Vanochtend ging ik naar de wc en zag ik dat er een licht roze (babyroze) vlek op het wcpapier zat. Ik ben heel erg geschrokken. Verder heb ik er op gelet met afvegen en tioletbezoekjes maar het was weer verdwenen. Nu ben ik net naar de wc geweest en had ik weer een lichtroze vlek... Ik heb niet meer buikpijntjes als de afgelopen 1,5 week maar ik maak me toch zorgen. Gisteren hebben we wel geklust zeg maar. De gyn waar ik contact mee heb gehad zei niets voor mij te kunnen doen aangezien ik nog maar heel pril zwanger ben en er toch niets zichtbaar zou zijn op een echo (wat ik eigenlijk wel raar vind aangezien je toch een dooierzak of iets zou moeten kunnen zien lijkt mij). Ik ben 4 weken en 4 dagen zwanger. Herkend iemand dit en moet ik me zorgen maken? Is dit het begin van een miskraam? Wie heeft dit ook gehad en toch een gezonde baby op de wereld gezet?
Ik zou je geen zorgen maken meid, zeker aangezien het lichtrose is. Het kan goed zijn dat het van de seks komt van gisteren. HEt is nu eenmaal beter doorbloed daarbinnen, dus de kans dat er iets knapt/beschadigd is ook groter. Zolang je geen heftige buikkrampen hebt en rood bloed met stolsels verliest denk ik echt dat het goed zit!
Hoi done, Het is waarschijnlijk een vaatje dat geknapt is met vrijen. Dat kan wat sneller gebeuren omdat het iets meer doorbloed is van binnen. Daarbij heeft je verloskundige wel gelijk hoor. Ik heb zelf vrij veel echo´s gehad. En echt tegen de 6 weken aan is er pas iets te zien op een echo. Eerder kan je wel kijken maar daar heb je verder niks aan. Er is dan geen kindje of hartactie te zien en maakt je alleen maar onzeker.
Maar kan dat dan dat ik vanavond ook nog steeds daarvan wat lichtroze vegen/bloed van heb? En hoelang kan zoiets aanhouden?
Ik heb het ook altijd als ik zwanger ben, en we vrijen dat ik daarna wat rozige afscheiding heb, en zelf 2 dagen later wat bruinig, kan gewoon een geknapt vaatje zijn, en dat rozige is dan net een klein beetje bloed, wat later over kan gaan in bruin (oud bloed) ik zou me momenteel nog niet te veel zorgen maken, zolang het niet helderrood wordt en je geen krampen krijgt.
Oke het is idd echt heel erg licht roze,dus een verdunt beetje bloed. Vanochtend kon ik gewoon niet meer redelijk denken van de schrik en ben ik in paniek de huisartsenpost gaan bellen. Ik dacht later dat het een blaasonsteking kon zijn maar dat is het niet want ik heb direct urine ingeleverd en die was schoon en vanavond was het duidelijk dat het niet uit de urinebuis kwam zeg maar. Mijn man en ik hebben al gezegt dat als het door het vrijen komt we voorlopig maar even wat rustiger aan moeten doen daarmee. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap een beste bloeding gehad aan de baarmoedermond met 18 en 32 weken door "coitus" zoals er dan mooi op je zwangerschapskaart komt te staan,maar dat was echt bloed en niet zoals nu roze en dit is veel eerder in de zwangerschap natuurlijk,dat maakt me erg onzeker
Vanochtend word ik wakker en ik heb ineens wat helder rood bloed verlies met kleine stolsels erin bij het afvegen. De poli van de gyn wuift het af met het zal wel innesteling zijn en wil me niet helpen. WAt moet ik nu? IK ben zo bang dat het misgaat en ze me tot de eerste controlles laten denken dat ik zwanger ben (6 jan)
Hoi, ik wil je niet bang maken maar zo begonnen al mijn miskramen. Maar het verschilt van persoon tot persoon, de ene verliest bloed en dat betekend niets en bij de ander betekend dat het begin van een miskraam. Je hebt ongeveer 50% kans dat je beeb blijft plakken. Zolang je nog geen krampen hebt zit je nog goed. Ik duim heeeel hard voor je dat je beeb blijft plakken! heel veel sterkte de komende dagen! Dikke knuffel, Miek
He meid, jeetje wat erg die onzekerheid. Heb je al een test gedaan? Misschien geeft die meer duidelijkheid. Ik hoop dat er gewoon een vaatje is gesprongen. Misschien kun je ook je huisarts bellen voor een bloedtest om je HCG te controleren Heel veel sterkte
