dat ik zwanger ben.

Share This Page