Mijn man en ik willen graag voor een 3de kindje gaan, ik heb al 2 jongens uit een vorig huwelijk. Ik heb heel lang de pil doorgeslikt en ben sinds begin januari gestopt, zit nu rond mijn eisprong als het goed is. Mijn man wil het liefste rond het voorjaar voor een kindje gaan, maar juist omdat ik met dat ontpillen zit ben ik nu al gestopt. We vrijen dus zonder voorbehoedsmiddellen, mocht het snel raak zijn is het natuurlijk geweldig.. Maar als ik die ontpilverhalen lees ben ik daar toch wel een beetje bang voor. Mamavan
Het verschilt heel erg per persoon. Er zijn ook mensen die gelijk de 1e ronde zwanger zijn als ze stoppen met de pil. En ja, helaas zijn er ook mensen die veel langer aan het ontpillen zijn. Maar over 3 maanden is het pas voorjaar, en ik denk dat je dan toch wel klaar zult zijn met ontpillen.
Ik ben in ronde 2 zwanger geworden ik heb daarvoor bijna een jaar een redelijke zware pil gehad... Het zegt dus allemaal niks en kan snel raak zijn! Heeeeeeeeel veel succes
Ik ben ook al in de 2de ronde zwanger van de eerste!! En wij vonden het ook heel lastig wanneer te beginnen.. Vriendinnen van mij die waren in ronde 8 en 9 zwanger, nog steeds heel netjes.. En hielden wij dus rekening ook minimaal die tijd nodig te zijn.. Maar niet nodig gehad.. Maar het zegt dus idd allemaal niks..
Ik ben in jan 2007 gestopt met de pil, nadat ik die ongeveer 10 jaar had geslikt. Kreeg meteen een keurige cyclus van steeds 27-28 dagen. De eerste 2 mnd gebruikten we condooms, toen 2 mnd 'voor het zingen de kerk uit' en daarna helemaal zonder iets. En in de 2e ronde was ik al zwanger. Ik vond het wel prettig om eerst te kijken wat mijn cyclus deed, zonder gelijk al voor het echie te gaan. Ben wel meteen na het stoppen met condooms begonnen met foliumzuur. Je weet maar nooit... In elk geval: lang niet bij iedereen duurt het dus lang voordat de cyclus goed en wel op gang is.
in 2010 was ik met de pil gestopt na 15 jaar. mijn 1e cyclus duurde 106 dagen... eind 2011 door omstandigheden weer een jaar aan de pil geweest. afgelopen dec weer gestopt en in de 1e ronde zwanger. dat had ik niet verwacht vanwege de vorige x.
Nou dan ben ik benieuwd... Bij mn vorige zwangerschappen wist ik het eigenlijk al vrij snel na de innestenling... Had ik echt van de een op de andere dag mega tieten met vette blauwe aderen er op en was doodmoe.. Dus we zullen zien over 2 weken... Met oliumzuur ben ik wel al begonnen, je weet maar nooit.. Mamavan