Wat rot voor je, die onzekerheid. Met een echo zouden ze wel een vruchtzakje moeten zien, maar dat zegt eigenlijk niet veel op dit moment. Maar mocht je bloedverlies houden en je bent heel onzeker, dan willen de meeste ziekenhuizen echt wel even kijken. Hartactie krijg je vaak pas in de 7e week, dus dat duurt nog even. Zoals je al gelezen hebt, is er niets zinnigs te zeggen over de afloop. Of het nou rood, bruin, met of zonder stolsels is en met of zonder kramp, het kan allemaal goed gaan, maar ook fout. Dat maakt het ook zo spannend, op een nare manier. Ik hoop voor jou dat het goed zit. PS Ja, hcg meten is een goeie, Angelica. Dan weten ze of de zwangerschap zich goed ontwikkelt. Suus
Dankje Miek voor je eerlijke antwoord. IK heb sinds 1,5 week al onegveer wat buikpijntjes/krampjes en die blijven nu ook dus of dit echt bij de zwangerschap hoort of bij een mk durf ik niet te zeggen (heb nog nooit eerder een mk gehad dus ook geen vergelijkingsmateriaal). IK heb net de gyn nog weer gesproken en die zegt echt niets te kunnen doen en ik was geloof ik niet zo aardig. Ik heb uit wanhoop een laatste test gedaan die ik nog had liggen van MvM en daar is een heel maar dan ook heel licht streepje op te zien,die toch echt lichter is als de testen van MvM die maandag gedaan waren. Min man is inmiddels van zijn werk naar huis gekomen en denkt ook dat het mis is. Wat kan ik verwachten van een mk? Wat dat is toch het gene wat ik denk te hebben op dit moment
HCG prikken willen ze niet doen aangezien het ook goed zo kan zijn dat het hormoon nog hoog lijkt omdat het nog niet zeker is of ik een mk heb. Ik zei nog dat ze me de hele week mochten lek prikken en dan kijken of het hcg zakt in mijn bloed maar ja dan ben ik natuurlijk weer het domme vrouwtje met haar onzekerheid....offft sorry maar ik ben echt even verschrikkelijk boos dat ik gewoon als dom en stom in een hoekje word geschoven door het ziekenhuis voor mijn gevoel
Heel terecht en begrijpelijk, die boosheid. Ik weet hoe je soms benaderd wordt bij een dreigende miskraam, daar word je niet vrolijk van. Als het een mk wordt, dan is het een hele vroege, dus misschien krijg je niet eens zo veel kramp. Meer een heftige ongestelheid. Dat is althans mijn ervaring. Maar ik hoop voor jou op iets heel anders. Als het onduidelijk blijft, dan heeft hcg prikken wel zin. Juist als er nu geprikt wordt kunnen ze dan volgende week zien of het goed stijgt. Misschien je man naar het ziekenhuis laten bellen, dat wil nog wel eens helpen. (Triest, maar waar.) Suus
Boosheid is heel begrijpelijk. Ik heb helaas ervaring met hcg prikken en je kunt echt wel zien of het te laag is of niet en daar hoeft maar 2dg tussen te zitten. Suus heeft gelijk laat je man bellen, wij hebben dat ook zo moeten ervaren. Het is echt een goede tip van Suus. Sommige huisartsen kunnen dat ook voor je doen, misschien kun je haar/hem bellen. Sommige mensen snappen echt niet wat een dreigende mk met je doet. Ik wil je heel veel sterkte wensen
De huisarts heeft net bevestigt dat ik ervan uit moet gaan dat dit een miskraam is en ik waarschijnlijk het vruchtje al verloren ben helaas.
ik kan me voorstellen dat je er onzeker door word en zeker omdat je nu helderrood bloedverlies krijgt, maar goed, zolang het niet heftig word zou ik me inderdaad niet al te druk maken, erg bloedverlies en dus krampen schijnen voor tekenen te zijn.. Ik ga voor je duimen meis dat de beeb gewoon blijft waar hij/zij zit.
Ik vind het bijzonder knap van de huisarts dat hij dat zo goed weet zonder een echo te maken of hcg te prikken, maar om jezelf niet te veel hoop te geven zou je daar inderdaad van uit kunnen gaan. Toch klinkt dit mij niet per se als een definitieve miskraam in de oren. Voorlopig heb je nog geen bloedverlies gehad dat lijkt op een flinke menstruatie of een daadwerkelijke miskraam. Zekerheid heb je dus nog steeds niet, in mijn optiek. Als het niet echt doorzet en je test is over een paar dagen nog steeds positief, en niet zwakker (steeds op zelfde moment testen, liefst met eerste plasje van de dag), dan is er toch nog een kansje dat het goed zit. Dat hoop ik nog even voor je. Suus