Hallo allemaal.. Geen idee of hier al een topic over was. Loop al een tijdje met het sterke gevoel om zwanger te willen worden. Nu is het zo dat volgens de verschillende sites er afgeraden word om snel af te gaan vallen maar ook om met een te hoge BMI zwanger te worden.. Ik vraag mij af wat jullie ervaring hierin is. En als je dan een te hoge BMI had toch een gezond kindje heb gekregen? X
Ik weet niet hoe hoog je BMI is, maar als je op een gezonde manier al 5kg af kan vallen voordat je zwanger wordt is dat zowel goed voor je vruchtbaarheid als voor het risico op complicaties door het overgewicht (zwangerschapssuiker, hoge bloeddruk,...). Streng dieten als je probeert zwanger te worden is een minder goed idee, net als streng dieten als je al zwanger bent. En als je zwanger wordt proberen om niet of nauwelijks aan te komen tijdens de zwangerschap.
Bedankt voor je bericht.. BMI is nu 37, veel te hoog helaas. Goed begonnen al met sporten (netjes 2x in de week) gevarieerd eten en zoveel mogelijk gezond. Nu een kleine maand geleden mijn spiraal eruit laten halen met het idee dat het zomaar een jaar kan duren of langer, maar je weet het natuurlijk nooit.
Vriendin van mij heeft 5 jaar gelden haar dochtertje gekregen. Zij had ook een zeer hoog bmi, over de 30 maar weet niet meer precies hoe hoog. Zij was wel al jaren bezig om zwanger te worden, want ze werd op t ziekenhuis vanwege haar bmi niet geholpen. Uiteindelijk is ze toen toch zwanger geraakt en heeft een gezonde dochter op de wereld gezet, zonder enige complicaties.
Na 1e zwangerschap een te hoog bmi gekregen. Toen werd ik zwanger van nummer 2 en een gezonde zoon gekregen. Nu ondertussen zwanger van de derde met een te hoog bmi. Je heb idd wat meer risico's zoals zwangerschapsdiabetes enzv. Maar het is bij iedereen anders natuurlijk
Een vriendin van mij heeft met (denk ik) een nog iets hoger bmi een gezonde dochter gekregen. Hoewel dergelijk overgewicht invloed heeft op de vruchtbaarheid was zij in de 4e ronde zwanger. Je zal direct onder controle komen van de gyn en zoals hierboven al aangegeven een grotere kans op diabetes en hoge bloeddruk. Zij is overigens vorig jaar relatief gemakkelijk 25 kilo afgevallen met weight watchers...
Ik heb ook een te hoge bmi en een gezonde dochter ook geen complicaties tijdens de zwangerschap en gewoon onder controle van de verloskundige. was zwanger geworden door de pil heen. nu bewust voor een 2e kindje bezig met een donor dmv zelfinseminatie.( in het ziekenhuis zou ik niet geholpen worden door mn bmi ) was de vorige keer in ronde 1 zwanger helaas uitgelopen op een mk en zit nu weer in ronde 1.
Wat spannend zeg! Vervelend van je mk, lijkt me verschrikkelijk! Wel fijn om te horen dat je een gezonde dochter heb gekregen. Geeft me een goed gevoel!
Was indd erg naar maar nu hopen op een betere afloop mocht het weer lukken Gelukkig voel je je nu wat beter! Je mag me altijd een berichtje doen hoor als je wat wilt weten
Mijn BMI is ook te hoog helaas. Ben nu ong 3 kilo zwaarder als voordat ik van mijn dochter zwanger raakte. Ik had niet een hele fijne zwangerschap, erg misselijk maar dat kwam niet doordat ik te zwaar was. Mijn dochter is gezond geboren en nog steeds gezond (2,5 imiddels) Kennis van mij is nog veel zwaarder en zij was echt vlot (ronde 1 raak..) zwanger en is bevallen van een gezonde dochter.
Ah lief! Dankjewel! Vind het ook allemaal zo spannend! Had mezelf voorgenomen om het om zn beloop te laten en het gewoon te doen wanneer we zin hebben, Maar je raad t al.. ik heb ovulatieteste gekocht en zit er teveel overna te denken. Voor jou is het helemaal een spannende tijd met zelfinseminstie!
Goed om te horen dat alles goed is gegaan! In mijn omgeving zijn er niet veel wat zwaarder. Dus weinig om advies aan te kunnen vragen! Erg fijn dit! Spannende tijd voor jou deze dagen!
