wanneer testen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 1e2008, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1e2008

1e2008 Nieuw lid

15 apr 2008
    2
    0
    0
    Hallo,

Ik zit met een vraagje. Ik heb 15 maart de laatste pil van de pilstrip genomen en ben 20 maart ongesteld geworden. Aangezien we een kindje willen zijn we niet weer begonnen met een nieuwe strip. Op dinsdag 1 april heb ik de eisprong gevoeld en we hebben "het" gedaan op 30 maart en 1 april. Een week later op woensdag 9 april kreeg ik een bloeding, die woensdag een paar druppeltjes en donderdag ietsje meer, maar in de loop van de avond was het over. Het was dus veel te weinig voor een ongesteldheid en het zette niet door. Ik dacht aan een innestelingsbloeding?? Nu is het dus inmiddels 20 april en ben ik dus al een aantal dagen overtijd (ik weet niet of ik nu van de dinsdag uit moet gaan, gezien de eisprong, of van de donderdag??) maar ik heb gisteren getest (zaterdag 19 april) en de test geeft negatief aan. Zal ik nu wel of niet zwanger zijn en wanneer zou ik dan weer moeten testen??? Overige symptomen die ik heb: het gedeelte van mijn buik onder de navel is gezwollen, ik heb ook een aantal dagen last gehad van een bedrukkend gevoel, alsof het helemaal strak getrokken wordt. Verder heb ik het gevoel dat mijn borsten uit mijn bh willen, de bh's zitten niet meer lekker. En sinds donderdag verlies ik af en toe een drupje heel licht roze afscheiding....

Hopelijk kunt u mij meer duidelijkheid geven?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi 1e2008,

als je eisprong 1 arpil is geweest zou je inderdaad verwachten dat je bij een test gisteren een positieve uitslag zou krijgen als er een goede bevruchting is opgetreden. Ik denk dat je dus het beste nog even een par dagen kunt wachten en als je bv woensdag test, zul je bij een prille zwangerschap toch echt wel positief moeten testen. Anders ben je wrs niet zwanger en kun je je menstruatie afwachten, tenzij je je eisprong toch stiekem later hebt gehad.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina