Vroege miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Elmo, 26 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goedemiddag,

Ik heb een vraag die misschien niet helemaal hier thuis hoort maar misschien hebben jullie toch een antwoord:

Ik ben bezig met ICSI en heb nu volgens het ziekenhuis een vroege miskraam gehad. Wel hCG maar te weinig voor een doorgaande zwangerschap. Mijn hCG stond op 16, 14 dagen na de terugplaatsing van een drie-cellige embryo....
    Ben inmiddels ongesteld geworden en dit doet veel meer pijn dan anders (buik, onderrug) is dit normaal? Of kan mijn lichaam hier eigenlijk nog niet op reageren na zo weinig hCG?

Heb ik nu ook een verhoogde kans dat het nog een keer gebeurd of ligt het echt aan het embryo?

De laatste vraag: vrijdag bepalen ze weer de hCG en als het onder de 5 is mag ik gelijk verder voor de volgende poging. Is het waarschijnlijk dat het gezakt is of moet ik rekening houden met een "tegenvaller"

Het is nogal wat...maar ik heb de tijd haha
    Als jullie me geen antwoord kunnen geven, toch bedankt voor de moeite!

Liefs Elmo

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Elmo,

Ik weet het niet, misschien kan mijn collega Mirjam ze wel beantwoorden.

Ik wil je in ieder geval in deze periode heel veel sterkte wensen! Ik hoop dat jullie wens snel in vervulling gaat.

Groetjes,
    Japke

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toch bedankt!
    Ik wacht Mirjam nog wel even af dan...
    Die buikpijn is echt vreselijk!!!

Groetjes Elmo

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Elmo,

wat jammer dat het niet goed is gegaan zeg. Je kunt de ongesteldheid inderdaad als heftiger ervaren doordat het een hele vroeg miskraam is. Dan heb je meer kramp en buik- en rugpijn. Ik verwacht vrijwel zeker dat het hCG gedaald zal zijn vrijdag en dat je door kunt gaan voor de volgende poging. Doordat je nu ongesteld bent geweest zijn alle miskraamresten zo goed als zeker uit je lichaam en is het hCG gedaald of al helemaal weg. Je hebt net als ieder ander kans dat het goed gaat en dat het misgaat. Bij een kunstmatige bevruchting heb je wel wat meer kans op een miskraam. Maar laat je niet ontmoedigen door deze keer, houd de moed er in.
    Ik hoop dat je de volgende ronde zwanger bent!

Mirjam

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mirjam,
    Ontzettend bedankt voor je antwoord!
    De hevisgste pijn is inmiddels wel geweest denk ik, gisteren kon ik niet meer op of om (was gelukkig vrij).
    Het stelt me gerust dat dit w.s. de oorzaak is geweest.
    Ontzettend bedankt! Ik ga vol moed bloed prikken morgen en hoop dat in de tweede ronde er misschien wel een pukkie blijft zitten.
    Groetjes Elmo

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dag dames,
    Mijn waarde was 2 dus idd mooi gezakt.
    Ik mocht verder als ik dat zelf wilde, had geen negatieve gevolgen voor het resultaat van de tweede poging.
    Dinsdag de eerste echo alweer....op naar ronde twee!
    Bedankt voor jullie reacties!
    Elmo

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Elmo,

succes komende week, ik hoop dat het raak is en goed blijft gaan! Houd je ons op de hoogte?

Mirjam

Deel Deze Pagina