In deze zwangerschap krijg ik net als bij mijn vorige zwangerschap om de drie weken een groeiecho vanwege medicatie die voor groeivertraging kan zorgen. Dit is bij beide zwangerschappen gelukkig niet het geval! Mijn zoontje groeide hartstikke goed, alles lag een week voor op groei en zijn buikje uiteindelijk een week of drie. Hij is met 38 weken geboren met een gewicht van 3380 dus hartstikke netjes. Nu heb ik met 32 weken een groeiecho gehad en met alles liep ze iets voor, maar met haar buikje liep ze 5 weken voor! De dag erna een glucosetest gehad maar dat was hartstikke netjes. Donderdag heb ik weer een groeiecho en waar ik me eerst best kalm voelde, merk ik dat ik me nu toch een beetje gek loop te maken.... Ik vroeg me af of er mensen zijn met deze ervaring, en hoe de groei hier uiteindelijk ging?
Misschien is het niet geheel relatief. Maar ik ga ook groeiechos krijgen. Omdat dit kindje maar 2 vaten heeft ipv 3 in de navelstreng en omdat mijn zoontje met bijna 5kg geboren werd met 39.5. Ze hebben hem toen ook opgemeten maar toen schatte ze hem een ruime 7 pond. De echoscopiste die ik met deze 20wkn echo had vertelde mij dat ze eigenlijk alleen bij de buik het vet meerekenen. Als een kindje bijvoorbeeld dikke beentjes of bolle wangen heeft, zien ze dat niet.
Ik kreeg om de 2 weken een groeiecho en wekelijks een doppler echo. Paniek in de tent kind was te klein en moest misschien wel eerder gehaald halen. Uiteindelijk geboren met 39 weken 2990 gram. Viel dus wel mee... Onnodige stress al die echo’s.
Hier meerdere groeiecho's gehad ivm veel vruchtwater en groter geschat kindje. Met name haar buikje liep altijd voor. Uiteindelijk is ze geboren met 41+2 en woog ze 4020 gr, een flinke dame dus Ze heeft nog steeds dat bolle buikje...de mouwen van truitjes zijn soms te lang, maar het lijfje past dan prima. Ze is een kleine boeddha, maar helemaal gezond!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben echt benieuwd hoe ze gegroeid is donderdag, kan dus alle kanten op.
Ik heb ook meerdere groeiecho’s gehad bij n* en dopler onderzoeken. Hij leek niet te groeien tussen de 30 en 32 weken, moest elke week dopler en soms meerdere keren per week incl ctg ivm slechte uitslagen. Eigenlijk net als bij @Draaikont. Uiteindelijk bij 38.4 ingeleid en met 39 weken geboren met 3 kilo. Geen grote jongen, maar ook niet te klein. 1 groei echo zegt weinig het kan zijn dat je baby net een groeispurtje heeft gemaakt bijvoorbeeld. En uit ervaring weet ik nu dat meerdere ook niet alles zeggen. Ik snap wel heel goed dat je het spannend vindt! Hopelijk stellen deze reacties je vast wat gerust en heb je een prima echo
Ja hier precies hetzelfde verhaal! Moest om de dag en soms elke dag een ctg omdat mevrouw niet zoveel bewoog. Uiteindelijk een mooie gezonden dochter. Mijn kids zijn ook deels chinees dus ook ook geen reuze baby verwacht!maar in het ziekenhuis maakte ze wel echt meer paniek dan nodig.
Heel fijn om te lezen dat het vaker voorkomt dat er ‘paniek’ is en dat het uiteindelijk meevalt. Het gekke is, mijn zoontje liep ook voor (niet zo erg als deze dame maar een week of 3) en dat viel uiteindelijk heel erg mee. Ik bezwoer toen dat ik me niet meer zo gek zou laten maken door groeiecho’s bij een eventuele volgende zwangerschap. Nou.... dat lukt dus toch niet helemaal. Maar jullie reacties helpen hier zeker bij. We zullen het zien morgen....
Nou, ze is nog steeds groot maar wel wat minder groot dan ze eerst dachten. Ze volgt nu haar eigen lijntje dus dat is alleen maar goed!