Beste verloskundige, Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben. Nu heb ik de hele tijd buikpijn en menstruatiekrampen en steken. Het wordt erger als ik me inspan, bijvoorbeeld als ik het huishouden doe of een fietstocht maak. (ongeveer 2 a 3 uurtjes) Ik moet dan echt gaan liggen en heb 2 uur nodig om bij te komen voordat de pijn weer wegzakt. Dan voel ik nog wel dat er iets gebeurd maar dit lijkt me normaler. Ik vroeg me af of die pijn een teken is dat er iets mis is, en of ik echt nu al rustiger aan moet gaan doen. Bij voorbaad dank voor het antwoorden.
Hoi, Je baar moeder en daarmee buik kan gevoelig zijn vroeg in de zwangerschap. Als je continue steken hebt en echt buikpijn moet je een verloskundige bellen. Ook bij bloedverlies. Een beetje krampen die erger worden na beweging is niet erg. Groeten Evelien
Bedankt voor je reactie. Ik word terug gebeld door een vk, hopelijk vandaag nog. Het is niet zo dat ik echt ineenkrimp van de pijn. Maar ik moet echt even liggen wel. Het is lastig in te schatten wat normaal is. Ik verlies gelukkig geen bloed.