2 vruchtzakjes te zien, 1 met kloppend hartje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door kyrah12, 1 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Voor zon 1,5 week terug zijn we er achter gekomen dat we zwanger zijn, omdat mijn man en ik er al vrij snel over uit waren dat het niet kon heb ik dus een afspraak gemaakt bij de abortuskliniek, we hebben namelijk al 5 kinderen en ik heb een hartprobleem.. mijn laatste zwangerschap was een regelrechte ramp!...

Dus aflopen dinsdag heen geweest want ik was heel zeker van mijn zaak:p niet dus..Daar heb ik een echo gehad .. via de buik konden ze niet veel zien... vaginale echo gehad en daarop zei ze: roep er ff iemand bij.. dus ik dacht.. er zit helemaal niks?? raar... dus de tweede persoon goed kijken.. zegt ze opeens: Het is een tweelingzwangerschap!! WAttttttttttttttttttt?? dus ik zeg sorry maar ik ga naar huis...

Dus naar huis met mijn baby(s)... Volgende dag mocht ik al bij de verloskundige komen... een echo gehad en was idd 2 vruchtzakjes op te zien 1 met een mooi kloppend hartje (precies 6 weekjes) maar van de andere konden we nog weinig van maken...

we hebben hier ook echos van... volgend de verloskundige kon het zijn dat het ene eitje later bevrucht is... en dus ook later wat te zien? Maar kon ook zijn dat het niks werd...
    Wie heeft hier ervaring mee???? 14 juni terug komen...

We weten niet hoe we het allemaal gaan doen.. maar me kindje(s) weg laten halen lijkt makkelijker gezegd dan gedaan.. ik kan het dus niet...zal zwaar gaan worden de komende tijd...

Enne voor iedereen die mijn fb heeft.. This nog geheim!!!:D

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    poeh jeetje, snap dat je niet zit te wachten op nog een zwangerschap na 5 kinderen, en snap heel goed dat een abortus toch erg moeilijk is. en dan ook nog een 2ling!! weet je al wat je gaat doen?

7 kinderen!!! jeetje!!! :$ dat gaat idd druk worden als je besluit je kindjes te houden.. (stiekem hoop ik van wel, vind abortus altijd zo verdrietig, maar dat ligt ook aan mijn mmm achtergrond)

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

Wow, dat is best heel heftig! Het kan inderdaad wel zijn dat eentje wat later innesteld..maar dit wordt niet makkelijk voor jullie! Ik geloof zelf echter dat God je nooit meer geeft dan je aankan dus dat het je wel kan lukken, ondanks je angst en lichamelijk gesteldheid. Ik wens je veel wijsheid toe!

4. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

jaaa ik ga zeker het kindje of kindjes houden..we hebben hier lang over nagedacht.. maar weg laten halen... ik kan het niet... het gaat zwaar worden.. heb van mijn jongste meer in het ziekenhuis gelegen als thuis..heb een hartprobleem wat nog niet opgelost is mag nu al eigelijk helemaal niks... en zie dit allemaal weer gebeuren...mag het misschien niet zeggen en bedoel het ook niet hard.. als het er 2 zijn zijn we er echt gelukkig mee.. maar hoop aan de andere kant dathet er maar 1 is.. puur lichamelijk gezien...

ben benieuwd of er meer mensen zijn die op de eerste echo wel 2 vruchtzakjes zagen er maar 1 hartje klopte en het andere zakje weinig te zien en die bij de volgende echo 2 kloppende hartjes hadden??

5. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde gehad. Met 6 weken was er 1tje met hartactie en met 7 weken hadden klopten allebei de hartjes. Helaas is het bij ons niet geheel verlopen zoals we gehoopt hadden. Ik snap dat je geschokken bent maar doe wat je hart je ingeeft.

6. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Jeetje zegt, jullie zullen wel geschrokken zijn.

Maar aan de andere kant, het heeft zo waarschijnlijk moeten zijn. Maar doe je wel rustig aan met jezelf?

En doe wat jullie hart verteld.

Gefeliciteerd!

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    dat lijkt me zeker schrikken, zo onverwacht.. en nu (wellicht) ook nog 2.... sterkte met het verwerken van de schrik, ik zie wel al een mooie zwangerschapsbanner staan bij je, dat spreekt toch wel van enige blijdschap ook ermee.. ik wens je een gezonde zwangerschap toe

8. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gehad. 2 vruchtjes 1 hartje dat klopte, in week 9 ben ik het dode vruchtje verloren. Vanishing Twin heet het. Gebeurd wel vaker maar wordt heel vaak niet opgemerkt omdat het vroeg in de zwangerschap verdwijnt en de meeste echo'tussen de 10 en 12 gemaakt worden.

Bij mij werd het duidelijk omdat ik begon te bloeden met 6.5 week en zodoende meerdere vroege echo's heb gehad. Bij de tweede echo zegt ze ineens, oh het zijn er 2... Mijn vriend zijn ogen schoten van opluchting dat de uk het deed (we dachten aan een miskraam omdat ik lang gebloed heb, 2 weken tussen week 6.5 en week 6.5 ;) ben ruim anderhalf terug gezet) naar totale paniek en ik denk dat bij mij hetzelfde te lezen was. 1 was al een schok en wennen (krom gezegd een ongelukje) en aanpassen, laat staan 2 in 1 keer.

Het vruchtje zelf leek niet goed en ik moest een week later weer komen. Vruchtje was niet gegroeid en ben het dus uiteindelijk verloren.

9. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met de moeilijke kanten van de zwangerschap! Ik hoop echt dat de zwangerschap beter gaat verlopen dan je vreest!

En ik wil je hartelijk feliciteren met de zwangerschap, want als ik het zo lees zijn de kinderen/ is het kind zelf wel van harte welkom, ook al zie je genoeg beren op te weg! En gefeliciteerd met jullie moedige besluit de zwangerschap niet te laten afbreken! 7 kinderen lijkt me wel pittig, zeker als je zelf niet gezond bent, maar het heeft natuurlijk ook heel veel heel leuke kanten! Ik hoop dat de leuke kanten de overhand gaan krijgen! Veel geluk samen!

10. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    jeetje wel heftig hoor deze situatie.
    hier zelf ook een hartprobleem en problematische zwangerschap gehad bij mn dochter, maar nu dus weer zwanger. je komt deze paar maanden wel weer door moet je maar denken al is het super zwaar en zijn er opnames voor nodig!
    maar goed, bij mijn dochter zagen ze met 7 weken ook een 2e vruchtzak maar geen hartje en bij het andere wel een hartje. toen een echo bij 9 weken was er niks meer te zien van een tweede vruchtzakje. heb toen wel vanaf week 5 tot week 16 bloedverlies gehad dus dat kwam waarschijnlijk van dat tweede vruchtje wat niet heeft doorgezet.
    en idd wat sommigen al aangeven komt dit vaker voor alleen merken we het niet omdat de meeste pas later een echo krijgen.
    veel succes iig.

Deel Deze Pagina