Vroege echo's maar nog geen hartslag baby

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Kimm24, 28 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    Vandaag een vroege echo gekregen wegens vroegere miskramen
    Ik ben vandaag 5 weken en 6 dagen.
    Ik hoopte op een hartslagje maar helaas nog niet kunnen zien.
    Wat we wel zagen was een vrucht zakje met een dooier zakje
    Alles zag er verder prima uit
    Ik heb donderdag weer echo ( dan 6 weken en 1 dag )
    Hoe aannemelijk is de kans dat het hartje dan wel klopt?

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.187
    1.986
    113
    Ook 6w en 1 dag is gewoon giga pril. Je kan mazzel hebben dat je het dan ziet knipperen. Maar ook kans van niet. Warom zo kort op elkaar en niet tot maandag wachten?

Suzi98 en Vero0504 vinden dit leuk.
  3. Lampje007

Lampje007 Actief lid

15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ik heb deze zwangerschap bewust langer gewacht op die eerste echo (6+6), omdat vroege echo’s eigenlijk weinig zekerheden geven en juist dus nog meer stress bezorgen, zowel bij mijn mk als bij de goede zwangerschap gaf een vroege echo mij weinig rust..

4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.597
    4.450
    113
    Vrouw
    Hier een vroege echo (5+3) gehad om de locatie te bepalen na meerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. De volgende echo was pas bij 7 weken. Ik snap ook niet waarom ze jouw echo’s zo dicht op elkaar doen. Ik zou je adviseren om wat langer te wachten. Het beeld is nu goed voor je termijn maar als je morgen geen hartje ziet dan denk ik niet dat je gerustgesteld bent terwijl dat nog heel normaal kan zijn.

5. WWJD

WWJD Niet meer actief

Vroege echos beloven je een soort zekerheid maar vergroten vaak juist de onzekerheid en geven stress. Hier ook na de mk vroegere echo gehad met 6w5dagen. Vroeger niet. Hoe lastig ook ik wilde absoluut geen onzekere echo (en nog werd het 5 dagen korter gemeten wat later ruim ingehaald was).

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Je moet geluk hebben wil je dan een hartje zien knipperen, zie je niks knipperen dan ook niet in paniek raken. Bij G hadden we net een flikkerend lichtje maar dat was echt ontzettend geluk hebben.

Ik liet m alleen maken om te checken of t inderdaad een intacte zwangerschap was en op de goede plek zat. Schoonzus was al eens met loeiende sirenes afgevoerd vanwege die gein.

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zou kijken of je hem een weekje later kan zetten. Belangrijk is dat het op de goede plaats zit en dat zit het nu. Met 7+1 moet je sowieso een hartje zien kloppen.

Gefeliciteerd trouwens!

8. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    Echo van vandaag
    Geen hartje gezien.. toch teleurstelling en angst komen om de hoek kijken.
    Dinsdag met 6+6 terug hopelijk dan wel een mooi hartje

Bijgevoegde bestanden:

9. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Waarom heb je zo vaak echo’s? Normaal hoor je nu wel een hartje te zien, maar als de apparatuur bijv. slecht is zal het later zijn.

Sado en Splitijsje vinden dit leuk.
  10. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik zit even terug te kijken om te zien of jouw verwachte termijn wel klopt. En je zegt eerder een positieve ovulatietest te hebben gehad op 4 februari. Maar stel je ovulatie was dan 5 februari dan ben je nu nog maar 5 weken en 4 dagen (klopt toch?). Dan is het helemaal niet gek om nog geen hartje te zien kloppen.

Sado, evaleana en Suzi98 vinden dit leuk.
  11. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dinsdag zou je dan 6+2 zijn. Dan zal er wel een hartje zijn. Maar ik zou niet aanraden zo vaak echos te doen.

Kimm24 en Suzi98 vinden dit leuk.
  12. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Ja, dit precies.

13. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    Ze tellen toch aan de hand van je eerste dag van je laatste menstruatie? Dat was 18 januari
    Maar mijn positieve ovulatietest was inderdaad 4 feb
    Dus mijn termijn klopt niet denk je ?
    De verloskundige heeft het kindje opgemeten en daar kwam ook 6 weken en 1 dag uit.

Bijgevoegde bestanden:

14. WWJD

WWJD Niet meer actief

Je telt alleen vanaf menstruatiedatum als je de eisprong niet weet. Dan wordt met de termijnecho de termijn bijgesteld. Als je uitgaat van de vorige menstruatie ga je eigenlijk automatisch uit van een cyclus van 28 dagen (4 weken). En die heeft niet iedereen en ook niet altijd. Jij hebt je eisprong op 5 of 6 feb gehad en dat is een ruime 2,5 week na je menstruatie en niet 2 weken. Als je je eisprong weet dan kun je nauwkeuriger tellen. Op dag van de eisprong ben je 2 weken. Dus 2 weken later 4 weken. Als jij vanaf je menstruatie zou rekenen was je met eigenlijk 4 weken al ruim 4,5 week. Dat scheelt nogal als het zo klein is.

Dat de verloskundige het kindje op jouw berekende termijn mat zegt niet veel. Op deze termijn wordt nog niet goed gemeten omdat het allemaal heel klein is. Bij mij werd het kindje op 6 weken precies gemeten terwijl ik toen 6w5d was. Dat werd met de termijnecho (rond 11/12 weken) bevestigd.
    Een eerste echo is een vitaliteitsecho (is het een goede zwangerschap van een levend vruchtje). En die wordt vaak pas met 8 weken gedaan. Maar liefst niet voor 6 weken.

JupitR vindt dit leuk.
  15. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    Dus als ik het goed begrijp is het waarschijnlijk te vroeg om hartactie te zien ?
    Volgende week dinsdag hopelijk wel

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.724
    7.220
    113
    Vrouw
    Hoe komt het eigenlijk dat je zo vroeg al zo veel echo's hebt @Kimm24?

Sado en Suzi98 vinden dit leuk.
  17. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.225
    1.748
    113
    Ben ik ook wel benieuwd naar. En wie maakt de echo’s eigenlijk? Als je deze echo’s op eigen initiatief laat doen bij een pretecho bureau loop je het risico dat de apparatuur eigenlijk helemaal niet geschikt is voor zulke vroege echo’s.

Je bent op zoek naar zekerheid (wat ik snap) maar die echo’s gaan je dat niet geven helaas.

Sado, JupitR, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    #18 RoGiJuLi, 3 mrt 2023
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2023
    Je bent korter zwanger, dus logisch dat je nog geen hartje zichtbaar is.
    De baby is verkeerd (te groot) gemeten.
    M.i. heeft ie de dooierzak erbij opgemeten voor een deel.

Rode is mi de juiste meting vh vruchtje, oranje de dooierzak die er deels achter ligt en geel omtrek vh vruchtje.

IMG_20230303_202211.jpg

Precious03 en Suzi98 vinden dit leuk.
  19. Kimm24

Kimm24 Bekend lid

15 mei 2011
    761
    543
    93
    De ene was in het ziekenhuis bij de gynacoog vanwege de miskramen.
    En de andere bij de verloskundige

Morgen moet ik naar weetr terug naar de gynaecoloog
    Ik ben onwijs zenuwachtig of het hartje klopt.
    Ik heb geen klachten van kramp of bloedverlies
    Dus dat geeft een beetje hoop.

Ik laat het morgen weten.

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.724
    7.220
    113
    Vrouw
    Dit is echt de vloek van vroege echo's. Bij geschiedenis met bbz had ik de vroege echo wel gesnapt, maar voor of rond de 6 weken een echo inplannen; 2 zelfs, brengt alleen maar meer onzekerheid.

Ik hoop ook dat het hartje klopt voor je. Naar aanleiding van de goede oploop op je testen schat ik de kans hoog in.

Suzi98 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina