Hoi dames. Na 41 dagen en een week lang lichte testen en een bloed test die 10 hcg aangaf op woensdag, die daarna wel opliep maar heel langzaam, ben ik nu ontzettend gaan bloeden. +\- ben ik waarschijnlijk 4,5 weken zwanger geweest. Niet lang, maar ik voelde me wel echt zwanger en dit doet me meer als ik verwacht had (had rekening gehouden met een vroege miskraam door de langzaam oplopende hcg). Maar goed, nu ik dat gedeeld heb vraag ik me het volgende af: - geld dit als 1e dag menstruatie? - is het erg om meteen weer zwanger proberen te raken of heeft je lichaam rust nodig? misschien wacht ik ook wel even een maandje hoor.. Bah. Vind het zo naar. En is het nodig de dokter in te lichten of kan ik er vanuit gaan dat het vanzelf wel 'leeg' stroomt? Sorry ik ben hier niet in thuis.. Bedankt meiden! Groetjes!
Wat verdrietig Braam! Het maakt niet uit hoe lang je zwanger bent/was. Je hebt immers de blijdschap van een positieve test ervaren he. In jouw geval is/was je hcg niet zo hoog. In principe halveert je hcg elke 2/3 dagen (eigenlijk zoals hij hoort te verdubbelen met stijgen, zo zal hij dalen met een miskraam). Dat zou betekenen dat jouw cyclus dus waarschijnlijk een paar dagen langer zal duren als normaal. (Denk aan max 2/3 dagen). Tijdens de miskraam mag je geen gemeenschap hebben, in bad of tampons gebruiken, dit ivm infectiegevaar omdat je baarmoedermond open staat. Als het bloeden + bruinverlies over is, mag je ervan uitgaan dat je lichaam is hersteld. Ik was ietsie langer zwanger dan jij, mijn gynaecoloog adviseerde mij voor de emotionele verwerking een maandje af te wachten, weet je ook dat je cyclus weer normaal op gang is gekomen. Maar je lichaam heeft dit niet nodig, dus wanneer jullie anders besluiten kan dat zo ver ik weet geen kwaad. Sterkte!
Oh braam! Bij jou is het dus ook niet zoals t moet lees ik? Mijn vorige miskraam was ook heel vroeg. De gyn noemde het een biochemische zwangerschap. Ik ben afhankelijk van hormoon behandeling en iui om zwanger te raken. Daarom weet ik precies wanneer wat gebeurd, en wanneer ik hoever ben. Ik ben toen ook 2 dagen na mijn eigenlijke testdatum gaan vloeien. Omdat ik al in behandeling was bij de gyn, werd het HCG gecontroleerd in het bloed. Dit bleef nog best lang aanwezig vond ik, gezien de korte zwangerschaps duur. Ik weet van verhalen in mijn omgeving dat er bij natuurlijk ontstane zwangerschappen, geadviseerd wordt om de 1e menstruatie na een miskraam te laten komen en de daarop volgende ronde er weer voor te gaan. Ik menstrueer dus niet vanzelf, vandaar de behandelingen. Sterkte Braam. Het blijft verdrietig en verwarrend dat het mis gaat na positieve testen.
En mocht je het prettig vinden, suggereer dan een inwendige echo controle om te checken of je baarmoeder schoon is?
Hartstikke bedankt voor de reacties dames! Dit is mijn eerste zwangerschap, en dus ook meteen mis. Vandaar dat ik hier nog niet zoveel informatie over gewonnen heb. Ik ga nu eerst een maandje afwachten wat mijn cyclus gaat doen en als ik het niet vertrouw even langs de huisarts. Ik heb nu alleen nog een vraagje, mijn linker borst lekt enorm. En met enorm overdrijf ik niet. Mijn shirt was doorweekt en als ik erop druk blijft het weer komen. Dit lijkt mij niet normaal voor zo een korte zwangerschap? Wit doorzichtig. Hebben jullie hier ervaring mee? Nogmaals enorm bedankt voor de reacties en wat naar dat jullie ook ervaring met een miskraam hebben Liefs
Goh, ook nog wakker. Vreselijk he.... Ik zie in je onderschrift staan dat je een miskraam afwacht? Of.. Hoop natuurlijk van niet!
