Zelf met vriendinnetje in zwembad

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Wijffie75, Apr 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Vanaf welke leeftijd mogen jullie kinderen 'zelf' naar het zwembad? Dus weggebracht en opgehaald, maar daar gewoon zelfstandig, zonder toezicht? Geld mee voor patatje en drinken enzo.

Mijn vriendin vertelde dus net dat ze haar dochter en haar vriendinnetje naar het zwembad heeft gebracht (rond 10:30) en nu de uren aftelt tot ze haar weer ophaalt, om 15u. Maar dat ze haar toch eens moet loslaten en dat het nu wel de juiste leeftijd is etc.

Ik zat haar echt aan te kijken van 'wow, de juiste leeftijd?' Ik vind het dus wel erg jong. Maar misschien denk ik wel te ouderwets/beschermend en is dit heel normaal? Daarom dacht ik, ik wil het even bij jullie polsen, hoe jullie dat doen.

Ter info: de meisjes zijn 9.

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Mijn zoon is 9 en ik kan me niet voorstellen dat ik dat al zou doen eerlijk gezegd!

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou dan aan de kant gaan zitten met een boek/iPad. Denk dat ik zoiets pas zou doen als ze 11/12 zijn.

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Nee, nog veel te jong! Ik zou ook op z'n vroegst met een jaar of 11/12 doen.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,866
    5,104
    113
    Ik vind het ook wel erg jong. Zou zelf ook denken aan 11/12 jaar.

6. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Zeker nog niet. Mijn dochter gaat ten allen tijde met een ouder iemand.
    Mijn dochter is 10 en ze heeft weleens gezwommen met haar vriendinnetje van 9 en haar zus van ongeveer 15.
    Op vakantie is ze weleens met een vriendin wezen zwemmen maar haar ouders zaten met hun vouwwagen tegenover het zwembad en hielden ze in de gaten.
    Mijn dochter wordt bijna 11 maar zelf dan vind ik het nog eng..

7. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    2,126
    405
    83
    Wij gingen vroeger in groep 7 en 8 zelf zwemmen. Ook zelf er naar toe. Dus inderdaad 11 of 12 zou ik zeggen.

HappyRabbits likes this.
  8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Poeh...geen idee.

Ik weet wel dat in mijn directe omgeving best wel wat kindjes alleen naar het buitenzwembad gaan. Kinderen van 7, 8, 9 jaar inderdaad. Dan gaan ze wel met een broer, zus of vriend(in). Vorig jaar waren een paar klasgenootjes van mijn dochter (toen groep 3) alleen naar het zwembad gegaan. Ik vond dat toen veel te vroeg, ook al waren ze samen met hun broer/zus.

Mijn dochter is 8 jaar en zij mag dat nog niet. Geen idee hoe ik daar volgend jaar (zomer) tegenover sta. Ik denk dat ze dat misschien wel zou mogen.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier gingen de kinderen toch ook wel met 10 jaar ( ruim 10 jaar), vanaf eind groep 6 dus.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind 9 haar echt te jong. Mijn dochter heeft toen ze 9 was een zwemfeestje gehouden en een vriendinnetje van haar (een jaar jonger) bleef maar aan haar hangen en trekken, als wij er niet bij waren geweest was ze verdronken had ik het idee.... was op een stuk waar ze niet kon staan. Terwijl ik van tevoren tegen de groep had gezegd: niet hangen en trekken aan elkaar, dat is gevaarlijk.
    Ik denk dat ik een jaar of 11/12 een geschiktere leeftijd vind.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Hier is het bij ons heel normaal kwam ik een paar maand geleden achter haha, ik vond het zelf wel erg wennen en heb het tot 1,5 maand geleden afgehouden,

Ouders mogen er ook niet bij blijven ( niet IN het zwembad) maar eventueel achter het raam mag wel maar geen enkele ouder doet dat,ik ben er de eerste 4 keer bij gebleven maar was echt de enige die er zat, daarna besloten een half uurtje te blijven uurtje naar het centrum te gaan ( koopavond) en een half uur te vroeg er weer te gaan zitten.

Op vrijdag avond is er disco zwemmen, van 19.00 tot 21.00, er zijn 6 badmeesters die het zwembad in de gaten houden,

Ook mijn dochter van bijna 7 zwemt er "alleen".
    Ook haar vriendinnetjes uit de klas ( stuk of 6/7 kinderen ) en mijn zoon van 8 spreekt ook af met kinderen van zijn leeftijd om te gaan zwemmen

Kinderen zijj verplicht een pasje in hun tas te hebben, door dit pasje te scannen staan de gegevens van het kind en hun ouders meteen in beeld zo kunnen ze de ouders bellen als er iets aan de hand is,

Ze mogen 1 en soms 2 keer per maand disco zwemmen.

12. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,238
    11,816
    113
    9 is wel jong vind ik. Ik denk eigenlijk pas als ze naar het voortgezet onderwijs gaan.

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Oudste is bijna 8, maar mag voorlopig echt nog niet alleen naar het zwembad.

14. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Hangt helemaal af waar je woont en hoe druk het in het zwembad is. Hier zouden ze echt nog niet mogen. Druk zwembad en regelmatig worden er meisjes lastig gevallen.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zou ik dus ook doen

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Dochter is ruim 11 jaar en gaat dinsdag voor het eerst alleen zwemmen. Vind 9 jaar ook wel erg jong. Al hebben ze hier ook disco zwemmen en daar zijn kinderen van 8-12 jaar en de meeste zijn echt jong. Dochter heeft dit ook wel eens gedaan maar dan was ik wel mee en zat achter het glas.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,132
    8,867
    113
    Hier mag je als ouder gewoon mee met disco-zwemmen.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ook, en gelukkig maar anders mocht ze niet

19. veense

veense Niet meer actief

Hier was ze 8 jaar en 8 maanden geloof ik. Samen met een klasgenootje (en de halve klas) discozwemmen waar alleen kinderen tm 13 mogen komen.
    Ze zat toen al op wedstrijdzwemmen, over dat aspect heb ik me nooit zorgen gemaakt. Ze ging toen ze 9 was ook regelmatig alleen de hele zondagmiddag zwemmen: technieken oefenen.
    Vorige zomer (net 10) heeft ze de hele zomer in het bad gelegen met haar vriendinnen. Wel een keer een vervelende jongen tegen gekomen, maar dat heeft ze goed opgelost met de badmeesters.
    Middelbareschoolleeftijd is wel erg laat hoor, merk dat in groep 7 en 8 met vriendinnen zwemmen heel normaal is. Nu is zij gemiddeld anderhalf jaar jonger dan de rest van haar klas, maar daar houd ik haar echt niet voor thuis. Hangt ook wel van het kind en het zwembad af natuurlijk ;)

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,016
    546
    113
    Mijn oudste is 8 maar die zou van mij wel mogen hoor. Ik zou haar wel brengen en weer halen, maar verder zoeken ze het maar uit haha. Maar zo te lezen ben ik abnormaal

Share This Page