Vroege miskraam, hcg stijgt toch (heel traag)

Discussie in 'Miskraam' gestart door Saartje1993, 10 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Hey dames,

    Voorbije zaterdag was mijn nod. De woensdag ervoor had ik al een licht positieve test in handen. Donderdag bloed getrokken : hcg 2.7 (volgens dokter normaal dus voor zo pril), echter testen liepen niet echt op dus ik voelde het al aankomen ; zondag (dag na nod) hevige bloeding. Maandag bloed laten trekken, hcg 8,1 ; zeer laag dus en progesteron al gezakt naar 0,4 (extreem laag dus).

    De bloeding was vrij hevig maar dinsdag al gedaan, in totaal dus maar 3 dagen gebloed en dan plots niets meer.. Vorige miskraam heb ik zeker 10 dagen restbloedingen gehad. Ik dacht ik doe nog eens een test om te zien of het streepje al weg is : streepje was juist donkerder geworden. Dag erna nog eens getest, streepje nog donkerder ! Vandaag opnieuw bloed laten trekken en dokter belde me zonet : progesteron verder gezakt, maar hcg toch nog gestegen naar 17.

    Ik ben vrij zeker dat - zowel omwille van zeer lage progesteron als lage hcg, als hevige bloeding- dit wel degelijk een miskraam is, maar waarom stijgt mijn hcg? Kan het een bbz zijn? Ik heb wel totaal geen krampen ofzo. Ben echt wel ongerust nu.

    Ik mag morgen gelukkig meteen voor een echo langsgaan, maar ben op van de zenuwen en stress van de voorbije dagen. Vandaar dit berichr..
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.319
    7.261
    113
    Wat verdrietig voor je :(

    Hier is mijn hcg nog ruim 4 weken gestegen, en heel flink ook. Mijn lijf dacht gewoon nog zwanger te zijn.
    Ik was met 6 weken gaan bloeden, dag erop een echo en alleen een vruchtzakje te zien, zonder vruchtje. Dat vruchtzakje bleef vrolijk doorgroeien, lijf dacht dat er een baby in zat o_O

    Brak het ook niet zelf af, en had na ruim 4 weken wachten geen geduld meer... dus met medicijnen opgewekt.

    Het kan dus meerdere oorzaken hebben als je hcg blijft stijgen. Belangrijk is denk ik dat je in contact blijft staan met de arts en uit laat zoeken of er nog wat zit.
     
  3. Saartje1993

    7 dec 2021
    87
    23
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Het kan dus ook iets anders dan bbz zijn. Vandaag weet ik gelukkig meer, hopelijk moet ik niet tot 's avonds wachten. Ik zie dat je na veel proberen een zoontje verwacht gefeliciteerd en geniet er ten volle van meid!
     

Deel Deze Pagina