Hallo dames. Ik ben wel ervarend met mijn lichaam lezen en begrijpen en ook met temperatuur charts. Normaal heb ik een cyclus van 28 dagen. Weleens een dagje meer of minder, maar meestal 28. Voorheen gebruikte ik ook ovulatie testen maar we zaten ook in de MMM, vandaar mijn ervaring. We zijn nu in ronde 2 en mijn cyclus doet al anders dan ik gewend bent. We gebruikten hiervoor geen anti conceptie omdat ik er niet tegen kan hormonaal. Dus lette ik op mijn lichaam ivm condoom gebruikt. Hield mijn cyclussen ook bij met FF zodat ik wist wanneer ik mijn ongesteldheid kon verwachten. Ik was dit keer ook zwaarder ongesteld. Maar dat heb ik ook af en toe. Ik zag dit keer al vroeg eiwit afscheiding, dag 10 al. Meestal bouwt dit op en rond dag 12 begin ik met eiwit. En mijn baarmoedermond was al hoog, maar nog wel gesloten en hard. Ik begon ook krampjes en steekjes te krijgen, trek in lekker eten en zin in seks . Mijn temp was de hele tijd ook 36.3. en sinds eergisteravond heb ik erg gevoelige tepels (laatste keer dat ik dat had was toen we bezig waren voor een tweede kind) Gisteren had ik ook mega hoofdpijn (krijg ik meestal dag voor ei) en vanochtend was mijn temp gestegen naar 36.5 en heb ik nu giga steken rechts en mijn baarmoedermond is gezakt weer en mijn afscheiding is nu 'creamy'. Dus als ik het zo voel en lees springt mijn ei vandaag of is net gesprongen vannacht. Ik ben nu CD14. Mijn ei springt normaal CD16 of 17 en mijn LF is dan 11. Maar nu ben ik bezorgd omdat mijn ei dus nu al springt ineens en ik vraag mij af of hij wel rijp genoeg zal zijn en als het raak is of het wel goed is ook? Blijft mijn LF dan wel gewoon 11 dagen? Want als je een ticker maak dan is 28 dagen cyclus nu of morgen de eisprong en een LF van 14
Je eisprong zal vast wel goed zijn. Als 'ie voor dag 8 komt, is een eicel vaak niet rijp. Want hij heeft tijd nodig om te groeien en uit te rijpen. Jij zit daar allang overheen. Dus ik zou me geen zorgen maken. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn en per cyclus verschillen. Succes!
Oh ik meende altijd te begrijpen dat jouw LF juist niet verandert? Dit kreeg ik altijd mee en dus ook zo in het zkh. En de mijne is altijd 11 geweest, dat is wat ik weet sinds we voor een tweede gingen ivm ovulatie testen. Zou hij nu ineens anders zijn dan?
Het doet in ieder geval dit keer flink pijn dat ben ik ook niet gewend, ik sta liefst nu ook niet meer op. Denk dat ik vanavond nog 1x mee doe en dan is het wachtbank. Wel fijn om et weten dat voorbij de 8e dag wel goed is
De LF hoeft niet standaard hetzelfde aantal dagen te zijn. Meestal zit je wel rond hetzelfde aantal dagen, maar je kunt altijd wat eerder of later ongesteld worden. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Alles wat daarbinnen valt, is normaal. Als je eisprong eerder komt, is je cyclus vaak wat korter. Het kan dus zijn dat je nu op minder dan 28 dagen zit. Maar ook dat is prima. Je cyclus mag niet beneden de 21 dagen komen.