hoi allemaal, Ik ben 29 en.. zoals de titel al zegt , zijn we al 5 mnd aan t proberen.. Als ik zo om me heen kijk valt het misschien wel mee, maar ik wil het zo graag he!! Elke keer weer een teleurstelling.. de meeste van mijn vriendinnen zijn al zwanger of hebben al 1 of 2 kinderen.. ik ben onregelmatig ongesteld (niet handig) en gebruik daarom elke maand ovulatie testen . Heb het net eventje geanalyseerd (hihi) en t ziet er nu zo uit, heeft iemand misschien tips of opmerkingen voor mij bij het zien van deze gegevens?? (en moet je echt een jaar proberen voordat je naar de HA gaat?) dank je wel alvast. groetjes pantertje Dag 1 : 29 juli Dag ? : ovulatie Dag 32 (29 augustus): menstruatie Luteale fase: ? Dag 1: 29 augustus Dag 24: positieve ovulatietest Dag 38 (3 okt): menstruatie Luteale fase: 14 dgn Dag 1: 3 oktober Dag 25: positieve ovulatietest Dag 39 (10 nov): menstruatie Luteale fase: 14 dgn Dag 1: 10 november Dag 19: positieve ovulatietest Dag 30 ( 9 dec): menstruatie Luteale fase: 11 dgn Dag 1: 9 december Dag : positieve ovulatietest (nog niet geweest)
Volgens mij moet je idd eerst een jaar proberen. Was bij een goede vriendin van mij ook. Na een ruim een jaar kregen ze onderzoeken en zijn ze uiteindelijk in de MMM beland. Er zijn ook middeltjes te koop, zoals teunisbloemolie, die je cyclus kunnen verkorten. Je mag die geloof ik tot aan je ei innemen (weet ik niet 100% zeker). Misschien dat je zoiets kunt proberen? Daar wordt je cyclus ook regelmatiger van. Weet niet wanneer jullie precies klussen, maar zou het rond een posi ovutest misschien wel 3 dagen achter elkaar doen en daarvoor om de dag?
Hallo Pantertje, Ik ben nu 6 maanden aan het proberen, alleen op een iets andere manier nl. met een donor omdat ik als alleenstaande moeder wil worden en ook al 37 ben. Ik heb ook een onregelmatige cyclus(maar zeker niet zo erg als de jouwe), met een eisprong die soms op dag 11 en soms op dag 18 valt (overigens komt mijn menstruatie dan wel gewoon rond dag 26/32, maar ook vaak tussendoor). Elke keer als het weer niet gelukt is (ook deze keer helaas weer niet ), is de teleurstelling groot! En natuurlijk heb je nog even de tijd (en is dat qua leeftijd voor mij wat nijpender) en zijn veel vrouwen hier al veel langer bezig! Toch zou ik met jouw verhaal naar de HA gaan. Jouw menstruatie is wel behoorlijk wisselend waardoor het volgens mij erg lastig is om zwanger te worden. En ja, meestal zegt de huisarts dat je eerst maar een jaar moet proberen, maar hij snapt ook heus wel dat het op deze manier erg lastig is om zwanger te worden. En het is misschien niet heel eerlijk, maar plak er een paar maandjes aan vast, zeg gewoon dat je ietsjes langer aan het proberen bent. Groetjes, Xon
bij een onregelmatige cyclus zeggen ze dat je na een half jaar na de ha kan gaan. Ik heb een extreem vreemde cyclus (varieert van 30 tot ongeveer 80 dagen zeg maar) en ben na 5 maanden doorgestuurd naar de gyn.
zo onregelmatig vind ik hem niet. blijft niet leuk, maar het is steeds tussen de 30-39 dagen als ik het goed lees? en 5 maanden proberen.... sorry dat is echt niets. ik snap je wens heel goed maar de ha zal je echt nog niet helpen. je kunt etos zwanger worden pillen slikken, die willen je cyclus nog weleens regelmatiger maken. veel succes, en hopelijk snel zwanger!
Ben ik het mee eens... mijn laatste cyclussen varieerden tussen 39 en 30... en zie banner! Het heeft welliswaar 1,5 jaar geduurd, maar dat had andere redenen. Mijn gyneacoloog heeft geregeld bloed bij mij afgenomen en overal is uitgekomen dat ik gewoon een eisprong heb. Mijn gyn vind dit soort cyclussen ook niet onregelmatig.... en idd je bent net 5 maanden bezig. Ik snap echt je teleurstelling iedere maand en 5 maanden lijkt echt een eeuwigheid, maar de ha gaat je idd nog niet helpen. Ik verloor 5 weken lang bloed en hij wilde mij in eerste instantie ook weer naar huis sturen... Sterkte meid, ik begrijp je heel goed, maar wacht het nog even af.
Ik vind de cyclus ook niet zo onregelmatig hoor. En indd, 5 maanden is niets (zie mijn banner). Niet leuk om te horen, maar geef het de tijd. Ik weet hoe het is, als de wens er eenmaal is, maar ik denk niet dat een huisarts al iets zal ondernemen. Dus probeer de moed er nog in te houden. Succes ermee!
5 maanden, 1 jaar of langer.....wachten duurt altijd lang, dus ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt!!......Ik wens je heel veel geduld toe en natuurlijk een zw-schap in 2011!!!
bedankt voor alle commentaren allemaal Ritjuh: ja we proberen het n paar keer om de dag te doen voor de positieve test. En als ik n positieve test heb , proberen we het diezelfde avond en dag er na nog te doen. heb al een paar homeopatische dingetjes geprobeerd om cyclus regelmatig te krijgen, oa Ansemilla van Bloem (druppeltjes). Daarvan is hij wel korter geworden maar nog niet helemaal regelmatig. Misschien een goeie tip voor vrouwen die een nog onregelmatigere cyclus hebben. Teunisbloem olie nog niet geprobeerd. Wordt dan de volgende. Debby82, Marieke1983: Ik denk dat ik het nog 2 a 3 maandjes probeer , hopelijk met resultaat en dan ga ik maar s navraag doen bij de HA.. het is wel onregelmatig maar het kan veel erger inderdaad. Wie weet, lukt het deze maand wel. Ik hou jullie op de hoogte. groetjes pantertje
Idd als je graag een kindje wilt is elke maand te lang...daarbij voor de dames die al wat langer bezig zijn...jullie vonden het bij 5 maanden ook minder leuk dat je nog altijd niet zwanger was.. Maar zijn je ovutesten wel goed positief....ik bedoel misschien test je niet lang genoeg door ofzo....ik bedenk ook maar wat he hahaha
Kan me het goed voorstellen hoor Op zich vind ik je cyclus niet heel schokkend al is het wel vreemd dat je LF zo verschilt. Meestal is die redelijk gelijk (scheelt eens een dag). Ik denk niet dat een huisarts nu veel voor je zou doen als ik eerlijk ben. Bij mij hebben de Etos Zwanger Worden pillen goed geholpen om mijn LF langer te krijgen (die was 9 dagen, met de pillen 10 en dat is wat een eitje nodig heeft om uberhaupt in te kunnen nestelen). Met ovutesten kreeg ik nooit een precies beeld van mijn eisprong, ik ben door een combinatie van ovutesten en tempen erachter gekomen dat ik een late eisprong heb (dag 16 of 18) en dan een vrij korte LF (9 of 10 dagen). Dit zijn de enige 'tips' die ik je kan geven. Hoop voor snel babygeluk voor jullie in 2011! Wij hebben er uiteindelijk 8 rondes over gedaan (half jaar) en achteraf is dat helemaal niet zo lang maar iedere maand was een knaller van een teleurstelling en verdriet. Weet dus hoe je je voelt! Liefs JuJu
Een onregelmatige cyclus is pas als die meer dan 7 dagen per cyclus verschilt, ook een cyclus onder de 35-37 dagen wordt nog als normaal gezien door een gyn, nog niets om je zorgen over te maken. Een LF van 9 dagen of meer is ook goed. Je moet inderdaad echt een jaar proberen voor ze je helpen, heeft het de tijd. Kijk als je een onregelmatige cyclus hebt van meet dan 60 dagen per cyclus, tja dan helpen ze je veel eerder, wat ook logisch is aangezien je kansen per jaar dan drastisch verminderen. Ik snap volledig dat je als je een wens hebt dat je die zo snel mogelijk uit wilt laten komen, alleen denk ik dat als je zo snel al naar de gyn toe wilt, dat je dan van een koude kermis thuis komt. Wij zijn nu 1,5 jaar bezig, waarvan bijna een jaar in t ziekenhuis ivm dat ik geen eigen eisprong kreeg. We zijn sinds kort overgestapt naar een ander ziekenhuis, en als de uitslagen daar ok zijn, dan moet je tot 2 jaar zelf proberen zelf! Wij worden dus in mei 2011 pas geholpen en zijn dan 2 jaar alweer bezig. Wat wil je graag berijken bij de gyn eigenlijk? Alleen dat ze alles f nakijken of het goed werkt of zou je dan direct door willen voor IUI of IVF? Sorry,maar uit eigen ervaring, het is geen pretje meis, ik wens het niemand toe. Ik wil niet vervelend over komen hiermee, absoluut niet, maar geef het als je blieft de tijd, het hele ziekenhuis gebeuren geeft nog veel meer stress, onzekerheid en verdriet met zich mee... Hopelijk lukt het snel zelf op de spontane manier Dat wens ik je echt toe Liefs
