Nou meiden, ik heb net toch maar gebeld voor de uitslag.... De hcg is gestegen van 36 naar nu 49 .. Ze kon er verder niet zo veel over zeggen, behalve dat dit wel te lage waarden zijn voor een goede zwangerschap. Ze gaf ook aan dat ze na 5 weken wel elke dag zouden moeten verdubbelen. Ik word vanmiddag gebeld door een arts/gyn. Ik heb nog steeds geen idee wat me te wachten staat nu.
elke dag verdubbelen is niet waar. met de 2 a 3 dagen moet het verdubbelen. maar stel die 36 is woensdag einde vd dag geprikt en die 49 van vandaag vanmorgen.. dan is dat maar 1,5 dag als ware... Het lullige is dat ze met die hcg niets voor je kunnen doen, er word pas wat zichtbaar op een echo vanaf 1500 hcg. dan kunnen ze zien of het in de baarmoeder zit of erbuiten. Echter is het inderdaad zo dat je bij een bbz veel meer hcg aanmaakt ( meestal) zolang je geen pijn in je schouder hebt zal ik me er niet te druk over maken. Ik zag een paar reacties terug al iemand roepen of je geen later ei kan hebben gehad? Het bloed zou kunnen komen van een innesteling en dat je dan nu pas hcg gaat aanmaken goed. Ik wil je geen valse hoop geven hoor meid.. Ik zou als ik jouw was vragen of je maandag weer mag prikken, en verder is er weinig wat je nu kunt doen. Ik kan je wel vertellen dat ik ook vaak rugpijn heb tijdens een eisprong innesteling of zwangerschap dus maak je daar niet te druk over oke.
Hoi Aloha, Ik heb dinsdag rond 12:30 bloed laten prikken (hcg 36) en donderdag rond 12:30 (hcg 49). Precies 2 dagen later dus.. Dus als ik het goed begrijp maak je bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap juist een hogere waarde aan ? Ik had juist begrepen dat de waarde dan veel lager ligt, en langzamer stijgt. Ik had volgens mijn temperatuur + ovulatietestjes op 30 augustus een eisprong. 12 dagen later testte ik al licht positief, en 6 dagen daarna begon mijn bloeding. Ik neem aan dat je pas licht positief kan testen NA een innesteling, dus de innesteling kan dan niet later geweest zijn.... Misschien zou het kunnen als er 2 eitjes waren, waarvan er eentje veel later is ingenesteld, toen de andere afgestoten werd ? Ik weet het niet.. De rugpijn die ik heb komt volgens de fysio uit mijn bekken.. ben er gisteren geweest. Scheve bekken door beenlengte verschil. Ben gekraakt en moet nu rust nemen..maar heb zelf wel vermoeden dat het te maken heeft met de zwangerschap/vroege miskraam.. had dit nog nooit eerder gevoeld, deed vreselijk veel pijn. Zie nu dat jij ook veel achter de rug hebt.. wat naar voor je zeg.. ik voel met je mee op het moment.. hoop dat voor jou ook snel duidelijkheid komt.. Sterkte.. Liefs Slunae
hmm niet echt hoopvol dus... vaag hoor! wat moet je nu doen? toch niet dat altijd vervelende afwachten?? wat gaan ze voor je doen? hoop dat ze met een plan komen vanmiddag!
als 30 aug echt je ei was. was je 13 september 4 weken. en ben je vandaag 5 weken en 3 dagen.. dan kan het kloppen dat er nog niets zichtbaar is op een echo maarrrr vaak al wel minstens een ring. zo rond de 5 ,5 weken gaat het hartje kloppen en dit is dan zichtbaar op een echo. dan is dan ook je hcg minstens 1500.. dus dan is 49 inderdaad erg weinig. tenzij er dus een late innesteling is geweest.. wat dus eigenlijk niet kan omdat je 12 dpo posi teste dus eerder een vroege innesteling hebt gehad. wat kan er dan in mijn ogen gebeurd zijn.. inderdaad 1 van de 2 verloren.. maar die kans is wel heel minimaal en ik zou hier niet teveel op hopen. ook uit zelfbescherming. je hebt het inderdaad al verloren maar je lichaam denkt nog even dat je zwanger bent en is nu ergens wel gestopt met aanmaken van hcg en maandag is het gezakt. je hebt inderdaad veel verloren maar hebt nog een stukje restweefsel met zwangerschapscellen waardoor je lichaam hcg blijft aanmaken, in dat geval volgt er of nog een bloeding of eventueel een curretage of cyotec. of het blijft stijgen en alles gaat gewoon goed en is gewoon traag met opstarten. moeilijk he. tis ook allemaal gewoon kut hoor meid!! in elk geval als de arts belt vragen of je maandag weer mag bloedprikken, en heeeeeel duidelijk vragen dat je graag eerlijk je opties even wilt horen op een rijtje.