' Haha dat is ook wel logisch denk ik als je eenmaal besluit er voor te gaan dan ben je er gewoon ook veel mee bezig het is gewoon een spannende tijd allemaal! Jaa klopt weet gelukkig nu al hoe t gaat door de vorige keer dat scheelt maar indd erg spannend allemaal!
Wat leuk dat jullie voor een kleintje gaan! Gefeliciteerd! Ik ben ook in verwachting geraakt met overgewicht. Ik had een BMI van 30.5 dus net over het randje. Ik was in de 7e ronde al zwanger. Wel heb ik nu last van zwangerschapsdiabetes en mijn waarde was gisteren voor het eerst te hoog. Als hij volgende week weer zo hoog is dan word ik doorverwezen naar de gynaecoloog. Toch hoeft dit niet altijd zo te zijn hoor. Ik ken genoeg dames met overgewicht die er doorheen gingen met 2 vingers in hun neus.
Ik ben zo ongeveer mijn hele leven te zwaar geweest en had in jeugd aardig wat 'trauma' opgelopen van dieten e.d. Ik was uiteindelijk gelukkiger met mijn maatje meer en verlost te zijn van de 'dwang' om er iets aan te doen. Dus... BMI 32 toen ik zwanger wilde worden. Meteen in 1e ronde raak, gezond kind gekregen. Bij 2e en 3e BMI van 32 resp. 34 en ook zij in eerste ronde raak. Wel 3 grote kinderen (p90-97) en ik heb zware zwangerschappen gehad tav kwaaltjes. Afgezien van bekkeninstabiliteit hadden die niets te maken met mijn gewicht. Mijn eerste bevalling was poliklinisch op medische indicatie, de tweede en derde gewoon thuis met eigen VK. Allen ongecompliceerd. Wel heeft mijn 2e 48 uur ter observatie in ziekenhuis moeten liggen (met mij) in verband met controles van bloedsuikers (verhoogde kans op lage bloedsuikers bij grote baby's). Dat was balen, maar geen man overboord.
Oh spannend voor jou!! hopelijk zijn je waardes volgende week beter!! Iemand die ik ken had totaal geen overgewicht ze was echt slank zei had ook zwangerschapsdiabetes dus ook zonder overgewicht kun je dat krijgen. denk alleen met overgewicht misschien meer kans erop
Ja, je gewicht zal heus wat meespelen hoor, maar het is niet gelijk zo dat je onvruchtbaar bent... We zijn nu bezig voor een 2e kindje en ik voel mn eisprong echt heel duidelijk, ook mn cyclus is redelijk regelmatig te noemen, behalve de eerste ronde net na verwijdering spiraal. Succes meid, wie weet snel een positieve test
Mijn BMI was bij mijn eerste zwangerschap rond de 29/30. Ik heb een gezonde dochter gekregen, wel had ik zwangerschapsdiabetes en een hoge bloeddruk tijdens deze zwangerschap. Nu ben ik weer zwanger, bijna 20 weken en ik begon deze met een BMI van 31 ( er zat nog 5kg aan van de vorige zwangerschap ) en tot nu toe nog weinig klachten, maar ik besef me dat ik deze zwangerschap opnieuw weer last kan krijgen van diabetes en hoge bloeddruk. Daarom moet ik ook weer een suikertest doen met 24 weken ongeveer. De vorige keer kon ik mijn suiker gelukkig onder controle houden met enkel een dieet en hoefde ik geen insuline te spuiten. We zullen zien wat deze zwangerschap brengt
Ik had een bmi van 32... minimaal aantal kg aangekomen -> hij vrat me van uit binnen op. Wel op groeilijn 90 ongeveer (maar of dat kwam door bmi of dat zijn pa 2,07m is) In week 35 nog zwangerschapsdiabetes gekregen. Hierdoor medisch geworden. Dit heb ik dmv dieet onder controle gehouden. Ik heb de hele zwangerschap lage bloeddruk gehouden Hij heeft wel een kleine hartafwijking - niet in de familie en niet op de echos gezien- maar we zijn nog in afwachting van onderzoek waar het vandaan komt. Gelukkig geen last van tot nu toe. Ik neem niet aan van een te hoog bmi. Ivm groot kind en hoge bmi dus 2x suikertest moeten doen waarbij de 2e x net boven de grens. Ik heb altijd lange cyclussen gehad maar ik ben met 5 cyclussen / 13 maanden zwanger geworden.
Bedankt voor je reactie! Ik ben zelf 1.81 en mijn vriend 2 meter.. dus ben erg benieuwd hoe dat bij ons gaat zijn en of het ons gegeven is. Nu afwachten hoelang mijn cyclus gaat zijn en of het regelmatig is. Vind het allemaal zo spannend!