Vroege miskraam (6 wk) geen pijn? Komt dat nog?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Female, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Dankje, ben idd blij als het donderdag is, eindelijk wat rust hoop ik...

2. Female

Female Niet meer actief

Ik ben net terug vd gyn en had in het andere topic al geschreven, dus ik kopieer het nog even...

Ik ben hier helemaal van slag...

Net voor de echo geweest. Ik heb (nog) geen miskraam gehad!!
    Er zit nog een vruchtzakje. Heel klein, dat wel. Ze kon niet goed zien of het gegroeid was omdat de andere gyn er geen meting bij had geschreven.
    Het kon goed zijn dat de andere gyn afgelopen weekend een bloedvlek heeft gezien, dat dat er nu uit is, en dat het nu verder gaat groeien.
    Ik moest het ook niet perse als heftige bloeding zien omdat ik niet zo lang heb gebloed, en het alleen rood slijm was op toilet, en geen helder, dun bloed.
    Het bloeden kon komen omdat ik net tegen m'n menstruatie aan zat, dat dat er nog uit moest maar dat er ook nog een zwangerschap was. Dat daarna pas verder ontwikkelt.
    Het is nu nog heel vroeg om te zien. Maar het kan dus goed dat het ergens in het prille begin stagneert, en daarna verder ontwikkeld.

Ik vond het wel vreemd dat ik de laatste dagen meer kwaaltjes had dan de andere afgelopen weken. Ik was bijv gister en eergister veel vaker echt misselijk, moe, duizelig en vaak maagzuur.
    Eergister deed ik dus die test die 'per ongeluk' nog heel positief bleek...

Ik ben realistisch, het kan alsnog misgaan.
    Zij de gyn ook. Het is nog vroeg om iets te zeggen. Je kunt weer gaan bloeden en dat het dan opnieuw misgaat.
    Het kan ook een perfect goede zwangerschap worden. 50/50.
    Ik had de hoop na zaterdag al opgegeven en ben nu dus heel verbaasd dat er überhaupt nog hoop is...

Morgenvroeg bij de HA bloed prikken, en dan maandag weer.
    Als het goed is weet ik dan maandagmiddag of de HCG waarden gestegen zijn.

Nogmaals, ik ben realistisch, maar dit is allemaal wel heel bizar...

3. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    nou wat een verhaal zeg pff begrijp dat je van slag bent ik ga voor je duimen dat alles goed komt en dat het wondertje in je buik lekker veder groeit!! Bij mij werden de teste trouwens wel lichter gelijk al dus kan een goed teken zijn dat die bij jou zo posi zijn en als je een clearblue haalt met de hoeveel weken je zwanger bent mischien wordt je daar wat wijzer van. Ben heel benieuwd hoe het afloopt....

4. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    ooh meis dat is me ook een verhaal, en hopelijk met een goeie afloop, daar gaan we toch wel een beetje van uit!!

5. Female

Female Niet meer actief

@ Tinkerbell; dankje! Ja je hoort vaak dat de testen toch lichter worden he, en dat kwaaltjes afnemen. Dat is hier niet echt zo...
    Ik denk dat ik maar niet teveel ga klooien met thuistesten, verwacht dat ik daar alleen maar onzeker van wordt.
    Ik moet straks om half 10 bij de HA zijn om bloed te prikken.
    En dan ma. weer. Dus dan weet ik of het hcg gestegen is..
    En een bloedtest is geloof ik nauwkeuriger als een thuistest ;)
    Gelukkig dat je nu weer lekker zwanger bent! Ook nog heel pril he, aan je uitgerekende datum te zien? Gefeliciteerd!

@ Nouvy; dankje meid. Ik hoop ook dat het goed gaat, maar besef me ook dat de kans dat het niet goed gaat net zo groot is...

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Nou meid wat spannend!
    Ik duim voor je!

7. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Female,
    Wat een verhaal meid!! Ik ga heel hard voor je duimen.

Ik zit helaas momenteel ook middenin een miskraam.
    Was 5 weken zwanger nog maar en woensdag begon het met lichtroze, wat steeds donkerder werd. Voelt als een ongesteldheid. Geen krampen. Ben wel heel moe en duizelig, maar dat komt denk ik ook door alle emoties. (eerst ontdekken dat ik zwanger ben.........terwijl we 3 jaar medische molen hebben gehad bij mijn zoontje en nu inenen spontaan zwanger!!) en vervolgens de miskraam.

Wat ik wel raar vind is dat ik gaan echo hoef te maken.
    Ik heb de huisarts gebeld maar die zegt dat het zo klaar is. En alleen als ik blijf vloeien na een week of het heel erg is zeg maar dat ik dan moet bellen. Haddne jullie dat ook??

8. dani26

dani26 Fanatiek lid

24 jul 2010
    1.145
    0
    0
    NULL
    NULL
    meis wat een verhaal mijn duimen draaien hier overuren hoop voor je dat het allemaal goed zit en dat je hcg flink gestegen is

liefs dani

9. Jesicca100

11 dec 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist niet dat ik zwanger was volgens mij was ik ook 6 weken ongeveer maar ik dacht dat ik ongestelt geworden was ik kreeg hele erge krampen ik was zondag gestopt met de pil en werd pas vrijdag ongestelt, die avond kreeg ik opeens best wel krampen in me onderbuik iets erger als mentruati krampen toen heb ik een paracetemol in genomen en een aleve voor menstruati pijn en dat hielp allebij niets en toen ging in naar de wc en toen verloor ik een wit ding vn ongeveer 2/3 cm .. daarna waren de krampen over alleen heb nog wel bloed verlies gehad dit is trouwes vorige week gebeurt .. maar ik heb toen het gebeurde zelf niet heel veel bloed verloren ofzo..

