Vroege echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Arlo, 15 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arlo

    Arlo Actief lid

    29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Hoi! Ik ben pril zwanger na het gebruik van Clomid. Op 15 november was de eerste dag van mijn laatste menstruatie (welke is opgewekt met duphaston). Op basis daarvan zou ik nu 4+2 zijn en daar gaan ze ook vanuit in het ziekenhuis. Maar mijn eisprong was volgens mij pas 2 december. Ik heb op 26 en 28 november follikelmetingen gehad en op 1 en 2 december positieve ovulatietesten. Op basis daarvan zou ik korter zwanger zijn, 3+6 nu ongeveer.

    Nu heb ik op 31 december een vroege echo. Bij de follikelmetingen bleek ik drie grote follikels te hebben dus willen ze checken of ik zwanger ben van een meerling. Naar eigen berekening ben ik op 31 december pas 6 weken zwanger. Is er dan wel iets te zien op een echo? Hoe groot is de kans dat het hartje al klopt rond die termijn?

    Ik vind het fijn om een vroege echo te krijgen hoor maar wil niet dat het alleen maar onzekerheid oplevert...
     
  2. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    rond 6 weken is al wel te zien if je zwanger bent..
    ik was toen net 5+5 en het hartje klopte toen al
     
    Arlo vindt dit leuk.
  3. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja met zes weken kun je wel een beginnende zwangerschap vast stellen. Of het hartje te zien is, dat kan nog wel eens verschillen.

    Bij mij met 6,2 uitwendig duidelijk wel een hartje te zien maar mijn baarmoeder ligt naar voren gekanteld en t kindje heeft zich tegen de voorhand ingenesteld dus het was goed zichtbaar. Als er geen hartje te zien zegt het op 6 weken nog niet zoveel. Met 7 weken moet het wel te zien zijn
     
  4. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb met 6+2 een echo gehad. Toen klopte het hartje echt net. Was toen nog langzaam en onregelmatig. Als ik een dag eerder was geweest hadden we waarschijnlijk geen hartslag gezien. Je zal dus wel een zwangerschap zien maar het spant erom of het hartje al klopt. Het is niet erg als dat nog niet zo is iig!
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kun je het niet 1 weekje later doen? Dan zie je tenminste zeker een hartje kloppen. En of het een meerling is, maakt die ene week ook niet uit lijkt me.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    1-2 dec posi ovu, dan je ei op zijn laatst op 4 dec zijn gesprongen.
    Daar vanuitgaande ben je nu nog maar 3+5 weken zwanger en zal je tijdens de echo 5+6 dagen zwanger zijn en kan het te vroeg zijn om een hartje en zelfs een vruchtje te zien.
    Wel zullen ze de vruchtzak zien en kunnen ze zien of er meerdere vruchtzakken zitten. Echter als er 2 kindjes in 1 vruchtzak zitten, kunnen ze dat vaak dan nog niet zien op dat termijn.

    Ik zou persoonlijk de echo 1 week later zetten.
     

Deel Deze Pagina