Twee weken na miskraam eisprong?

Discussie in 'Miskraam' gestart door RoAn1981, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb vorige week dinsdag een miskraam gehad, nadat we een week eerder bij de 8 weken echo te horen hadden gekregen dat het hartje weer gestopt was. Ik stond ingepland voor een curretage maar een dag ervoor kwam het toch spontaan los.

Nu ben ik vanochtend bij de gyn geweest voor een echo om te controleren of alles weg was, en mijn baarmoeder was netjes schoon. Ze zei dat ze een eitje zag van 11 mm en dat als het allemaal goed groeide, ik wellicht volgende week alweer een eisprong kan hebben. Ik werd hier wel blij van want aangezien het de tweede keer is dat het mis is gegaan en we een enorme kinderwens hebben, wil ik eigenlijk zsm door.

Maar kan dit, is dit niet heel snel? Ik hoor ook overal dat je 1 cyclus af moet wachten, en dat hebben wij bij de vorige keer (toen wel gecurreteerd) wel gedaan, maar dat heeft enorm veel tijd gekost (ik werd pas 9 weken later weer voor het eerst ongesteld). Mijn gyn zegt dat er lichamelijk niets op tegen is, en psychisch kan ik het denk ik ook wel aan, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen. En hoe hebben jullie je ei opgespoord? Moet ik nu al beginnen met ovu-testen?

2. sannez

sannez Actief lid

3 jul 2011
    272
    349
    63
    NULL
    NULL
    Ik had na beide miskramen ook na 2 weken weer een eisprong, het kan dus wel!

3. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ja hoor kan prima. Ik zou juist niet afwachten maar direct verder gaan. Je hoort heel vaak dat het in de ronde na de miskraam direct weer raak is, volgens mijn gyn staat je lijf dan nog "in de zwanger stand" en heb je dus een grotere kans om zwanger te raken.

4. Marjoo83

Marjoo83 Actief lid

31 jan 2012
    352
    1
    16
    Ik had ook 2 weken na mijn miskraam (opgewekt met cytotec) weer een eisprong. Ik had enorme buikpijn en de gynaecoloog wilde een echo maken, en ja hoor daar was alweer mijn eisprong!
    Dus het kan zeker, alleen maar een teken dat je lichaam er weer klaar voor is!

5. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Fijn dat het dus kan, kunnen we weer aan de gang ;)
    Wat ik me alleen wel afvraag: ik heb gister een zwangerschapstest gedaan, om te kijken in hoeverre het hcg al uit mijn bloed is, en deze kleurde nog heel licht. Als ik dan straks over een paar weken ga testen, kan ik dan wel vertrouwen op het resultaat? Of kan het dan nog een restje van de mk zijn? Mijn gyn zei dat de echo er goed uitzag, helemaal schoon, en het bloedverlies is ook helemaal klaar, maar ik heb gehoord dat het vaak langer kan duren voordat het hcg op 0 staat

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb toen wel doorgetest totdat ik een witte test had, zo wist ik zeker dat ik weer zwanger was toen er weer een streepje kwam.

Deel Deze Pagina