vroege GUO

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by caat, Feb 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Ik krijg met 12-13 weken een vroege GUO door mijn medische waslijst. Wie nog meer (gekregen)? en wat kan ik ervan verwachten? Is er dan al echt al veel te zien wat op afwijkingen kan wijzen?

Ik moet eerst de 10e voor mijn termijnecho. Omdat ik bloedverlies heb (van tweeling naar eenling) etc vind ik dat al spannend genoeg!

Maar vroeg me gewoon af wat er nou precies anders gaat bij een vroege GUO ipv andere echo op dat termijn;) (sommige hebben dan pas hun termijnecho)

2. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    Wij krijgen, mochten we de 12 weken ooit weer halen ook een vroege GUO bij 13/14 weken ivm onze voirgeschiedenis.
    Wat ik begrepen heb, is dat ze dan al een eerste uitgebreide screening doen bij je kindje en kijken naar alles wat ze op dat moment al goed kunnen zien. O.a. Metingen, nieren, hartje (voor zover zichtbaar), navelstrengvaten, etc.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb bij mijn twee zoons een GUO gekregen bij 12 weken en 16 weken. Ze bekijken dan alles veel uitgebreider. Ze kunnen dan nog lang niet alles zien, maar bij mij keken ze vooral naar het hoofdje en de ruggengraat ivm voorgeschiedenis. Met 12 weken (en eerder al bij 8 weken zelfs) konden ze zien dat hun hoofdjes mooi gesloten en rond waren. Bij 16 weken konden ze een open ruggetje en een schisis uitsluiten. Ik was daarom een stuk minder nerveus voor de 20 weken GUO, omdat het meeste al goed gekeurd was :)

Share This Page