rugpijn bij 16 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door messema, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    hallo,

Ik heb sinds een paar dagen flinke rugpijn, met slapen heb ik er last van en nu weet ik af en toe niet hoe ik moet zitten. Het is geen contstante pijn, zijn ook momenten dat ik het niet voel. Ik heb anders nooit last van rugpijn. Ik kan de zere plek ook echt aanwijzen, rechtsonder. Valt dit ook allemaal onder bandenpijn?

groetjes Astrid

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi astrid,

Ik denk dat de pijn afkomstig is van je heupen/bekken dat door de zwangerschapshormonen verweekt waardoor er meer beweeglijkheid ontstaat en dit kan voor pijnklachten zorgen.
    ZOrg dat je goed recht op zit, benen naast elkaar met zitten maar ook met staan. Ga niet op een been hangen,maar probeer je te verdelen over twee benen. Indien de klachten verergeren of het beperkt je in je activiteiten ga dan even langs de fysio. Hij kan je tips en adviezen geven om de pijn in ieder geval niet te verergeren!

Imke

3. messema

messema Actief lid

24 nov 2008
    113
    0
    16
    Bedankt voor het antwoord, ik kijk het nog even aan en als het verergert ga ik naar de fysiotherapeut.

groetjes Astrid

Deel Deze Pagina