Menstruatie en Sonja Bakker?

Discussion in 'Zwanger worden' started by SandraK, May 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik lees net op een forum van Soja-Bakker-lijners dat hun menstruatie best wel veranderd door het volgen van het dieet.
    De een wordt niet ongesteld, de ander veel te laat, weer een ander veel te vroeg.
    Of de menstruatie is veel heftiger...

Ik was vorige maand drie weken overtijd zonder zwanger te zijn....en ook ik doe Sonja Bakker.
    Ik was nog maar 4 kilo afgevallen dus ik dacht dat dat het niet kon zijn.
    maar nu ben ik wel aan het twijfelen gebracht..

Wie van jullie volgt ook het Sonja Bakker dieet en herkent dit?

2. ik hoor altijd wel tegenstrijdige berichten over dat sonja bakker dieet.maar volgens mij is het helemaal niet goed om te diƫten als je zwanger wilt worden,weet het niet zeker maar heb dat wel eens gehoord

3. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dat is niet alleen zo bij het sonja bakker dieet San....

elk dieet die je volgt kan invloed hebben op je menstruatie...waarschijnlijk doordat je voedingspatroon anders wordt, weet het niet precies meer..... weet enkel dat afvallen je menstruatie dus idd kan veranderen....de 1 wordt later ongesteld, de slaat zo een menstruatie (of meer) over etc etc...

liefs smoekie

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb het dieet gevolgd. Tijdens de pilgebruik. Mijn menstruatie werd juist korter (van 5 dagen naar 4) en stukken minder pijnlijk (3 dagen pijn naar 1 dag pijn)
    :D.

Ben er dus blij mee. Ben in totaal 12 kilo afgevallen.

5. Kletstante28

Kletstante28 Actief lid

Mar 23, 2007
    254
    0
    0
    Ik ben zelfs al bijna 40 kg kwijt !
    Heb de SB gevolgd, maar ook daarna eigen houtje.

Ik moet zeggen, toen ik ging lijnen had ik tijdens pilgebruik nergens last van, gewoon braaf 28 dagen aan gehouden, altijd. Daarna gestopt met pil, nog steeds weinig 'fout' ondanks dat ik dus niet meer de pil nam en gewoon bleef lijnen.

Elke lichaam is anders, bij mij is het nog steeds normaal en niet over tijd geweest.

Wel is het verstandig niet te lijnen als je zwanger bent, maar juist neem ik de levenstijl van Sonja wel over, alleen dan iets meer zuivel / vezels, maar verder dus gewoon gezond eten !

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ben vorig jaar 14 kg afgevallen met sonja bakker en er is niks veranderd aan mijn menstruatie.
    ik denk dat dit geldt als je snel veel afvalt, dan kan je lijf anders gaan doen.

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen ik het boekje volgde is er niks veranderd aan me menstruatie bleef gewoon zoals altijd.

8. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    mijn cyclus is toch al een grote puinhoop, Sonja Bakker of niet! ik ben nu in de 4e week en deze keer wel heftig ongesteld, maar dat hoeft niet door SB te komen.. enne.. als ik zwanger BEN dan pas ik mijn eetpatroon wel aan, het zou betekenen dat ik wanneer ik 9 maanden geleden al wilde beginnen ik nog steeds niet kon lijnen omdat...
    eerst maar eens zwanger WORDEN (wat moeilijker is dan het lijkt..)

9. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik ben ook niet streng aan het bakkeren hoor.....meer een beetje van Sonja en een beetje van mezelf... ;)
    Dan moet het wel kunnen toch?
    Ik vind het gewoon wel prettig om me aan de regelmaat van het dieet te houden, maar doorgaans eet ik echt wel wat meer hoor...

10. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Als je menstruatie wegblijft als je aan het dieten bent, echt wegblijft, ben je echt verkeerd bezig... das namelijk niet gezond!
    (ik kan het weten, ben in het verleden ook niet-gezond bezig geweest :()
    Bij normaal lijnen (nog genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen) zou je menstruatie niet echt moeten uitblijven.
    Overigens lijkt het mij ook niet verstandig te lijnen als je zwanger bent...

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ik heb ook het Sonja Bakker dieet gedaan en ben 9 kilo afgevallen. Mijn cyclus is ook nooit veranderd.

gr vruchtje

12. mommy to be

mommy to be Bekend lid

Dec 4, 2006
    549
    0
    0
    ook ik ben aan t sonja bakkkeren en mijn menstruatie is niet veranderd. en ik ben in 10 weken tijd toch al zo'n 16 kilo afgevallen.
    ik denk dus idd dat elk lichaam anders reageert op afvallen
    kuzz

13. angeloflove

Apr 4, 2007
    93
    0
    0
    sonja bakker en zwanger worden gaat niet echt samen je menstruatie gaat er erg van in de war en kan soms gewoon uit het niets helemaal stoppen
    dus ik zou je aanraden om er niet mee te beginnen

groetjes

14. angeloflove

Apr 4, 2007
    93
    0
    0
    oeps foutje in banner hahahah

15. elle

elle Actief lid

Hoi Sandra,

Ik ben sinds 23 april bezig met Sonja Bakker.
    En ik ben maar liefst 8 dagen overtijd geweest de afgelopen ronde!
    Mijn ongi begon met giga buikpijn en ik heb het idee dat het ook heftiger is dan normaal. Dus..zou maar zo kunnen!

xx

Share This Page