Voorbij, wat nu

Discussie in 'Miskraam' gestart door RoAn1981, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Gisteren hebben we bij de termijnecho van 8 weken te horen gekregen dat het vruchtje zich sinds 6 weken niet meer heeft ontwikkeld, en dat het hartje ook niet meer klopt. Morgen moet ik naar de gyn om te overleggen hoe nu verder. Ik heb niet echt verdriet om het verlies van het vruchtje (ik voelde nog geen band, had nog niet echt een 'beeld' van het kindje) maar ik ben wel erg in de war. Ik ben sinds week 6 ontzettend ziek: 24 uur per dag 7 dagen per week misselijk. Ik heb Emefasene gekregen om het braken tegen te gaan en dit heeft gelukkig geholpen. Maar ik voel me echt ontiegelijk beroerd. Voorheen dacht ik nog: ik doe het ergens voor. Maar nu is het dus voor niets..

Kan het zijn dat ik zo ziek ben juist doordat het vruchtje zich niet goed ontwikkeld heeft? En over het natraject: welke keuze moet ik gaan maken: curretage of de natuurlijk zijn gang laten gaan? Ik ben zo misselijk dat ik eigenlijk zo snel mogelijk hier van af wil zijn maar ik wil een weloverwogen beslissing kan maken. En hoe snel ben je na een miskraam van deze misselijkheidsklachten af? Iemand ervaringen?

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meis.. Eerst een hele dikke knuffel.. Tis allemaal niet niks.

De keus voor de natuur of curretage is heel persoonlijk.. Ik persoonlijk zou proberen het via de natuurlijke weg te laten komen. Een curretage is en blijft een operatie, en er kunnen ook nadelen aanzitten zoals verklevingen. Ik zou dus zeggen als je het aankan zou ik het even afwachten. Eventueel met pillen van de gyn die het kunnen helpen opwekken.

Wat betreft de misselijkheid, waarschijnlijk ben je gewoon ziek van de zwangerschap. Omdat je lichaam nog niet beseft dat het vruchtje niet meer leeft blijf je misselijk.. Het duurt geloof ik een paar weken dat het hcg helemaal uit je lijf is..

Sterkte met alles!

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    als je t aankan om te wachten zou ik dat doen. ik zat in t zelfde schuitje, en heb 2 wkn gewacht. ik vond t een hel. ik kon gewoon niet verder.
    als ik jou was zou ik eerst proberen op te wekken met pillen en anders curettage. dat is me trouwens onwijs meegevallen!
    sterkte!! xxx

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    als eerste wil ik je sterkte wensen ,
    als ik jouw was zou ik de natuur even op ze beloop laten want een curritage heeft ook nadelen.
    je weet dat als je gaat bloeden geen tampons mag gebruiken niet in bad mag en zwemmen ( baarmoedermond staat open)

door een curritage hou je ook nog een tijdje het hcg in je lichaam dus het zou zo kunnen zijn dat je nog wel even misselijk blijft ,

wat ik je wel wil aanraden dat na dat het bloeden is gestopt even een controlle echo laten maken kijken of je schoon bent .
    tevens kan je 2 a 3 weken na het stoppen met bloeden even een zwangerschapstest doen om te kijken of het hcg uit je lichaam is, want dit kan echt wel even duren.
    en zo weet je zeker als je weer overnieuw zwanger raakt je ook echt zwanger bent en het niet een restje hcg is
    na je miskraam kan het trouwens echt wel 6 weken duren voor je weer ongesteld word.

mocht je vragen hebben of er over willen praten je mag mijn pb

5. Maia

Maia Niet meer actief

Heel veel sterkte gewenst.
    Ik herken het wel, de zwangerschapsklachten (ondanks dat ik eigenlijk al wist dat het fout was gegaan) en dat is gewoon zwaar ***

de keuze die je moet maken is heel persoonlijk, ik heb voor een curettage gekozen maar ik liep er al een maand mee terwijl ik wist dat het niet goed zat en ik wilde er gewoon vanaf zijn en je loopt met medicatie het risico dat je alsnog gecuretteerd moet worden. Maar dat hoeft niet. sterkte met je beslissing.

Deel Deze Pagina