@ sunyata, op 7dpo kreeg ik een lichte streep op z&k. 8dpo kv test gekocht en daarop lichte streep. 9dpo op kv veel duidelijker. En overmorgen is pas mijn nod...
Hallo dames, ik meng me even in deze topic. Ik denk ook dat ik een vroege eisprong heb, ik ben vorige maand gestopt met de pil en pas na 38 dagen voor het eerst ong. En nu was ik 7 januari ong, en nu heb ik weer een bloeding. Afgelopen week wel seks gehad. Dus als ik in een ovulatie kalender een cycles van 20 dagen invul dan kom ik uit op een innesteling vandaag. Maar nu heb ik sinds gisteren avond wat bloedverlies en beetje buikpijn. Zou dit ongesteldheid zijn of toch een korte cycles en innesteling???
@ mama rosa, het zou ook kunnen dat je cyclus in de war is van het stoppen met de pil en dat je nu ongesteld bent weer. Als ik het goed begrijp zit je nu dus op cyclusdag 12. Dat lijkt me eerlijk gezegd zelfs al vroeg voor een eisprong, maar misschien zijn er wel meer die em zo vroeg hebben. Een innesteling lijkt me (helaas) erg onwaarschijnlijk.. Hopelijk heb je gauw duidelijkheid! Gebruik je ovulatietesten oid?
Nee gebruik geen ovulatie testen. Van mij eerste was ik gelijk zwanger na de ongesteldheid na het stoppen met de pil. En ik had verwacht dat het nu misschien weer hetzelfde zou zijn. Ik slik nu pas een jaar de pil en voor mijn eerste heb ik 6 jaar de pil geslikt. Zijnovulatie testen handig in gebruik?
@Nen: Ik mag niet testen voor 10 DPO, maar door dit soort verhalen wordt het wachten wel erg moeilijk... Zoooo verleidelijk... Maar echt snel positief getest hoor! Zijn het er geen twee? @Mama Rosa: Ontpillen is ook het eerste waar ik aan dacht, maar als je bij de eerste al zo snel weer een stabiele cyclus had... Ik denk ook niet (gewoon mijn gevoel) dat de bloeding door een innesteling komt, maar zou het geen ovulatiebloeding kunnen zijn? Bij mij doen eisprongen ook pijn en ik heb na elke bevalling een aantal cycli gehad waar ik vlak voor de ovulatie wat bloed verloor. En ovutesten zijn op zich wel handig om je eisprong te vinden en niet moeilijk te doen. Het zijn net zwangerschaptesten, maar dan voor een ei. En positief betekent dat je ei eraan komt, dus mooi op tijd om er meteen gebruik van te maken. Nou, ik ga mijn best doen niet te testen... Nog even al het geduld bij elkaar te zoeken om echt te wachten. Vandaag 6 DPO...
oef daar wil ik nog even niet over nadenken haha! dat wordt een uitdaging dan succes met testdrang overwinnen!
Argghhhhhh.... Jij ook al! Misschien kan ik een testje op 9 DPO proberen... Neeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik test niet voor 10 DPO! Ik test niet voor 10 DPO! Ik test niet voor 10 DPO! Hopelijk werkt het!
Daar gaan ze vanuit en dat is het gemiddelde. Maar het kan goed sneller zijn en ook nog een stukje langer duren, (bij Thirza's zwangerschap was innesteling pas 12dpo). Dus lijkt me dat het wel kan
@Rozemarijke: Klinkt idd logisch, er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Voelde jij de innesteling ook? Hoe voelde het bij jou?
Ik had bij Thirza bandenpijn vanaf innesteling. Omdat dat dus 12 dpo was, dacht ik eerst dat ik een dag te vroeg ongesteld ging worden, (altijd bandenpijn dag voor menstruatie), maar toen bleef het aanhouden en werd ik dus niet ongesteld, (en testte pas 33 dpo positief).
@Rozemarijke: Pas positief 33 DPO! Das weer de hele andere kant van het wanneer testen-verhaal... Wat zal jij in onzekerheid hebben gezeten of wist je wel dat je zwanger was (bloedtest ofzo)? Maar bij jou voelde het dus als bandenpijn. Ik voelde meer een kramperig, drukkend menstruatieachtig gevoel. Het is ook zo persoonlijk allemaal. De een voelt dit, de ander dat, de een test heel vroeg, de ander weer heel laat, enz. Ik kom weer tot de (vervelende ) conclusie dat wachten het enigste is wat ik kan doen. Nou, ik ga maar braaf verder ... wachten...
