Na curettage blijven vloeien.. vandaag echo gehad.. Help!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Tamara24, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Beste verloskundige,

Daar ben ik weer. ik heb op 10 mei curretage gehad.. en het vloeien duurde langer dan normaal was. na de curettage heb ik 2 weken gevloeid daarna was het vloeien gestopt en na 2 weken ervan begon ik weer met vloeien. ik vertrouwde het niet helemaal.. dus heb ik een echo aangevraagd om te kijken of er weefsel was achtergebleven.

Vandaag heb ik dus echo gehad en inderdaad er is wat weefsel achtergebleven. ze zeiden dat het niet veel is maar er zit nog wel wat weefsel, vandaar dat ik blijf vloeien. ik heb bewust ervoor gekozen om niet nog een keer gecurreteerd te worden. ik vind het maar niks. stel dat er weer wat weefsel achter blijft.
    dus hebben ze mij geadviseerd om ongeveer 4 weken niks te doen behalve afwachten. er is grote kans dat die er van zelf uit komt. nu is mijn vraag heeft dit geen gevolgen voor mijn baarmoeder? ik snap niet waarom mijn baarmoeder het van zelf niet afstoot... hoe kan dat komen? is het afwachten waard of moet ik toch nog een curttage ondergaan?
    ik zit hierdoor echt in een dip. ik ben zo bang dat ik niet meer zwanger kan raken door al dit..

Tamara :cry:

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tamara,

het is inderdaad balen dat er een stukje is achter gebleven, maar dat kan echt nog wel vanzelf loskomen. Ik dacht in eerste instantie dat je weer ongesteld was geworden, maar als ze zeggen dat er echt nog een stukje zit, zal dat wel zo zijn. Wacht het inderdaad af, want meer kun en hoef je nu even niet te deon. Niet bang zijn dat je niet meer zwanger kunt raken hoor, want dat is wel degelijk het geval. Dit is gewoon botte pech!

Groetjes Brigitte

3. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    hoi Brigitte,

heel erg bedankt voor je reactie. ff in het kort: na curretage 2 weken gevloeid daarna vloeien gestopt en 2 weken later vloeien weer begonnen tot nu toe. .. zo is het gegaan. ik dacht ook dat het mijn menstruatie kon zijn maar omdat het langer dan 1 week aanhield vertrouwde ik het niet helemaal.

ik vind dit echt heel eng. nu ben ik dus bang dat ik misschien Asherman syndroom heb gekregen.. maar dan moet je juist niet bloeden toch? ik weet het allemaal niet meer. ze zeggen dat het een oncomplete curretage is geweest. en ze zeiden ook dat er altijd wat weefsel achterblijft na een curretage maar dat het vanzelf uitkomt meestal. klopt dit?
    Belangijke vraag: kan ik toch ongesteld worden als er wat weefsel is achter gebleven?
    Nog een belangrijke vraag: stel dat het weefsel er niet van zelf uit komt in die 4 weken dat ik moet wachten.. wat moet ik dan doen? want ik wil absoluut niet nog een keer gecurreteerd worden. zijn er ook andere mogelijkheden om het restweefsel eruit te krijgen?
    dit zijn hele belangrijke dingen die ik graag wil weten. ik hoop dat je mij daarmee kunt helpen. alvast bedankt!

Groetjes Tamara

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tamara,

bij het Ashermann-syndroom heb je meestal ook erge pijn. En dit zien ze op een echo bijna altijd. Een menstruatie, die je dus wel kunt verwachten, kan er inderdaad voor zorgen dat het laatste stukje weefsel wordt uitgedreven en vaak heb je dat niet eens door. Je kunt als je strakjes nog twijfelt altijd even contact opnemen met de gyn, maar laat het eerst maar eens aan de natuur over. Die kan ook erg veel hoor! (en nee, er is eigenlijk geen andere methode om een laatste stukje weefsel kunstmatig te verwijderen, maar dat is wellicht helemaal niet nodig)
    Ik snap dat het eng is, maar op dit moment hoor ik geen dingen waar ik een onrustig gevoel bij krijg.

Groetjes Brigitte

5. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Beste Brigitte,

nogmaals bedankt voor je geruststelling. ze hebben inderdaad een echo gemaakt maar niks gezegd over asherman syndroom. ze zeiden alleen dat er wat restweefsel van placenta is achtergebleven ofzoiets. ik probeer er ook heel nuchter onder te blijven. maar ik vloei al 7 weken. en nu moet ik weer 4 weken wachten. het word me een beetje teveel allemaal. ik wacht rustig af en over 3 weken heb ik een controle afspraak.. Dan hoop ik dat mijn baarmoeder schoon is.

Bedankt voor de reactie.

xxx Tamara

6. Tamara24

Tamara24 Actief lid

15 sep 2006
    172
    0
    0
    Administratie
    Den Haag
    Hoi Brigitte,

ik hoef denk ik mijn verhaal niet nog een keer te doen. het staat hierboven allemaal..

ik wacht nu al bijna 2 weken.. kijken of het achtergebleven weefsel er van zelf uitkomt. maar ik vloei al bijna 4 dagen niet meer. het vloeien is helemaal gestopt. laatste 2 dagen was het nog wat bruinverlies maar daarna helemaal gestopt. wat wil dit precies zeggen? is dit wel normaal als er wat restweefsel achtergebleven is? is er misschien een kans dat mijn baarmoeder nu schoon is omdat ik niet meer vloei? ik hoop het zo erg.

ik weet niet precies wanneer ik ongesteld moet worden. ik ben de tel helemaal kwijt na mijn miskraam. ik heb wel gespannen borsten en dat had ik altijd als ik bijna ging menstrueren.

ik wacht op een antwoord.
    alvast bedankt.

xxx Tamara

Deel Deze Pagina