5 weken echo - nog niets te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door evatjuh, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evatjuh

evatjuh Nieuw lid

7 apr 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal!

Hier eventjes een vraagje. Wellicht hebben andere dit ook meegemaakt. Wij zijn al een tijd bezig om zwanger te worden. Toen we na een jaar nog niet zwanger waren zijn we naar de gynaecoloog doorverwezen. Eigenlijk zou ik moeten gaan starten met het spuiten van hormonen omdat bij progesteron waardes steeds te laag waren. Alleen vorige week was ik overtijd en heb ik toch maar een zwangerschapstest gedaan. En die was positief! Heel blij natuurlijk want het was heel onverwacht. Alleen vandaag stond een echo ingepland bij 5 weken. Kwam ik daar aan bleek dat ze me veel te vroeg hadden ingepland. Eigenlijk doen ze pas rond 7 weken op zijn vroegst de eerste echo. Maar omdat ik er toch was, hebben ze toch maar een inwendige echo gedaan. Ze vertelde me van te voren al dat het kan zijn dat er nog niks te zien is. En inderdaad op de echo was nog niks te zien. Ze gaf aan dat het waarschijnlijk gewoon nog te vroeg is. En dat hetzelfde vaker voorkomt. Hebben andere mensen dit ook wel eens meegemaakt?
    Ik moet volgende week vrijdag terug voor een echo. En dan zou er zeker wat te zien moeten zijn. Alleen zit nu toch wel een beetje in onzekerheid.

Groetjes Eva

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb het niet meegemaakt, maar 5 weken is ook wel echt heel vroeg. Rond 7 weken is het inderdaad normaal om voor het eerst een echo te krijgen waar wel iets op te zien is. Je moet dus denk ik nog even geduld hebben

3. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 4 weken ook een echo gehad en daar was verder ook niks op tr zien alleen verdikt baarmoederslijmvlies met een wit puntje erin.

Vorige week mey 7 weken weer een echo gehad en daar zag je een duidelijk kloppend hattje en een vruchtje dat al bewoog.

komt vast goed. Ik was toen ook zo bang maar je zukt versteld staan hoe hard het al is gegroeid.

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hier met 4 weken (+paar dagen) een leeg vruchtzakje gezien en met 7 weken een boontje met kloppend hartje. Ik snap je onzekerheid maar met 5 weken is het echt echt nog te vroeg om wat te zien..

5. daantje30

daantje30 Lid

6 nov 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier rond de vijf weken ook weinig te zien, maar de week erna een mooi kloppend hartje

6. evatjuh

evatjuh Nieuw lid

7 apr 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie berichtjes! Is fijn om te lezen! Nu maar eventjes afwachten. En proberen positief te blijven de komende dagen :)!

7. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Bij mij met 4 weken ook alleen verdikt baarmoederslijmvlies met een wit puntje erin, met 5 weken een vruchtzakje.. Met 7 weken hoop ik een kloppend hartje te gaan zien!!
    En idd.. 5 weken is gewoon nog vroeg.. Je weet ook niet de exacte innesteling etc!

8. Nurse89

Nurse89 Niet meer actief

Hallo, ik heb ook een echo gehad met 5 weken (omdat het mogelijk was dat ik toch al langer zwanger was ivm het verliezen van oud bloed bij de laatste menstruatie) bij mij zag je alleen een mooi vruchtje in de baarmoeder zitten. Ik maak me ook druk, ik voel bijna niks. Als ik die echo niet had gehad zou ik niet eens geloven dat ik zwanger was. Maar ik weet t zeker: het komt goed. Daar heb ik alle vertrouwen in.

Deel Deze Pagina