zwanger recepten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiittleOne, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Zwangere dames,
    misschien is het leuk om hier wat lekkere recepten te posten?
    er zijn vanallerlei dingen die we nu beter niet meer kunnen eten, ik zelf denk bij alles wat ik in mijn mond wil stoppen, of ik het wel mag eten..
    misschien leuk om hier gerechten te zetten die lekker zijn tijdens zwangerschap en natuurlijk gezond voor ons kleintje!!

2. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    pure chocolade fondue met fruit is een heel lekker en gezond toetje :D (dan dus echt alleen maar pure choco, geen slagroom of cognac aan toevoegen ofzo ;))

Pure choco zit vol antioxidanten en je maakt er ik voel me gelukkig stofjes van aan waar je beeb ook van meegeniet, en de meeste mensen hebben moeite met voldoende fruit eten dus dat is een goede bonus!

Eet smakelijk!

Ik geniet trouwens ook nog wel van biefstuk, ik ga dan ook echt naar de slager voor een goed stuk vlees (kost wel wat meer ma goed) schroei hem kort dicht en laat hem dan langzaam helemaal doorgaren, hij blijft dan mals en goed smaken! Normaal gesproken eet ik mijn biefstuk op het randje tussen bleu en saignant (net niet meer glazig en net aan warm van binnen) dus dit was een flinke stap voor mij :D

3. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    jaa! inderdaad lekker die fruit!
    en dat met die biefstuk dat zal voor mij ook even moeilijk gaan worden... ben ook lekker rooooode biefstuk gewend haha!

4. Metire

Metire Niet meer actief

wij hebben vanavond gegeten:

geroerbakte kip met o.a tauge, sugar snaps en kastanjechampignons (bevatten praktisch geen vetten, suikers en zouten, maar hebben voldoende vezels en nodige vitamine B's. Net als grote hoeveelheden essentiële mineralen als ijzer en selenium, en bevatten geen calorieën dus lekker en gezond voor mams en beebje) met aardappeltjes want vriend lust geen rijst..

en omdat je maar kort roerbakt blijven er lekker veel vitamientjes in de groente zitten! :D

5. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    kan het dat ik nu al last van (vr)eetkicks heb?
    heb net een heel pakje waar boterhammenvlees inzat naar binnen gewerkt. hmm vond het heerlijk!
    was van die gerookte ham haha!

6. Metire

Metire Niet meer actief

haha ja dat kan best, ik heb ook al sinds het begin moeite met me in te houden als het op lekkere dingen aankomt.. :p ik probeer nu gewoon verder te kijken dan de koekjes en chips en een appel te eten ofzo, (die dan als je eenmaal eet ook heeeerlijk is) hahah! ik eet gewoon wat ik wil en waar ik zin in heb maar probeer er wel aan te denken dat ik na de zwangerschap mijn oude figuurtje ook graag weer terug wil!

Deel Deze Pagina