Bedankt voor meedenken! Ik kan je vertellen dat ik op het moment maar 1 ding hoop: Dat het geen BBZ is. Ik heb dus ook absoluut geen hoop op dat dit alsnog een zwangerschap is. Heb net de gyn gesproken, hij zei dat de BBZ hoogst onwaarschijnlijk is, restweefsel leek hem ook hoogstonwaarschijnlijk ook gezien de echo, en omdat het nog zo pril was. Hij zei tevens dat dit 100% geen goede zwangerschap is. Hij vermoed dat dit een miskraam geweest is, en dat de hcg nog lijkt te stijgen door een foute meting.. (2x een foute meting in het ZH ? En dan meten mijn kruidvat testjes dus ook fout ? Hij gaf aan dat als mijn hcg maandag nog steeds stijgende is, dat we een groot probleem hebben. En meer ben ik niet echt wijzer geworden. Als er iemand nog gedachten hierover heeft hoor ik het graag...en ook van jou.. Bedankt voor het meedenken nogmaals!!
pfft wat naar allemaal.. Een miskraam is al erg genoeg, dan nog heel deze nasleep en onzekerheid. Meis, ik hoop dat maandag je HCG gedaald is (weg is) en je dit alles achter je kan laten. Sterkte!
Heb niet alles gelezen maar zag in een aantal begin posts dat er wordt gezegd dat je voor een BBZ hele erge pijn moet hebben, dit is absoluut niet waar. Bij een BBZ kun je hele erge pijn krijgen. IK heb een bbz gehad zonder erge pijn, ik vond het net een menstruatie pijn qua intensiteit dus absoluut niet noemenswaardig. Mijn HCG was op 6 weken 411 en had gewoon een beetje pijn, bleek dus toch echt een BBZ te zijn.
Jeetje Slunae, nog steeds geen definitieve duidelijkheid zie ik De waardes die je beschrijft komen heel erg overheen met mijn MA, waarbij de gyns er geen heel duidelijk beeld van kregen, een echo geen uitsluitsel gaf, ik HcG moest blijven prikken op verdenking van een BBZ (maar net als bij jou heel kleine kans)......het is net alsof je lijf met de laatste stuiptrekkingen toch nog probeert HcG aan te maken. Ik hoop voor je dat er snel wat meer duidelijkheid is. Ik weet wel dat ik het erg fijn vond dat ze bij mij in het zkh een afwachtend beleid voeren met zulke niet-conculderende uitslagen. Aan de ene kant vervelend om maar steeds weer af te moeten wachten, maar aan de andere kant willen ze dan helemaal uitsluiten dat het toch geen zwangerschap is die laat op gang komt of zo. Veel sterkte met het afwachten!
he jakkie.. nog geen duidelijkeid.. tja het klinkt niet best.. Maar mijn zusjes hcg was in een week net verdubbelt (8 naar 16) en aar meiske loopt nu net een maand.. IPk wil je geen valse hoop geven... Maar in utopia kan het
@Slunea Ik ben gisteren geopereerd i.v.m. een bbz. Met 7wk2d was mijn HCG 191, met 8wk3d was het 287, dus ook niet echt hoog of een grote stijging. Bij mij was de bbz al afgestorven en daardoor niet te zien op de echo, maar je lijf blijft dan toch HCG aanmaken omdat het nog niet is afgestoten. Gisteren kreeg ik ook pas voor het eerst flinke buikpijn maar toen was de kijkoperatie al gepland en bleek er uiteindelijk toch al aardig wat bloed in m'n buikholte te zitten. Dus het is zeker goed dat ze je in de gaten gaan houden. Hopelijk natuurlijk uiteindelijk een goede zwangerschap, maar ook als het iets anders is zijn ze er in ieder geval op tijd bij.