ik zou me als ik jou was nog geen zorgen maken. Wel is het handig om te gaan temperaturen, dan krijg je veel meer inzicht in je cyclus. Ovutesten vind ik zelf niet erg betrouwbaar, ik heb nog nooit een positieve ovutest gehad en toch heb ik wel degelijk een eisprong. Dat bleek ook wel na temperaturen. Sowieso zullen de meeste artsen je eerst vragen om een tijdje je temperatuur bij te houden, dus als je daar vast mee begint dan heb je dat vast gehad, mocht je naar de ha gaan! Succes!
Een onregelmatige of wat langere cyclus hoefd helemaal niks uit te maken. Ik had cyclussen die verschilde van 35 tot 45 en soms langer, was gewoon de tweede ronde zwanger. En anderen hebben elke maand een fantastische cyclus van 28 en raken helemaal niet zwanger. 5 maanden is nog nietzo heel lang, ik zou het nog een paar maandjes de tijd geven .
je moet niet vergeten dat je lijf opeens weer alles zelf moet gaan doen, dat kan ook wel een maandje of 3 a 4 duren en soms zelf veel langer!! ik begrijp heel goed dat iedere maand te lang is, maar idd zoals andere zeggen zou ik gaan beginnen met temp. daar kun je veel meer uit halen. ik mag volgende week vrijdag naar de feriliteitsarts, en het zal allemaal erg heftig worden...dus dat gun ik niemand!!!! hopelijk ben je lekker voor het jaar zwanger meid, en ik denk idd niet dat je ha je al door gaat sturen want zo onregelmatig is je cyclus eigenlijk niet. succes verder!
ik vind dat je rondes nog niet zo onregelmatig zijn ik zat tussen de 21 en 49 dagen en dat was zelfs nog geen probleem. Ik kan mij super goed voorstellen dat je liever nu zwanger bent dan morgen. Neem de tijd geniet van je tijd en ga over een maand of 7 naar een arts eerder doen ze toch niets voor je
Ik ben het helemaal met flippo en andere meiden eens. Heb geduld, je lichaam moet alles nog op de rit krijgen. En wat er dus al gezegt werd, in het zh is het ook geen pretje hoor, plus voordat ze uberhaupt op een behandelplan uitkomen, kan je ook al 2-3 maanden verder zijn ivm onderzoeken en uitslagen..
Ik zou me er nog niet te druk om maken. Normaal gezien zeggen ze dat het bij 80-90% lukt binnen een jaar. Dus eigenlijk moet je er een jaar voor uittrekken. En ik begrijp dat het verlangen heel sterk is, en je daarom ondanks dat het "nog maar" 5 maand is al een hele teleurstelling is. Maar probeer je nog niet te veel zorgen te maken, want op zich is dit echt nog niet vreemd. Je zou kunnen vragen bij de ha of hij vind dat je eerder naar het zh mag, maar ik denk niet dat ze dat doen. Wel zou ik je adviseren een temperatuurlijst bij te gaan houden. Een ovulatietest is geen garantie op een eisprong, en een temperatuur bijhouden is preciezer. Daarnaast moet je vaak als je uiteindelijk bij de ha terecht komt nog een aantal maanden (soms zelfs nog een half jaar) je temp bijhouden voor je uberhaupt doorgestuurd word naar het zh. Ik moet die van mij nu ook weer bij gaan houden. Gelukkig mocht ik wel gelijk met de behandeling beginnen, maar dat is denk ik ook omdat wij 3 jaar bezig waren en ze dus wel geloofden dat er toch ergens iets mis gaat Hoop dat je zorgen onterecht zijn en 2011 jullie een beebje brengt.