Ben ik in verwachting?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by berdien87, Jul 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. berdien87

berdien87 Lid

Jul 21, 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 berdien87, Jul 21, 2011
    Last edited: Jul 21, 2011
    Hallo, ik heb een vraagje.

Sinds 5 weken heb ik erge last van mijn onderrug en onderbuik rond de baarmoeder/eierstokken. Ook ben ik erg moe en prikkelbaar. Sinds een aantal dagen voel ik mijn temperatuur ook schommelen. Zo ineens heb ik het erg warm en zo ineens koud. Ik kan weinig hebben en bepaalde dingen smaken anders of hebben weinig smaak. Ook moet ik sneller plassen. Soms krampen richting mn schaambod. Ben niet echt misselijk maar verneem soms wel dat het eten niet goed valt zeg maar. Wel heb ik gemenstrueerd wat heel kort was, maar 1.5 dag. Ik was nog aan de pil maar heb de laatste maand slordig geslikt. Ik ben gelijk gestopt uit voorzorg en kreeg dus weer een rare menstruatie.. weer 1.5 dag.. terwijl ik normaal 3 dagen ben.

Ik heb mij 2 weken geleden laten testen op blaasontsteking en dit was niet het geval. Urine was mooi schoon. Een thuistest gaf toen negatief aan.. Hier baalde ik van maar als ik mijn klachten kenbaar maakten bij mensen was hun eerste reactie: niet zwanger??? dan ga je toch weer nadenken. Gisteren ben ik weer naar de dokter geweest en ook zijn reactie was: ben je niet in verwachting? Dus ik antwoordde dat ik inmiddels 2 testen had gedaan maar beide negatief gaven.. Hij vertrouwt het niet en heeft mij doorgestuurd naar het ziekenhuis voor bloedtest en krijg een inwendige echo om te kijken of ik inderdaad in verwachting ben want misschien heb ik nog niet voldoende Hcg aangemaakt.. Maar wat denken jullie? Ik ben de wanhoop nabij en ik weet echt niet wat ik moet denken. Ik kan maandag bellen voor de uitslag en voor de echo krijg ik oproep. Maar ben zo onzeker en weet niet wat ik moet denken.

Alvast bedankt voor de reactie!!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Berdien,

ik denk dat je het antwoord wel verwacht; de klachten die je beschrijft kunnen inderdaad goed bij een zwangerschap horen, maar het hoeft niet. Het is op zich zo dat een negatieve zwangerschapstest wel eens niet kan kloppen, maar je hebt er wel 2 gedaan. Maar inderdaad, ik ben het met je HA eens, dan nog kan het wel eens zo zijn dat je toch stiekem zwanger bent. Wachten duurt altijd lang, maar bedenk wel als positief punt, dat mócht je toch zwanger zijn, je het strakjes beter kan zien en meer zekerheid krijgt of het wel of niet zo is dan wanneer je nu meteen een echo zou krijgen. Dus echt nog even afwachten helaas...

Groetjes Brigitte

3. berdien87

berdien87 Lid

Jul 21, 2011
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 berdien87, Jul 21, 2011
    Last edited: Jul 21, 2011
    Hoi Brigitte,

Tussen de beide testen zat ruim 2 week tussen, dus de eerste (als onze bevruchtings datum zal kloppen) zal te vroeg zijn geweest..
    Als het geen zwangerschap is ben ik wel heel erg benieuwd wat het dan wel kan zijn. Ik hoop dan niet iets ernstigs.. Ik wil me er niet teveel op verheugen maar ik kan het gevoel niet tegen houden..

Mijn HA vertelde dat als het te laag in je urine zit het dan in je bloed ook niet echt te meten is, maar wel bloed geprikt en vandaar dus de inwendige echo. En zo kunnen ze ook tevens gelijk zien of alles er goed uit ziet. Ja, dat is dan ook weer iets positiefs aan het wachten en het is mn eerste inwendige dus zie er wel erg tegenop, puur om het genante liggen.. :$

Share This Page