Vroege eisprongen/ korte cycli

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Emily27, 7 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wie heeft hier nog meer cycli van rond de 3 weken? Ik heb de laatste tijd meestal een eisprong op dag 9 of 10 en dan 10-12 dagen daarna alweer een menstruatie (die vervolgens wel zo een week kan duren, dus ik ben gewoon een derde van de tijd ongesteld - bah!).
    En weet iemand of zulke korte cycli een nadelig effect kunnen hebben op het zwanger worden (/ blijven)?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je cyclus is kort, maar hij voldoet wel aan alle normen.
    *Je eisprong mag niet voor dag 7-8 komen, want een eicel heeft tijd nodig om te rijpen. Komt je eisprong te vroeg, dan is je eicel onbruikbaar. Daar zit je boven.
    * Je luteale fase mag niet korter zijn dan 10 dagen. Want dan wordt je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken, waardoor er geen innesteling kan plaatsvinden. Daarbij zit je ook goed.

Dus eigenlijk is er niks aan de hand, zolang je binnen de normen blijft. Alleen irritant dat je zo vaak ongesteld bent. Aan de andere kant heb je wel meer kansen om zwanger te worden in vergelijking met iemand met een langere cyclus.

Succes!

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hi

Mijn cyclus is meestal 21/22 dagen, heeeel soms 24. Ik heb een heerlijk meisje van bijna 3 rond lopen en ben paar maanden geleden ook zwanger geweest. Helaas niet goed afgelopen. Maar met een korte cyclus kan je dus gewoon zwanger worden :D

4. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier cyclussen van 16 dagen en een eisprong eens per 6 weken ongeveer.
    Ben sinds gister begonnen aan tarwekiemolie, schijnt de cyclus te kunnen verlengen en het baarmoederslijmvlies dikker te maken, ben benieuwd of het effect heeft!
    Ik lees inderdaad wel dat vrouwen met een korte cyclus gewoon zwanger raken, dus hoop het van harte voor je!

5. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hier ook korte cyclus! Volgens mij is het zoals Jippie al zei: zolang het maar niet TE kort is, hoeft het geen probleem te zijn.
    Succes!

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dank, dat stelt gerust! Toen het nog cycli van 25 dagen waren dacht ik ook altijd 'mooi, lekker veel kansen per jaar' (en die heb ik kennelijk ook wel nodig voordat er eentje blijft plakken) maar toen het nog korter werd was het wel een beetje erg kort. Eerst had ik altijd een normale folliculaire fase (14-15 dagen) maar dan een korte luteale fase (9-10 dagen). Daarmee ben ik overigens wel ooit goed zwanger geraakt en is nu een meisje van 1.5 jaar.
    Nu is dus na de eerste miskraam de lf wat langer geworden, maar de ff een stuk korter.
    Beetje apart, maar het is inderdaad nog wel nét binnen de normen. Wordt wel steeds vroeger voor mijn gevoel, dus hopelijk is het over een paar maanden ook nog binnen de normen (of dat ik dan goed zwanger ben, natuurlijk, nog beter!).

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ja, ik ben ook nu 2x zwanger geweest na een vroege eisprong (1e keer viel wel mee, dag 12, 2e keer dag 9) maar die liepen allebei niet goed af, vandaar dat ik dan toch ging twijfelen of er iets mis is met die eicel dat het beide keren misliep. Aan de andere kant is gewoon pech nog altijd vele malen waarschijnlijker.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Pfff, dat is helemaal arelaxed! Je krijgt dus ongeveer 1x per 3 cycli een eisprong? Ik hoop voor je dat de tarwekiemolie helpt, laat het maar weten als je cyclus er inderdaad langer van wordt! Ben benieuwd.

9. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Jij ook succes, je hebt ook pech gehad zeg met die partiële mola. Hopelijk snel goed raak! En je gaat trouwen, zie ik, gefeliciteerd :).

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Voor dat ik zwanger was van mijn dochter had ik zelfs soms een cyclus van 20 er tussen zag ik net (hou het beetje bij)
    Omdat mijn cyclus zo kort was ben ik al na 3 maanden door verwezen naar een gyn. Alles was goed en net voor ze een kijkoperatie wilden doen ben ik zwanger geraakt. Wel een hsg gehad en 3 rondes later zwanger.
    Hopelijk heb je snel een plakbeeb!!

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Dankjewel!
    Inderdaad pech gehad... ;)
    Ik snap je twijfel wel heel goed hoor, korte cyclus en 2 mk's. Ik heb er zelf ook over nagedacht na mn mola. Ik noem het nu ook gewoon nog pech... Hopelijk volgende keer voor ons allebei meer geluk :)

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dat zijn inderdaad korte cycli! Gelukkig was het toch snel raak. Was bij jou vooral de ff kort of de lf?

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Inderdaad hopelijk snel allebei meer geluk! Ik heb gelukkig al een kindje, waar ik heel dankbaar voor ben, maar ook juist vanwege haar zou ik zo graag een tweede kindje krijgen, het lijkt me zo leuk om twee kindjes met niet teveel leeftijdverschil te hebben. Maar het is nu al minimaal ruim 2 jaar verschil wat er tussen gaat zitten (en counting).
    Zij was echt de 2e ronde al raak! Zo snel, zoveel geluk gehad toen. Rationeel besefte ik me dat wel, maar gevoelsmatig begin ik me dat nu pas echt goed te beseffen wat een geluk je hebt als je snel een goede zwangerschap krijgt.

Had ook aan de vk's op het forum nog gevraagd naar die cycluslengte en zij zei dat cycli van 21/22 dagen prima zijn. Gelukkig!

14. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Pfff, dat is helemaal arelaxed! Je krijgt dus ongeveer 1x per 3 cycli een eisprong? Ik hoop voor je dat de tarwekiemolie helpt, laat het maar weten als je cyclus er inderdaad langer van wordt! Ben benieuwd.

Cycli langer dan 21 dagen schijnt nog 'normaal' te zijn, hoop heel erg voor je dat het snel raak is!
    Klopt dat ik gemiddeld 1x per 3 cycli een eisprong heb. Ik wilde met deze wetenschap naar de huisarts gaan, nadat hij mij 3 geleden had verteld dat ik over een half jaar terug moest komen als het dan nog steeds niet gelukt is. Maar ik wil niet wachten tot mei, dan zijn we een jaar bezig. Ik wacht nu nog 2 cycli af met tarwekiemolie. Laat je zeker weten of het effect heeft! Lees verschillende verhalen, maar baat het niet dan schaad het niet dacht ik.
    Succes!

15. casey86

casey86 Actief lid

22 dec 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier nog geen succes verhaal, maar wel een cyclus van 27 dagen. Of dit komt door de tarwekiemolie of dat het toeval is, dat weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat ik al zeker een half jaar al niet meer zo een mooie cyclus heb gehad.

Hoe is het met/bij jullie?

Deel Deze Pagina