@Sunyata: Heb je verder nog "klachtjes"? Goh, ik zou alleen getest hebben hoor ! Ik las dat je lf 11 dagen is en je 13 jan dus je eisprong hebt gehad. Dan kun je sowieso 24 jan al testen hihi , da´s over 4 dagen ipv 7 dagen. Jaja, ik weet het...verkeerde stimulatie en support. Sooorrrrryyyyyyyyyyy! Jeetje, vierde kindje . Heb je zoontjes of dochtertjes?? En welke leeftijd zijn ze?
@Moon: Hahaha... LF is 11 dagen, maar ik moet toch gewoon uitgaan van 14, lijkt mij... Of je LF nu 11 of 14 is, het is zoveel DPO, toch? Enne kwaaltjes zat... Verschrikkelijk vervelend, want ik probeer het echt te negeren, maar dat lukt zo moeilijk als je er steeds op let. Het eerste (na de krampen van 4 DPO) wat opviel waren mijn darmen, 2 dagen terug begonnen ze enorm te borrelen en dat doen ze nooit eigenlijk. Verder heb ik krampjes/steekjes in mijn onderbuik, beetje zeurend gevoel, heb nu al twee dagen bijna de hele dag een beroerd gevoel, beetje alsof je nodig iets moet eten, dus dat doe ik ook veel. Dan voel ik mij even ok, maar het beroerde gevoel komt snel weer terug. Een paar keer echt even goed misselijk geweest, daar stond ik dus ook even van te kijken, want ik ben bij geen enkele zwangerschap echt misselijk geweest. En ik heb veel speeksel en een vieze slijmprop achter in mijn keel (herken ik van de vorige zwangerschappen) waar je dus nog beroerder van wordt. Dit zijn dingen die echt opvallen, maar ik weet het niet hoor, volgens mij komt het gewoon omdat ik er op let ofzo... Ik NEGEER dit (en jouw redenatie over LF ) dus gewoon en ga testen op 10 DPO. Hoop ik... Ja, de vierde.. Mijn moeder noemt mij al een legkip. Ik heb twee meiden van 4 1/2 en net 3 en een zoontje van 16 maanden. Heerlijk zooitje hoor!
Ik tempte en had zo dus m'n ei gespot en vanaf dat moment bleef m'n temp mooi hoog. Tot aan NOD zegt dat niks, maar daarna dus wel en toen die bandenpijn niet doorzette in een menstruatie, wist ik het eigenlijk wel... We werden uiteindelijk, door die late innesteling, dus ook teruggezet 1,5 week (uitgerekende datum klopte dus precies met die 12dpo van de innesteling). Omgerekend heb ik dus 1 week overtijd toen pas positief getest. Maar was wel frustrerend ja, dat die testen de hele tijd maar niet positief werden.
@Rozemarijke: Ok, wat fijn dat je tempte dan, anders had je nog veel meer in onzekerheid gezeten. Grappig dat het allemaal klopte met de late innesteling. Jullie meisje was echt op zoek naar het beste plekje en niet zomaar de eerste op haar pad. Grappig zeg!
@Sunyata: Alleen moet allang zijn, zie ik nu...hihi. Euh, nee als je lf 11 dagen is hoef je niet van 14 dagen uit te gaan. De lf is vanaf je eisprong tot het moment dat je ongi moet worden en als jij een lf van 11 dagen hebt, ben je dus de 12e dag een dag overtijd. Snap je het nog?!? O, ik ben benieuwd . Heb je testen in huis, of koop je die pas als het zover is (om eerder testen tegen te gaan) ?? Ah, dat is idd een lekker zooitje ...leuk dat de leeftijden zo dicht op elkaar zitten. p.s. Slijmprop achter in je keel....bedoel je een soort brok gevoel?? Ik had maanden een "brok" in mijn keel....echt een naar gevoel. Als ik die had, gaf ik NA het tandenpoetsen (met mond spoelen) over...bah bah bah. Tot op het laatste moment gehad...niet fijn.