10. Female

Female Niet meer actief

Hey meiden,
    De eerste uitslag van bloed was gisteren niet bepaald goed, hcg was veeeeel te laag.
    HA wilde me geen hoop meer geven.
    Moet de afspraak voor maandag nog wel laten staan en dan bloed nemen.

Ik wordt gek van het heen-en-weer geslinger...

11. Female

Female Niet meer actief

@ germini; veel sterkte.
    Heel raar dat je geen nacontrole hoeft, zou er echt op staan hoor...

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb de eerste keer wel het vruchtje gezien, geloof ik. Maar ik was toen ook 7 weken en het vruchtje had met 7wk nog een kloppend hartje, dus was goed van formaat. De tweede keer was een Missed abortion die later een miskraam werd die niet doorzette. Is wel heel moeilijk in te schatten of je het vruchtje kwijt bent. Soms komt er zoveel troep naar buiten dat je het niet zo goed weet. Logischerwijs zou het na het vruchtje de bloeding minder moeten worden. Ik herken het gevoel van machteloosheid en niet weten wat er aan de hand is. Mijn gyn hield als vuistregel aan dat je na 3 a 4 wk bloeden contact op moet nemen zodat ze kunnen kijken of alles schoon is.

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier ook een miskraam gehad met 5,6 weken.. ik heb hele duidelijk het vruchtje voelen komen.. dezelfde morgen als dat ik begon met vloeien.. heb t op kunnen vangen en er een foto van gemaakt.. je kon zo goed alles zien.. heb de foto naar de vk gemaild met de vraag toen of dit het vruchtje kon zijn. zij bevestigde dit en heeft er bijgezet wat wat was.. Heel bijzonder om zo te zien hoewel dit het ook extra intens maakt.

Ik had ook geen pijn.. ik begon smorgens met een wat zeurderig ongi gevoel te vloeien.. meer is het ook niet geweest.. om 11u verloor ik het vruchtje en daarna stopte het vloeien eigenlijk ook meteen.. nog een paar dagen wat bruinverlies gehad...

Ik begreep van de verloskundige dat dit wel een heel voorspoedige miskraam is geweest. ik ben er dankbaar voor..

Die foto is me heel dierbaar.. uiteraard kijk ik er weinig naar.. maar het is het enige dat me tastbaar kan herrinneren aan mijn sterretje.. we hebben het vruchtje in de tuin begraven...er een grote donkere tegel overheen gelegd en daar heb ik een vlinder opgeschilderd...voor ons betekend het veel.. verder is het voor niemand belangrijk.. de kidneren vinden het gewoon een mooie steen...en Anna zegt steeds als ze er langs loopt.. "Dada Iss"...en dan zwaait ze.. ik heb geen idee of ze hier onbewust iets mee bedoeld, maar ons valt het erg op.. hoe het ook zij..

Pijn hoeft dus niet.. en veel vloeien ook niet.. of je het vruchtje ontdekt.. hoeft ook niet.. t kan.. hier had ik "geluk" dat het nog helemaal intact was..

Sterkte meis... volg je hart..

14. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    female,
    he bah wat een onzekerheid!! je wilt nu gewoon weten of het wel of niet goed is! Ik duim nog steeds voor je hoor!!

ichtus,
    Wat goed dat je het vruchtje echt duidelijk gezien hebt!! JEetje he, dat de vk precies kon zeggen wat wat was!!

Ik vloei nu al 4 dagen. Het is nu wisselend bruinverlies en ook rode stolseltjes. Geen idee of het vruchtje al weg is??
    Geen krampen nog steeds.
    misschien moet ik de vk bellen en vragen voor nacontrole?? ik had de HA gebeld en die zei dat he tniet hoefde.

15. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Jeetje wat een onzekerheid allemaal.Op deze manier blijf je toch hoop houden.....heel veel sterkte en ik hoop,dat je snel meer duidelijkheid hebt.

16. Female

Female Niet meer actief

Dankjullie meiden voor jullie verhalen en reacties...

Ik heb zojuist weer bloed geprikt en krijg tegen de avond de uitslag.
    Weet dat het ws niet goed is, maar ben toch blij als de uitslag er is en ik eindelijk wat meer rust heb.
    Nog steeds geen pijn of bloedverlies.
    Zal ws een curretage worden...

17. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Jeetje Female, wat een verhaal zeg! Heb je de uitslag al?

**digi knuffel**

18. Female

Female Niet meer actief

Bedankt,

Ik heb idd de uitslag al. Het is, zoals toch wel verwacht, niet goed.
    HCG is maar 400, gelijk met vrijdag. 100 % zeker mis dus.

Moet nu nog even afwachten of het vanzelf op gang komt, zo niet, dan volgende week maandag curretage.

Had verwacht dat ik heel verdrietig zou zijn, maar ben vooral heel erg opgelucht.
    Natuurlijk is het heel jammer dat het is misgegaan, maar na al het heen en weer geslinger en de onzekerheid van laatste week, ben ik blij dat het nu rustiger is/ wordt en we weer verder kunnen met ons 'normale' leventje...

Bedankt voor al jullie steun, verhalen en lieve woorden, dat doet me echt goed... ;)

19. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Kan me je gevoel voorstellen.Aan de ene kant is het natuurlijk :( dat het echt mis is.Aan de andere kant ben je van de zenuwslopende onzekerheid af.Denk dat het verdriet later komt als alles weer rustig is.Heel veel sterkte ermee.

20. Female

Female Niet meer actief

Dankjewel Suzanne, lief van je ;)

Deel Deze Pagina