Draaien / Laagliggende placenta.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jacq84, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hoi Hoi,

Met 28 weken zwangerschap groeide de baby te snel en
    kwam eruit dat ik zwangerschapsdiabetes heb.

Gisteren opnieuw een echo gehad en gelukkig was de groei goed gebleven.
    Alleen zijn er nu 2 andere problemen.
    De baby ligt in een stuit en mijn placenta ligt te laag.
    Momenteel ben ik 34 weken en 2 dagen in verwachting.
    Al een keer eerder zwanger geweest en hierna snel zwanger geraakt zoals jullie kunnen zien aan mijn banner.

Nu moet ik maandag terug naar het ziekenhuis voor een inwendige echo waarbij gekeken word hoe laag die placenta precies ligt.
    Ligt deze niet TE laag dan willen ze een draaipoging gaan doen.

Nu is mijn buik al verschrikkelijk gevoelig en ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet.
    Ben er toch wel van geschrokken en vannacht vreselijk slecht geslapen van het denken.

De 1 zegt dat je een draaipoging moet proberen.
    De ander zegt weer dat de kleine niet voor niets zo ligt.

De Gyn heeft me eigenlijk niet voor een keuze gesteld.
    Zijn redenering was :
    " De draaipoging doet 20 seconden pijn en een keizersnede wel weken , We willen een keizersnede eigenlijk voorkomen toch?!"

Hoe kijken jullie er tegen aan en wat zouden jullie doen in
    mijn situatie?

2. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hi!
    Ik zou het op z'n minst proberen, maar wie weet geeft de inwendige echo al de doorslag!
    Mocht het echt te pijnlijk zijn dat kun je dat meteen aangeven hoor!

Ik neem aan dat de baby zowiezo met wk 38 wordt ingeleid?

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    tja...mijn versie deed niet 20 seconden pijn, maar 20 minuten. ik was bont en blauw en de baby zat nog steeds in stuit. er is overigens altijd het risico op het beginnen vd bevalling, waardoor de meeste gyn's geen poging doen voor de 36 weken. Daar komt bij dat de meeste baby's voor de 36 weken alsnog zelf draaien

Een draaipoging is geen verplichting. Al met al zou ik, mocht een versie een optie zijn, wachten tot week 36. Is de baby niet zelf gedraaid dan wellicht een poging. En duurt dit langer dan 5 minuten en doet het pijn: stoppen en ks inplannen

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik hoop dat je kleine nog draait! Bij mij gebeurde dat tussen de 35 en 36 weken...

Maar als ik het goed begrijp, krijg jij nu 2 opties? Of keizersnede (als placenta te laag ligt) of draaipoging met de hoop op een natuurlijke bevalling?

Persoonlijk zou ik wel eerst een draaipoging doen. Maar het draaien lukt lang niet altijd! Daar moet je dus ook rekening mee houden.
    Misschien denk ik er nu wel iets te simpel over, maar ik denk dat het voor jou wel belangrijk is om te beslissen: wil je heel graag natuurlijk bevallen of is een keizersnede voor jou ook 'prima'?

En praat erover met je man en evt moeder. Misschien dat je onbewust al wel weet wat je wilt en kom je er zo achter. Dat werkt bij mij vaak wel...

Deel Deze Pagina