Mijn kleuter begint na de zomervakantie in groep 1. We hebben begrepen dat ze dan meteen gymschoenen nodig heeft, die liggen in een grote bak in de klas. Mijn kleuter heeft alleen héél smalle voeten (wijdte 2). Gewone schoenen vinden is al een drama, en ik voorzie ook problemen bij het vinden van smalle gymschoenen. Het moet een gymschoen met klittenbandsluiting zijn, geen ballerina. Wie heeft een tip?
Waarom perse met klittenband? Mijn ervaring is dat die ruimer vallen. Ga gewoon eens passen bij de Scapino, ze hebben meerdere soorten. Ik vind die met elastiek prettiger dan met klittenband. Ze hebben ook nog van die turnschoentjes, die zitten nog wat strakker, misschien een optie.
Hier hetzelfde. Ze startte met wijdte 1,5. Ze droeg van die goedkope gympies met klittenband. (Van die canvas dingem, roze wit en zwart) Extra zooltje erin en strak aantrekken. Niet het allerbeste, maar bleef aan. Was niet van plan om ruim 100 euro aan gymschoenen uit te geven Edit: ts wil wrs klittenband omdat je dat kunt aantrekken itt ballerinas of iets met elastiek. Wijdte 2 is niet zomaar smal, maar echt heel smal.
Hier zo'n standaard gymschoentje van de scapino, dochter heeft ook smalle voeten, maar dit gaat prima voor dat halve uurtje per week.
Mijn dochter heeft ook hele smalle voeten. Ik heb bij de sportwinkel van die gymschoentjes met stroeve zool gekocht. Scapino heeft alleen met gladde zool, dit raden scholen af. Ik had geluk, bij onze sportwinkel waren ze in de aanbieding voor 6
Ik bedoel turnschoentjes. De gymschoenen van Scapino met klittenband of elastiek zijn ook veel te wijd.