mk gehad en een paar vraagjes....

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lov23, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is het normaal dat je bm wat gevoelig blijft? Als ik naar het toilet moet zeg maar:) dan voel ik dat de bm een beetje pijnlijk is?

En hoe weet je nu of alles er echt uit is...zijn er dingen waaraan je kan merken dat het niet goedzit?
    Morgen ga ik naar de ha voor een bloedtest en donderdag krijg ik een echo....
    Heb 2weken geleden een bloeding gehad en begin deze week verloor ik opeens veel stolsels...nu nog wat bruinverlies..
    Maar soms maak ik me wat ongerust of nu wel alles eruit is?

De vk zag maandag zelf helemaal niks meer in mijn bm ... dus ik schrok dinsdag ook toen ik opeens veel bloed verloor..

2. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bloedverlies is toch wel 1 van de tekenen dat de baarmoeder zich schoonmaakt, dus dat er ng wat in zit.

Ik heb een spontane miskraam gehad, geen curretage nodig gehad, en daar heb ik zekers 15 dagen flink gebloed, was 6 weken. Daarna vrij snel ongesteld geworden, je herkent het wel wanneer je ongesteld wordt. Laatste keer heb ik een curretage gehad en weinig tot geen bloed verloren. Alleen bij afvegen, dus wel goed schoongemaakt.

Vindt hè een vreemd verhaal bij jouw, dat die vk zegt dat alles schoon is terwijl je nog bloedstolsels verloor. vraag zeker om nog een echo en bloedprikken is ook meer zekerheid. Dus je wordt wel lekker goed onder controle gehouden.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja daarom ik snap het ook niet zo....
    Schoon zijn en dan opeens zoiets....we hadden wel de avond ervoor sex gehad misschien heeft dat t aangewakkerd...

Nu blijven de zwschapstesten en ovutesten net zo positief....hoop maar dat ik niet alsnog een curretage nodig heb.
    Ik lees dat je bij een spontane mk sneller hcg afbouwt?

Die eerste bloeding moet ik ook niet als mk rekenen denk ik....daar heb ik ook niks verloren van grote stolsels...

4. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Test je nog steeds positief? Hoelang geleden nu?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ik heb pas woensdag meen ik die stolsels verloren.....nu heb ik dinsdag en vrijdag en zwschapstest gedaan en die zijn gewoon knallers...

ovutest vandaag is ook nog net zo duidelijk als dinsdag....

6. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke.....vervelend.....ik vindt een curretage best wel fijn eigenlijk...weet je zeker dat alles goed wordt schoongemaakt! Al zou ik er niet voor kiezen zomaar hoor. Maar ik moest nou eenmaal gecurreteerd! Zat er heel erg tegen op maar wel fijn eigenlijk.

Hcg kan nog heel lang in je bloed blijven dat is wel zo, ik heb na spontane miskraam....goed nadenken hoor...is weer een tijdje terug.....zeker zo een 3 zwangerschapstesten gedaan, deed ik elke week, dus ong 3 tot 4 weken nog positief getest! Dus kan wel hoor.

7. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat vervelend zeg dat het allemaal zo lang duurt... Het is al erg genoeg en dan ook nog eens dit... :(

Je kunt zelf niet merken (is mij verteld door de gyn) of je baarmoeder echt leeg is. Ik heb meerdere echo's gehad na mijn MA, de eerste keer zagen ze nog een laagje zitten in mijn baarmoeder. Terwijl ik echt onwijs veel bloed en stolsels ben verloren (het vruchtje hebben wij opgevangen). Ik was nog niet schoon een week na de cytotec. Ik bleef ook steeds bloeden, weliswaar heel licht (nog geen inlegkruisje vol op een dag. Week later weer een echo, ze konden niks meer zien, dus schoon verklaard! Na een week of 5 begon ik ineens enorm te bloeden (alsof je een kopje omgooid) en kwam er een enorm stolsel en slijmdraad uit! Een zwangerschapstest gedaan: ja hoor positief! Weer naar de gyn, zag weer niks zitten... Ze konden het niet verklaren! 3 weken later weer terug voor een echo en bloedtest, eindelijk negatief!

Zowel de gyn als de VK vertelde mij dat je echt week, max 2 weken na je mk (nadat je het vruchtje bent verloren) negatief moet testen. Zolang er nog iets in je baarmoeder zit blijft je lichaam HCG aanmaken...

Goed dat je een bloedtest krijgt en een echo! Je moet hier echt niet te lang mee wachten!! Dat je nog bloedverlies hebt is niet zo heel raar, dat kan een aantal weken duren, maar je positieve test is echt niet goed!

Heel veel sterkte en succes!!

8. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe heeft de vk gezien dat je leeg bent?
    Ik neem toch aan met een echo.

Ik duim voor je dat je na de echo schoon bent en weer vooruit kunt kijken..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Lady ja ik ben juist blij dat mijn lichaam het zelf deed ...zou erg bang zijn voor een operatie ...maar snap wat je bedoelt.
    Het kan idd wel even duren en misschien al helemaal als ik pas woensdag alles verloren ben.

