Wat zouden jullie doen? Mijn vriend wil het geslacht niet weten. Hij wil graag een verassing, bij onze 1ste dochter wisten we het ook niet. Ook is hij vooral bang dat ik doorsla met inkopen als ik weet wat het is. Ik heb hem al beloofd dat ik me zo veel mogelijk zal inhouden en dat ik het graag wil weten voor praktische dingen zoals behang en aankleding van de babykamer. Maar hij wil het niet weten. Aan de ene kant denk ik om toch een echo te laten maken en niks te zeggen, maar krijg daar toch geen goed gevoel bij. Wat zouden jullie doen??
stiekum zou ik niet doen maar het eerste wat ik wel dacht is dat jij dan wel het geslacht weet en hij niet. ik vind zijn reden eigenlijk niet redelijk, je bent toch geen klein kind meer? als jij het geslacht wilt weten dan moet dat kunnen, als hij het niet wil weten nou dan niet maar dan hoeft hij het voor jou nog niet te bepalen
Een relatie is geven en nemen, je moet hier samen uitkomen. Ik zou zeker niet stiekem een echo laten maken voor geslachtsbepaling. Je kunt hem nog een keer aangeven dat het voor jou wel heel belangrijk is te weten wat het geslacht is en al je redenen daarvoor aangeven. Maar als hij ondanks jouw motieven nog steeds graag een verrassing wil bij de bevalling, dan moet je je daar misschien maar bij neerleggen. Veel succes!
bij vriendin wist zij t wel.... en hij niet, omdat hij het niet wilde weten..... onmogelijk zou je denken, maar t is voor hem echt een verrassing geweest... zij deed de was etc als hij er niet was.... en had dingen in de kast waar hij dan niet in kwam...... misschien een optie?
Oei lastig. Stiekem zo ik iig niet doen. Hou er echt niet van om iets achter iemand zijn rug te doen en zeker niet een belangrijk persoon als je man en de vader van je kindje. Je kan evt wel in overleg met hem een echo laten doen om het geslacht te bepalen en dat alleen jij te horen krijgt wat het is. Maar of dat echt gaat werken in 1 huishouden, ben er bang voor van niet. Ja of je man zou verbannen moeten worden van de babykamer tot de kleine er is, maar denk dat dat haast onmogelijk is haha. Succes en hoop dat jullie er samen uikomen.
zoals ik schreef (en wat me toen ook verbaasde) is het dus echt mogelijk.... TS je zou natuurlijk de "basis" van de babykamer neutraal kunnen doen... en met kleine dingen.. "roze knuffels" "klamboe" etc. ik noem maar wat, het toch kunnen inrichten.... deze dingen zijn makkelijk later neer te zetten.. overleg met je man de opties... tja en als hij dan toch gaat spieken.. is het zn eigen schuld als hij het weet...
Wij wisten het bij de eerste ook niet en dat vond ik super. Bij de tweede wisten we het wel, mijn man wilde niet maar toen ik zei dat het dan voor ons zoontje tastbaarder zou zijn was hij om. Er zat nu geen baby in mijn buik maar een zusje. Voor ons zoontje was het heel erg fijn maar bij de geboorte miste ik zelf de spanning wel een beetje. Bij nr 3 wilde ik het daarom niet weten maar manlief vond het voor de oudste 2 wel handig en ik gaf hem wel gelijk.... Vrienden van ons wisten nog niet of ze het wilde weten, ik heb hun toen als tip mee gegeven dat de echoscopist het geslacht op een briefje zou schrijven zodat ze, als ze het toch wilde weten de envelop konden openen. Zij wilde nl wel en hij niet maar voor ze thuis waren was de envelop door hem geopend ahaha
Dit is echt een kwestie die je met je vriend zal moeten bespreken tot er een oplossing is. Stiekem zou ik dit nooit doen, daar vind ik het te belangrijk voor. Wij zaten in hetzelfde schuitje hoor, ik wil het heel graag weten maar mijn man vond de verrassing juist leuk! Nu hebben we er veel over gepraat en we zijn eruit gekomen dat als ik het echt graag wil weten ik het gewoon aan de echoscopiste moet vragen dus daar ben ik wel blij mee, hij vind mijn gevoel heel belangrijk en houdt daar rekening mee. Nu ben ik dus eigenlijk nog geen steek verder want eigenlijk is een verrassing ook wel leuk! Ik heb nog een aantal weken voor de 20 weken echo dus kan er nog even over nadenken
haha eens Ik ben blij dat ik een man heb die begrijpt dat een zwangerschap op zichzelf al spannend genoeg is en dat het weten of niet weten niet echt bijdraagt hieraan, mijn man heeft het nooit perse willen weten maar heeft mij de keuze gegeven omdat ik degene ben die al het werk moet doen en alles moet doorstaan wou hij mij een beetje tegemoet komen. Wij hebben nu een jongen en een meisje misschien dat bij een evt derde we zouden kiezen om het niet te weten (omdat we dan toch al allebei hebben is dit misschien ook een keer leuk haha) maar de keuze zou bij mij liggen...
Niet stiekem doen hoor! Mijn man wil het ook eigenlijk niet weten maar ik wel. We hebben dan ook afgesproken dat we het samen gaan weten, maar we zeggen lekker tegen iedereen dat we het niet weten. Toch een beetje verrassing Ergens vind ik ook wel dat ik wat meer te zeggen heb in deze kwestie, waarom weet ik eigenlijk niet. Maar mijn man weer over het feit dat de rest van de omgeving het weet. We hebben ook een 'werknaam' afgesproken, zodat we ons niet verspreken, ook samen zullen we het er niet over hebben. succes met je beslissing!
Tuurlijk..... de mannen hebben het geslacht bepaald... en WIJ willen het weten... tja dat ze hun zaadjes op één hoop gooien, in de chaos, daar kunnen WIJ vrouwen niets aan doen....
Hihi, LOL Wat ik zou doen, is gewoon de verschillende opties overleggen: zou hij het wel OK vinden als jij het wel weet? Dan zou ik dat doen. Hier destijds het compromis dat we bij Thirza wel zouden kijken, maar het niet aan anderen vertellen en bij een tweede niet kijken, (maar inmiddels heeft manlief gemerkt dat het toch wel handig is en gaan we een volgende keer toch weer kijken welk geslacht het is). Stiekem of tegen zijn zin in, dat zou ik niet doen, dat gaat toch kwaad bloed zetten op den duur.
hoi hoi bij de eerste wisten wij het ook niet. Bij de 2e wilde ik het graag weten maar de vader niet. We hebben toen afgesporken dat, als ze het bij de echo gingen zoeken hij naar buiten ging om te wachten en daarna mocht hij weer binnen komen voor de rest van de echo. wel had ik verder afgesproken dat als hij ging zueren dat ik het zou zeggen. We hadden ook gewoon 2 babynamen enzo. niemand wist verder wat het werd. Was wel een speciaal gevoel dat ik het wel wist en verder niemand. Bij de 3e wisten we het allebei en hebben we het ook tegen iedereen verteld. Mocht ik ne zwanger worden van mijn aanstaande man dan willen we het allebei weten. Ik zou het nooit stiekem doen. s6
Niet stiekem doen! Gewoon zeggen: bij de vorige wisten we het niet, toen heb jij je zin gehad. Nu mag ik. Desnoods pers je er wat traantjes uit