Hi meissie wat vervelend allemaal zeg! Is je zo gegund! Ik had ook een echo met 4-5 weken en bij mij wel wat te zien want ik ging voor ei meting maar zat onverwachts zwamgerschap wat ze kon zien al en mijn hcg was toen al 19000 dus dat van jou wel heeeel erg weinig toch? Nou hopelijk nog op een goeie afloop en anders hoop ik voor je dat het snel weer raak mag zijn! Liefs Deb
Sab1988, inderdaad die nasleep, dat zorgt er tegelijk voor dat ik het geen plekje kan geven. Bedankt voor je berichtje! Susy, ook bedankt voor je berichtje! Laurie, wat naar dat je toch een BBZ had .. Wel in een vrij vroeg stadium ontdekt begrijp ik, dus hoop dat dat op een vrij vriendelijke manier opgelost kon worden ? Ik zie dat je nu zwanger bent, heel pril nog, ik hoop op een goede zwangerschap voor je! Juul75, jij ook weer bedankt voor het meedenken en het delen van je ervaring Ik zal zometeen hieronder een update geven van wat er op dit moment speelt! Nanette77, wat een mooi verhaal van je zusje! Zo zie je maar weer dat het idd echt wel mogelijk is.. ! Poemi, Bij jou was het dus foute boel Wat naar om te horen Ik was er zelf erg bang voor, maar jij hebt het nu al meegemaakt.. mag ik vragen hoe ze dat hebben kunnen oplossen ? Bloed in de buikholte, betekent dat dat het in je buikholte zat, en niet in je eileider oid ? Hebben ze het nog op een redelijke manier kunnen oplossen ? Ik hoop dat heel erg! Het is al erg genoeg je zwangerschap te verliezen, en dan ook nog in de kleine kans van een bbz te zitten, en zon operatie te moeten meemaken, meid toch! Ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat je er goed bovenop komt! Debster84, Hee meis, jouw waarden klinken idd beter! Maar jij bent gewoon goed zwanger Bedankt voor je berichtje, en we spreken elkaar vast nog wel
@Slunae De bbz zat wel in m'n eileider, en dat bloed kwam zover ik begrepen heb ook van m'n eileider. Weet het niet allemaal helemaal precies. Hij zat bij mij wel aan het einde van m'n eileider dus ze hebben de bbz er uit kunnen trekken/duwen, dus verder vrij weinig schade aan de eileider. Nu afwachten of ook alles eruit is. Zie dat jij dinsdag hopelijk meer weet. Sterkte met afwachten.
Hier de update meiden! Ben vrijdag teruggebeld door de gyneacoloog. Mijn hcg was licht gestegen van 36 naar 49 dus.. ze konden hieruit opmaken dat dit 100% geen goede zwangerschap was. Maandag aanstaande krijg ik weer een bloedprik, om de hcg te bepalen. Als de hcg maandag nog meer gestegen blijkt, gaan ze overwegen een curretage of kijkoperatie. Nu, gisteren kreeg ik wat rozeverlies, en vanmorgen bruin met bloed, en mijn zwangerschapstestje was zowaar een stuk lichter! Dit stelt mij enorm gerust, omdat dit doet vermoeden dat ik toch wat restweefsel had, wat er hopelijk nu uit gaat komen. Mijn rugpijn is beduidend minder, en heb ook het gevoel alsof er een bloeding gaat komen. (heb steken in onderbuik, vooral rechts). Ik hoop echt enorm dat dit de juist theorie is, en dat ik dinsdag te horen krijg dat mijn hcg goed gezakt is, en er geen andere dingen hoeven te gebeuren.. Als dat zo is, kan ik het eindelijk een plekje gaan geven, en achter me laten.. Ik wacht nog wel de uitslag af natuurlijk, die hoor ik dinsdag, maar de urine testjes worden lichter, dus dat is in mijn ogen wel een goed teken, wat denken jullie ? Hier de testjes van afgelopen dagen, de onderste is vandaag. Liefs Slunae
Dat klinkt goed, hoe vervelend ook om te zeggen. Bij mij gebeurde hetzelfde, twee weken lang een hele lichte stijging van HcG (met ong 10 per week) en toen ineens een daling. Ik heb uiteindelijk wel een curettage gehad toen omdat ik na 3 weken nog steeds aan het bloeden was en het lichamelijk niet meer zo goed volhield. Maar als je HcG maar een keer daalt weet je in ieder geval wel waar je aan toe bent. Sterkte met het vervolg!
Oke, dat scheelt al iets he ? Hoop dat het ze gelukt is alles goed te verwijderen, dus geen gekke dingen meer of ontstekingen etc. Goed aansterken, en hoop op een goede zwangerschap voor je als je lichaam helemaal hersteld is ! Liefs!
Ja ben wel blij dat ik nu weet dat het weg aan het gaan is! Verlies nog wel roze, dus moet het even aankijken of alles goed schoon wordt vanzelf.. Ik was heel pril zwanger, dus hoop dat de natuur het zelf kan oplossen.. Bedankt!