Hallo Dames, Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen hoe een aankomende eisprong eruit ziet op een echo. Ben namelijk vandaag bij de gyn geweest en zag in een eierstok tussen al die kleine zwarte rondjes 1 groot zwart rondje. Ik heb zelf namelijk wel het idee dat er een eisprong aan zit te komen deze week. Iemand die ooit voor tijdens of na eisprong een echo heeft gehad en weet hoe dit eruit ziet?
Ze kunnen aan de grootte van het eitje wanneer hij ongeveer gaat springen. Ik weet niet hoe groot dat dat ook alweer is . Zelf doe ik altijd voor m'n vermoedelijke eisprong ovulatietesten. Greetz
Een follikel ziet er op een inwendige echo inderdaad uit als een zwart rondje. Als je eisprong in aantocht is, dan is zo'n follikel behoorlijk groot (rond de 2 cm) en zie je die heel duidelijk in beeld. Heeft je gyn niet opgemeten hoe groot 'ie was? Aan de hand van de grootte kun je ongeveer inschatten wanneer je eisprong zal zijn.
Bedankt voor je antwoord kleinemuppet. Ik heb nog 5 CB dg ovulatietesten liggen, maar omdat die zo duur zijn wou ik ze wel op een goed moment gebruiken vandaar. Ik heb vorige maand een vroege mk gehad en weet nu totaal niet hoe lang mijn cyclus gaat duren en wanneer er weer een eisprong komt.
@Jippie, Nee ze heeft het helaas niet opgemeten. Ik kan zelf helemaal niet inschatten hoe groot het zal zijn geweest. Tegenover de andere zwarte rondjes was deze igg best groot. Ik hou Sinds vorige week ook mijn temp bij, maar daar wordt ik ook nog niet helemaal wijs uit. Gaat je temp dan omhoog al vlak voor de eisprong of daarna pas?
Ik las dat je zuinig om gaat met je ovulatietesten omdat ze zo duur zijn. Ik was ook altijd zuining met ov en zw testen, tot ik censitest ontdekte (internet). Daar zijn ze stukken goedkoper en betrouwbaar. Greetz muppet
Ik zou dit de volgende keer ter plekke aan je gyn vragen in plaats van achteraf hier op t forum. Vind t sowieso raar dat een gyn je geen uitleg geeft en enkel kijkt! Daar kom je toch juist voor?
Nounounou daar is dit forum toch voor, dacht ik? Mijn gyn heeft vooral gekeken of alles er goed en gezond uitzag (zoals niet wederom een bbz en dergelijke). Zij zegt dat ik maar gewoon moet aankijken en mijn ongi af moet wachten (dus dan hoor ik ook nog een eisprong te krijgen) Toevallig zag ikzelf dat grote zwarte rondje en ben ik het op dat moment helemaal vergeten te vragen. Ik vroeg mij alleen af of iemand dan wist hoe dat eruit zag that's all!
Het is moeilijk te zeggen hoe groot je follikel geweest is en wanneer je eisprong zal zijn. Bij mezelf kan ik dat wel aardig inschatten, omdat ik letterlijk honderden van die metingen gehad heb. Dus dan weet je op het eerste oog ongeveer wel hoe groot 'ie is. Maar bij een ander kun je zoiets niet zeggen, helaas. Je hebt kans dat die grotere follikel inderdaad uitgroeit tot een eisprong. Maar dat kan nog best een poosje duren. Je temperatuur stijgt pas de dag na de eisprong. Hij stijgt dan met minimaal 0,3-0,5 graden. Temp je wel elke dag op hetzelfde tijdstip, rectaal en voor het opstaan? Want anders is dit niet betrouwbaar.
@Jippie Ik temp iedere ochtend rectaal na het opstaan. Ik schommel tussen de 36.6 en 37.0 graden. Dan denk ik als ie boven de 37 graden kom dat ik mijn eisprong heb gehad. Wel heb ik vandaag na het werk toch maar een ovu test gedaan en deze is nog niet posi maar wel donkerder dan 4 dagen geleden.
Joh meis je vat mijn reactie verkeerd op, zo is het helemaal niet bedoeld! Ik vraag ook van alles op dit forum Het is meer naar de gyn toe bedoeld, ik vind dat die dat soort dingen moet toelichten, want dat wil je toch weten als je probeert zwanger te raken.
Haha, sorry dan heb ik het idd helemaal verkeerd opgevat. Het spijt me. Ja in ons ziekenhuis hier werken geen geweldige artsen helaas. Mijn gyn is al tegen de 60 jaar en dat is ook wel te zien in hoe ze doet. Maar goed er spookt altijd zoveel door je hoofd wat je wil vragen en helaas vergeet ik dat dan meestal. Maar toch idd wel handig geweest als zij mij er meer info over had gegeven, want ik heb haar toch duidelijk gemeld dat ik zwanger wil raken. Vervolgens zegt ze dat ik maar mijn ongesteldheid af moet wachten .
Balen dat je een gyn hebt die niks uitlegt. Gewoon zelf vragen, hoor! Artsen gaan ervan uit dat een patient nergens verstand van heeft en het wel best vindt, dus dan leggen ze vaak niks uit. Mijn ervaring is dat artsen vaak van alles uitleggen als je vraagt en dat ze dat vaak zelfs juist leuk vinden (behalve artsen van de oude stempel dan...)