@Zoe ja maar die bloeding wat ik in eerste instantie had was niet veel maar wel een paar dagen. Dat was volgens mij gewoon het begin van. Toen had ik ook nog een echo gehad en was er zelfs een kloppend hartje te zien.
    Maar ik wil het idd wel even wete nu anders kan ik niet verder.....dat wil ik wel graag.
    Bij mij was er ook een mooi laagje te zien in de bm maar de vk maakte ervan dat het nieuw bmslijmvlies was? Misschien is dat het geweest wat ik verloor? Ik weet wel dat ik eerst echt een bolletje voelde en daarna flinke stolsels. Toen krampen en meer bloed en dit was ook alweer snel voorbij.

@mamadaisy ja is met een inwendige echo gedaan...

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat klinkt echt alsof je toen het vruchtje bent verloren.... Had je ook een bepaalde drang? Ik had echt persdrang en toen kwam het vruchtje. Je voelde het echt inderdaad.

Toch gek dat ze zegt dat er al een nieuw laagje is, je verwacht dan echt niet meer dat je dan nog zoveel gaat verliezen! Ik hoop echt dat je nu schoon bent en weer vooruit kunt kijken! Niks vervelender dat je zit te wachten en niet weet waar je aan toe bent, nieuwe ronde of nog in de mk...

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat denk ik ook voelde duidelijk een bolletje....zag wel zelf op de echo is verfrommels zitten...beetje gekke beschrijving ...misschien was dat t?

Ja slechte vk dus...ik kreeg ook pas vrijdag eindelijk het formulier om bloed te prikken....
    Toen ik belde omdat ik een beetje boos was dat dit gebeurde zeiden ze ook niet veel....
    als de vk netjes was geweest had ze zelf nog even teruggebeld om het een en ander uit te leggen. Misschien had ze het wel niet kunnen zien maar bel dan even terug?!
    Kreeg namelijk haar collega aan de telefoon...

Ach ja is nu niks meer aan te doen. Ga idg nu naar mijn ha om bloed te prikken....dalijk gaat er bij hun weer iets fout.

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wat vervelend dat je dit gevoel overhoudt aan je vk. Zeker als je straks weer zwanger bent.
    Zou er toch een gesprek over aanvragen als je er aan toe bent.
    Mijn verloskundigepraktijk pakt dit altijd goed op.
    Hoop dat je van de huisarts een verwijzing naar de gynaecoloog krijgt.
    Die heeft toch meer knowhow van dit soort dingen lijkt me..

Ik ga duimen voor een goede bloeduitslag.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

lees net pas je beriht..sorry...
    Ja ik ga niet meer naar haar...in principe moet ik naar het zk maar die wilde me niet zien na het bloedverlies en daarom heb ik gewoon een vk gebeld...

Dus de volgende keer gewoon weer naar het zk...
    Nu moet ik morgen voor de echo...maar weet de tijd niet meer aaahhhh...kan ook niemand bereiken daar want ze zijn dicht..ik meende dat het om 9uur was....maar dat weet ik niet zeker...zo stom~!

14. mamapapa

mamapapa Lid

25 okt 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi rot voor jou van je miskraam, ik heb zelf ook 6 weken geleden miskraam gehad vk zei ook dat ik schoon was maar heb gisteren nog bloed geprikt en had ook nog het hcg hormoon in me dus kan best wel lang duren hoop dus dat ik snel weer mijn normale menstruatie krijg

15. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Naar dat je een mk hebt gehad, het is ervaring die altijd bij je zal blijven. Helaas heb ik het twee keer meegemaakt, 1 keer ben ik gecuretteerd, 1 keer is het spontaan gekomen.

Bij de spontane mk heb ik zeker 3 nagevloeid. De enige manier waarop je zeker kunt weten of alles weg is, is middels een echo. Ik had 2 weken na de mk een echo bij de gyn en die zag niets meer zitten. Het vloeien kan gewoon nog wat klein spul zijn dat niet te zien is op de echo. Als je blijft vloeien en je krijgt ook nog krampen erbij, is dat een teken dat je baarmoeder toch nog resten bevat.
    Ik zou je wel de raad willen meegeven om met je klachten echt naar het zh te gaan, een gyn kijkt toch anders naar dit soort dingen dan een vk.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@mamapapa was het de eerste keer dat je bloed hebt geprikt? Want dat het best even kan blijven zitten is ook normaal maar een stijging die ik had was weer niet normaal.

@roan ik heb eerst een paar dagen bloedverlies gehad.....dat is gestopt. Toen bij de vk de echo gehd en ik zou schoon zijn. 2 dagen daarna opeens een hoop stolsels en krampen, dit hield ook weer direct op. Nu geen bloedverlies meer alleen soms wat bruinverlies.
    Het blijft dus niet bloeden bij mij.

Ik sta al onder behandeling in het zk maar omdat ze mij niet wilden latennkomen bij het bloedverlies heb ik gewoon een vk gebeld, daar mocht ik gelijk komen.

Nu ga ik dus gewoon naar het zk....gister nog geweest.
    Volgende week woensdag om 12 uur moet ik weer komen, er wordt weer bloed geprikt en misschien een echo gemaakt.

Bij de echo van de vk zeiden ze ook dat ik schoon was.....dus niet. Lees ook een hoop verhalen van andere meiden die zogenaamd schoon waren en naderhand was dit niet het geval.

Ik hoop maar dat ik het volgende week dan wel echt kan afsluiten!

Deel Deze Pagina