te laat met foliumzuur?

Discussion in 'Zwanger worden' started by elke1976, Oct 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elke1976

elke1976 Fanatiek lid

Oct 15, 2007
    3,250
    0
    0
    logopediste
    Friesland
    Hoi dames,

Omdat ik niet gepland (maar wel gewenst) zwanger ben geworden, ben ik dus ook niet tijdig gestart met het innnemen van foliumzuurtabletten.
    Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben en ben ook meteen naar de apotheek gegaan om de pilletjes te halen, maar maak me nu wel wat zorgen dat het al te laat is.
    Ik weet dat het belangrijk is om er wel mee door te gaan de eerste weken, maar heb ik het niet al "verpest" zeg maar?
    Ik hoop maar van niet!

Groeten, Elke

2. Beata

Beata Actief lid

Sep 11, 2007
    118
    0
    0
    utrecht
    het is beter later dan nooit,he?

Nog gefeliecieteerd met je zwangersachap :D

Maak je niet te druk,want dat is pas slecht voor je babytje :D

Groetjes,

Beata

3. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Maak je niet druk: ze adviseren 4 weken voor conceptie met foliumzuur te beginnen en door te gaan tot de tiende week. Begin je nu, dan kan je nog heel wat weken slikken.

Onze moeders slikten het waarschijnlijk ook niet en wij zijn toch ook gezond?

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Verpesten doe je het niet hoor, alleen geen foliumzuur slikken schijnt de kans op bepaalde afwijkingen te verhogen. Maar ik zou me daar geen zorgen over maken. Zowel mijn moeder als schoonmoeder hebben het niet geslikt (en hoeveel vrouwen nog meer niet), en hebben respectievelijk vijf en zeven gezonde kinderen op de wereld gezet.

Slikken van foliumzuur is niet verplicht ofzo hoor, en het niet slikken van foliumzuur is niet persé fout.

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Was bij beide kids te laat om nog foliumzuur te gaan slikken, maar ze zijn hartstikke gezond ter wereld gekomen. Slik het nu niet, maar ben wel van plan wat te gaan slikken als ik zwanger blijk te zijn. Let er nu nog alleen op dat ik m'n pitamientjes binnen krijg. Bij m'n eerste wist ik trouwens niet eens wat foliumzuur was!

6. jesren

jesren Nieuw lid

Oct 17, 2007
    3
    0
    0
    DA
    gelderland
    Hoi, ik was bij mijn oudste ook te laat met het beginnen (was ook ongepland) en ook hij is gezond!

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gewoon nú beginnen, alle beetjes helpen. En geen zorgen over maken, je kunt het niet meer veranderen.

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik was er in het begin ook heel slordig in. Maar toen ik eenmaal zwanger was ging het goed. Net als mijn 2 stuks fruit.

Ik moest nog wel ff denken dat ik ongeveer een jaar of 12 geleden eens de pil ging halen er een grote sticker opzat met
    ZWANGER WORDEN... SLIK FOLIUMZUUR....
    Inmiddels weet ik dat ze het al aanraden wanneer je stopt met de pil maar ik vond dat toen toch een partijtje raar....

Share This Page