Hoi meiden, Ik twijfelde al vanaf het begin aan mijn zwangerschap, en dat is vandaag dan ook bevestigd. Ik heb vandaag een echo gehad en zou 7 weken zwanger moeten zijn. Het baarmoederslijnvlies was gewoon mooi dik, wat bij een zwangerschap hoort, maar van een zwangerschap zelf was niets te zien. Wel was mijn rechter eileider/eierstok (weet even niet meer welke van de 2 ) 4,5 cm dik i.p.v. 2 cm wat normaal is. Ik kon gelukkig gelijk bij de gyn terrecht, en die zag dus hetzelfde. Voor de zekerheid bloed prikken om de HCG waarde te bepalen om te kijken of het toch geen bbz was. Uurtje later zijn we weer terug gebeld door de arts en de HCG waarde was nog wel verhoogd, maar niet alarmerend. Nu moeten we woensdag weer terug komen en gaan ze kijken hoe het er dan voor staat. Ik hoop zelf dat er voor die tijd al wel wat gebeurd, maar verwacht het eigenlijk niet. Nu moet ik woensdag nuchter bij de afspraak komen omdat ze dan eventueel gelijk wat kunnen doen. Ik vind het nu toch wel een beetje eng. Weet ondertussen wel een beetje hoe of wat, maar ik maak me toch wel een beetje zorgen en zie er ook wel tegenop .
Balen meid!!! Wanneer de zwangerschap niet in de baarmoeder, maar bijvoorbeeld in de eileider zit, kan het in een pril stadium twee kanten op. Het zou uit kunnen draaien op een ingreep, maar wanneer je HCG nu mooi daalt en echo ook verder niet verontrustend is, is het soms mogelijk om af te wachten. In mijn geval kon dat en heeft mijn lichaam het 'zelf' opgelost. Voor een zwangerschap die mis is gelopen heb ik ook echt heeeeel weinig bloedverlies gehad, meeste is 'opgenomen' door mijn lichaam. Hoop dat het voor jou allemaal nog mee zal vallen! Al blijft het klote dat de zwangerschap niet goed is verlopen.... Veel sterkte!
@Lieke Bedankt voor je reactie. Hoe lang heeft het bij jou geduurd dan voordat alles weer was zoals het hoorde? Zo'n ingreep zie ik niet echt zitten, maar we willen wel weer graag verder, dus we willen geen weken gaan zitten wachten.
Jeetje joh, heftig is dat he? Wat betreft ingrijpen: laat je niet overrompelen door gyns die alles mooi in hun hoofd hebben hoe ze de zaken af willen handelen. Enkel als het toch om een BBZ zou gaan, is dat ook nodig, maar als het om een normale miskraam gaat, mag je ook gewoon even de tijd nemen om zelf te beslissen wat je wilt doen. Curettage is dan 1 van de opties, maar je kunt ook afwachten of een miskraam met medicatie opwekken. Denk daar rustig over na, wat voor jou een passende oplossing is, en doe dat niet eerder dan dat jij eraan toe bent!
Nadat bij mij werd geconstateerd dat het ging om een EUG, werd nauwlettend het HCG vervolgd en kreeg ik om de dag een echo. Was toen 6 week zwanger, dus iets minder ver dan jij. Het kleine beetje bloedverlies dat ik had duurde 4 dagen. Twee week na het laatste bloedverlies kreeg ik nogmaals wat bloedverlies. HCG stond een week daarvoor al op 15. Daarna is mijn cyclus weer op gang gekomen en ik ben gelijk weer zwanger geraakt en nu alweer 8 week. Heel veel sterkte en hoop voor Jou op net zo'n voorspoedig beloop als dat ik had!
Bedankt voor de reacties. Het is sowieso even afwachten wat er morgen gaat gebeuren. Ik heb vandaag nog wel weer een test gedaan, in de hoop dat ie al lichter zou worden en dat m'n lichaam zelf al door zou hebben dat ik toch echt niet meer zwanger ben, maar helaas. Het streepje is nog vrijwel gelijk aan de test van 2 weken geleden.
We zijn niet veel wijzer geworden, en hun ook niet geloof ik. Op de echo was hetzelfde te zien als maandag, HCG waarde was vandaag 191 en was ook vrijwel gelijk aan maandag. Het is dus of een zwangerschap die niet goed is gegaan, maar waarvan ze ook niet precies weten waar die zit, of het is een cyste die HCG is gaan aanmaken en die op m'n eierstok zou zitten (cyste met iets van weefsel erin??). Volgende week donderdag moet ik weer terugkomen. Dan gaan ze eerst bloedprikken voor HCG, aansluitend weer een echo en dan door naar de arts als de uitslag van het bloedprikken er is. Ik baal er van dat er nu nog niets gedaan kan worden. Het is maar weer afwachten en tot die tijd kunnen we ook niet verder. Mocht de HCG niet minder worden gaan ze uiteindelijk een kijkoperatie doen om te kijken wat er nu zit, en daar maak ik me toch ook wel zorgen om.
Hey meiden, Donderdag bij de gyn geweest, HCG was weer wat gestegen en er zat vocht in m'n buikholte dus ik kreeg toch een kijkoperatie. De kijkoperatie stond gisteren gepland, maar door het verlies van bloedstolsels toch van donderdag op vrijdag een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven zodat ze me in de gaten konden houden. Ik was er aan het einde van de ochten tussen gepropt, dus ze dachten zo rond half 12, uiteindelijk om 12.45 uur pas opgehaald. Vanaf 10.00 uur kreeg ik al wel behoorlijke buikpijn en met 2 paracetamol die pas na een half uur werkte en een half uur later alweer was uitgewerkt heb ik daar behoorlijk last van gehad. Bij de kijkoperatie bleek er al aardig wat bloed in m'n buikholte te zitten, dus dat verklaarde de buikpijn. Het was toch een bbz. Op de echo konden ze deze niet vinden omdat het al afgestorven was, maar hij zat uiteindelijk aan het einde van m'n eileider en ze hebben hem er netjes uit kunnen trekken/duwen. Dus geen gesnij of gebrand in m'n eileider. Ben daar echt heel blij mee. We moesten van te voren al een beslissing nemen in het geval van een bbz wat ik dan wilde: eileider besparend of de eileider gelijk verwijderen. Wat is dat moeilijk zeg! Voor besparend gekozen en dit is dan ook goed uitgepakt. Moet de komende 5 weken nu wel elke donderdag bloedprikken om te kijken of HCG zakt, maar de artsen waren erg positief, dus ik verwacht wel dat het goed is gegaan. Nou, dat was m'n lange verhaal weer. Heel raar, maar ik was gewoon blij dat het een bbz was, dan was ik tenminste wel 'echt' zwanger, en was het niet iest raars van m'n lijf.
Sterkte meid! Fijn dat je een besparende operatie hebt gehad! Hoop dat je snel herstelt en, waneer je dat wil, verder kunt.