Ik had vandaag op cd 7 terug al een positieve ovulatietest... mijn luteale fase zit goed (12-14 dagen). Dit is met uitzondering van 1 keer (ovulatie cd 15) al maanden zo. Iemand hier ervaring mee (vorige 2 keer was het raak in ronde 1, ik heb hier dus niet zoveel ervaring mee ) maar ik vermoed dat mijn cyclus te kort is om zwanger te worden? Vorige ronde steeg mijn temp ook niet direct volledig door en had ik na ovulatie direct 3 dagen bloed/bruinverlies... herkenbaar voor iemand? Groetjes Gitte
Kun je misschien wat extra informatie geven, zoals welke anticonceptie je gebruikte en hoe lang je daarmee gestopt bent. Als je ovulatie test op dag 7 positief was dan kun je zeggen dat op dag 8 of 9 je ei springt. Tel daar 14 dagen bij op en je hebt een cyclus waar je zwanger mee kunt worden.
Maar vorige cyclus had je ook een posi ovu op dag 7 en je ei op dag 8 met daarna 2 dagen een licht ovubloeding. Met vervolgens een LF van 13 dagen en de 14e dag ongi, dus een mooie cyclus hoor.
Mercilon en gestopt in juni. Ik denk dat ik dezelfde dag nog mijn eisprong had - trekkende pijn. Ik lees overal dat voor cd 10 te vroeg is ( mijn cyclus is dus ook maar 21 of 22 dagen...). Maar mss ben ik bezorgd over niets?
Wat je voelt is de groeispurt Zoals je in je tempkaart kon zien vorige cyclus komt de eisprong echt pas NA je ovutest
Ik heb in ronde 4 ook ineens een zeer korte cyclus gehad, die was echter maar 18dgn. Dit was heel raar aangezien ik altijd een mooie cyclus had van 25/26, toen dus 1x 18dgn en daarna weer netjes 25/26. Geen idee waar het door kwam maar waarschijnlijk toen dus geen eisprong gehad
Ik zal maar hopen op verbetering wie weet lukt het ook met de korte cyclus. In ieder geval steeg mijn temperatuur direct door deze keer wat vorige keer een paar dagen bleef hangen. FF geeft in ieder geval ovulatie aan.
Hier beide keren snel (3e ronde en 1e ronde) zwanger geraakt met cyclussen van 21-22 dagen Zou me met een goede LF niet zo snel zorgen maken.