ongeveer 5,6 weken zwanger, geen vruchtje te zien :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door FutureMama81, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Hallo,

ik ben vanmiddag voor een echo geweest ivm een eerdere bbz. Gelukkig zat het vruchtzakje wel op de goede plek dit keer, alleen was er geen vruchtje te zien :( alleen vruchtzakje met dooier. Ik vraag me af hoe groot de kans is dat dit een miskraam gaat worden. Er zou op deze termijn toch wel een vruchtje te zien moeten zijn? Ik lees zelfs dat rond de 5 a 6 weken het hartje al gezien wordt. Ben hier erg van geschrokken en nu maak ik me daar weer zorgen om. Kan pas over 3 weken terug voor een echo ivm overvolle agenda's.
    Komt het vaker voor dat er rond deze termijn niks gezien wordt en uiteindelijk de zwangerschap gewoon goed gaat?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ja het komt vaker voor dat er nog weinig gezien word en de zwangerschap toch goed blijkt te zijn, je bent dan toch wat korter zwanger dan je dacht.
    Het zullen een lange 3 wkn voor je worden maar houd moed!

Imke

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    gezien het vruchtzakje ben ik 5,6 weken zwanger dus net geen 6 weken. Ik lees op internet allemaal verhalen dat er met 6 weken toch echt wel een vruchtje gezien wordt (zeker bij een inwendige echo) en evt zelfs een hartslag en dat als er geen vruchtje gezien wordt de kans op een miskraam heel groot is. Ik ben er echt niet gerust op :(

Deel Deze Pagina