Volgens mij wordt er aangeraden een maand te wachten om mocht je gelijk terug zwanger raken de duur goed te kunnen bepalen. Ik was de maand na mijn miskraam gelijk terug zwanger! Sterkte meid!
@Peppa vervelend dat je een miskraam mee hebt moeten maken, en gefeliciteerd met je zwangerschap!! Dat is goed nieuws! Bedankt voor je berichtje. Liefs
Wat betreft je borst; lang leve de hormonen . Kan dus goed zijn van de zwangerschap. Ze hebben bij de drogist van die grote wattenschijven te koop (staat helaas wel tussen de baby artikelen die kan je in je bh stoppen zodat in elk geval niet je shirt nat wordt. Nogmaals sterkte.
Klopt Braam. Gisteren bij mijn 1e echo zei de dokter dat het niet goed zat. Ik kan een miskraam gaan verwachten. Het stomme is dat ik eergisteren vloeide en sinds Gisteren ochtend niet meer. Het vruchtje zit er dus nog. Samen met heel veel bloedstolsels...
Appelboompje bedankt.. Ik gebruik nu eerst naar wattenschijfjes die je gebruikt voor je make-up en dergelijke. Coccie wat een vreselijk nieuws. En wat moet het ontzettend vervelend zijn om dat nu af te moeten wachten.. ;( heel veel sterkte!
Precies, het idee dat het misschien wél goed komt blijft hangen. Maar goed ik heb ook verhalen gelezen dat het vruchtje ineens wel ontwikkeld dus ik zal enorm hard voor je duimen!!!! Ik mag vanmiddag komen voor een echo, omdat ik het gevoel heb dat er toch iets niet goed zit. Voor geruststelling dus dat is fijn. Sterkte meid en hoop zo dat t toch goed met je komt!
Stiekem hoop ik nog een heel klein beetje dat het er de 15e nog zit en dat het inderdaad wel doorgroei laat zien. Maar ik stel me er maar op in dat het niet zo is. Oh wat goed dat je nog een echo krijgt. Benieuwd naar de uitslag!!
Je hebt gelijk coccie, dan kan het altijd meevallen.. Maar dat je er al rekening mee moet houden is al erg genoeg. Mijn uitslag was goed, tenminste voor een miskraam dan. Het vruchtje was er al uit gekomen en alles zag er schoon uit. Dat mijn tiet lekt is gewoon door de hormonen, hier maakte ik me wel wat zorgen om. Gelukkig niks in de eileiders dus nu maar een maand afwachten en dan gaan we er weer voor denk ik. Liefs
Ja het kan inderdaad voorkomen, zo'n lekkende borst. Mooi dat alles schoon is. Dan is t menstruatie afwachten en door. Hier nog steeds alles op z'n plek en geen druppel bloed te bekennen.
Je houd de spanning er wel in hoor.. Hou je me wat op de hoogte via deze topic? Ben toch wel heel benieuwd hoe het voor jou gaat aflopen aangezien je bijna geen bloed bent verloren!
Is goed. Heb net ook zelf een topic aangemaakt. Ja ik vind het ook heel verwarrend dat mijn lichaam het nog vasthoud als het volgens de gyn niet goed is. Ik hoop wel dat het vanzelf gaat gebeuren. Ik zit niet te wachten op een curettage. Schijnt het risico op vroeggeboorte te verhogen bij een volgende zwangerschap las ik? Naja eens bespreken met de gyn mocht het zover komen...
Ha Braam0, wat naar om te lezen! Heel veel sterkte en hopelijk is het de volgende x snel weer raak. Zal voor je duimen.