Hoi Dames, Vandaag heb ik mijn 20 weken echo gehad en zag de echoschopiste dat mijn meisje een dubbele schisis heeft.. Ik schrok natuurlijk super erg, je wilt natuurlijk niets anders als een volkomen gezond kindje! Ik heb het nu een beetje kunnen 'accepteren' en naast me neer kunnen leggen. Gelukkig kan ik morgen al terecht in Maastricht voor vervolgonderzoek! Maar toch schieten de tranen me te binnen elke keer als ik eraan denk. Zijn er mensen met ervaringen? Ik ben ergens in mn achterhoofd toch wel een beetje bang dat ik niet meteen verliefd zal worden. En hoe zal het er dalijk uit komen te zien als ze ouder is. Mijn verloskundige heeft al verteld dat er qua borstvoeding altijd mogelijkheden zijn en dat we nu gewoon duimen dat het geisoleerd is. Ik hoop echt dat jullie me wat antwoorden kunnen geven Dank jullie wel alvast!!!
ikzelf heb geen kindje met schissis, maar mijn vriendin haar zoontje heeft wel schissis en jeetje mina wat kunnen ze dat tegenwoordig toch mooi maken, hier was ik echt heel erg verbaasd over. hij kon wel goed drinken uit een speciale fles, ook zijn gehemelte was open dus dat kon je wel goed zien, maar echt de schissis hoorde bij hem klinkt raar uiteraard maar het was even wennen toen hij geopereerd was, hij heeft zijn eerste operatie gehad, en ze hebben het nu dichtgemaakt en dat alleen is al een heel verschil, hij is met 3 maanden geopereerd en met 9 maanden, er zijn nog meer operaties nodig, en soms proberen ze 2 operaties in 1 te doen als de kleine zijn of haar toestand dat toelaat. ook bij schissis wordt je heel goed begeleid door het schissis team in je ziekenhuis, en er is ook een Facebook met schissis kindjes daar kun je ook ervaringen uitdelen. wat wel echt zo is, is dat de schissis hem niet belemmerd in zijn doen en laten, waar vooral ouders veel tegenaan lopen is de operatie en niet de operatie zelf, maar omdat je gaat denken waarom eigenlijk, hij of zij is zo geboren en is mooi zoals hij is, waarom opereren voor de buitenwereld, dit bracht best emotioneel heel wat met zich mee de noodzaak moeten inzien van de operatie terwijl jij vind dat je kindje ook met schissis perfect is, gelukkig was het schissis team van het ziekenhuis altijd bereikbaar. succes alvast het worden spannende tijden en na de eerste schok (die wellicht niet eens komt hoor) zul je merken dat jou meisje de allermooiste en allerliefste is van de hele wereld
Zelf geen kindje met een schisis, m'n vaste collega wel die is pas bevallen van een kindje die dat heeft. Hij heeft het aan een kant maar loopt wel flink door. Door middel van speciale spenen & fles kon zij hem gewoon borstvoeding geven. Ze is alles gaan opzoeken en uitzoeken wat ze het beste kon doen omdat ze heel graag borstvoeding wilde geven. Met een paar maandjes wordt hij geopereerd dan gaan ze het dicht maken. Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent, gelukkig kan je wel snel terecht. Hopelijk geeft dat meer uitsluitsel en rust. Ze was zelf heel bang dat ze zou schrikken na de geboorte, maar dit was bij haar niet het geval. Ze was opslag verliefd.
Wat een rot nieuws Geef jezelf wat meer tijd om hierom te rouwen, je moet immers je hele beeld bijstellen van een gezond kindje en de eerste tijd zal niet makkelijk zijn. Ze kunnen zoveel tegenwoordig, dus blijf ook hoop houden dat het allemaal goed komt. Je bent vast direct verliefd wanneer je haar ziet Sterkte vandaag in Maastricht!
Dank jullie wel voor jullie berichtjes! Vandaag in Maastricht geweest voor de vervolg echo, heb der ook in 3D kunnen zien. Oh wat is dat in het begin schrikken, maar als ik nu naar de foto kijk is het toch echt mijn meisje! Helaas wel omdat het een dubbele schisis is, is er meer kans dat het genetisch is en dat er kans is op een syndroom. Vandaar vandaag toch een vruchtwaterpunctie laten doen en is er bij mij en mijn partner bloed afgenomen. Omdat ik morgen al 21 weken zwanger was moesten we de keus maken om het vandaag te doen of af te wachten tot de bevalling. Jeetje wat een moeilijk keuze en wat komen er veel emoties over je heen! Het is nu zooo dubbel, ik voel der schoppen en actief zijn, maar misschien is ze verder wel helemaal niet gezond en zullen we toch afscheid van haar moeten nemen over 3 weken.. Heel moeilijk! Ik vind het zo moeilijk om als ze niet 'normaal' kan leven haar te houden, ook voor mijn zoontje. Hij heeft ook een papa en een mama nodig..... Wat een vreselijke keuze lijkt me dat! Over 1 week hebben we de eerste uitslag en over 2 weken de complete uitslag.. Pff echt heel slopend! Ik hoop zo dat het geisoleerd is en we gewoon kunnen genieten. We zijn wel heel erg gerust gesteld door de doktoren dat we hele goede begeleiding krijgen vanuit het ziekenhuis, wat onze keuze ook wordt. Over 4 weken ontmoeten we het Schisis team in Maastricht als alles verder goed mocht zijn. Lets hope so!!!
Oei dat maakt het wel extra moeilijk en spannend ja Ik hoop heel hard met je mee dat het 'slechts' de schisis' is en ze verder gezond is.