Alcohol gedronken zonder dat ik het wist...paniek

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by LadyT, Sep 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyT

LadyT Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    1,042
    1
    38
    hallo,

Zojuist ben ik er achter gekomen dat de radlers die we in huis hadden geen o,o% waren zoals normaal gesproken het geval is.

Totaal heb ik deze week drie glazen gedronken (geen hele blikjes), maar nu blijkt het dus verkeerd spul te zijn. Ik heb echt in alle staten en weet niet wat ik moet doen.
    Het gaat om Amstel en is 2%.

Het laatste glas heb ik net proberen over te geven, maar dat is maar half gelukt. Daarna maar veel water gedronken.
    Ik ben nu in mijn 21/22e week.

Kunnen jullie zeggen hoe groot de schade is, waar ik me op moet voorbereiden en wat ik nu nog kan doen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi LadyT,

heb je intussen al met iemand gesproken? Vervelend dat je niet wist dat het niet alcoholvrij was, want dat geeft een hoop onrust. Het is niet bewezen dat van 3 glazen alcohol in de zwangerschap er blijvende schade aan de kleine is. De kans is het allergrootst dat het geen gevolgen heeft, zeker niet als je verder fit bent en het bij deze glazen blijft. Maar we kunnen het nooit zeker zeggen. Bespreek het met je vk en wellicht kan zij ervoor zorgen dat jij je geruster voelt door bv een extra groei echo aan te bieden oid.

Groetjes Brigitte

Share This Page