rechterschouderpijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lizanne84, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Zijn er toevallig nog vrouwen die last hebben van rechterschouderpijn tijdens het ademen voor en tijdens de menstruatie?
    Ik dacht vorige maand dat het een zeldzame vorm van endometriose op het middenrif kon zijn maar dat is het volgens de gyn niet.
    Hij dacht aan een prikkeling van het middenrif door wat bloed dat in de buikholte komt via de eileider.

Het klinkt wel aannemelijk en toch twijfel ik nog altijd wel wat. Zijn er nog dames die deze uitleg ooit hebben gekregen?

2. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Hoi Lizanne,

Heel herkenbaar, ik heb dit zo lang als ik me kan herinneren al. Het is voor mij de aankondiging van mijn menstruatie. Het voelt een beetje alsof er een stapeltje bakstenen op is gelegd..

3. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ja zo voelt het inderdaad! Ik heb het pas sinds 2 cycli en ervoor nooit last van gehad, of toch niet zo erg dat ik het me herinner :)
    Heb jij dit al ooit gemeld aan een gyn?
    Het kan volgens jou dus ook geen kwaad dan?

4. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Ik heb ook altijd pijn in mijn rechterschouder vanaf het moment dat ik ongesteld word tot aan mijn eisprong. Ik heb ook endometriose en heb 2 x een laparoscopie gehad maar mijn middenrif is schoon. Waarschijnlijk heeft het bij mij ook iets met prikkeling van het buikvlies of middenrif te maken.
    De pijn is bij mij zo erg dat ik nachten op ben van de pijn, alleen tramadol en een warme kruik bieden dan verlichting. Het zit voornamelijk in de spier die van mn schouder naar mn nek loopt, heel vervelend!!

Deel Deze Pagina