We ziin bijna 1,5 jaar bezig om zwanger te worden van onze 2e kindje. We zijn via de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis waar ik een inwendige echo heb gehad. 10 okt positive ovu test een digitale 11 okt in zh een echo en mn eitje was 16 mm Ik wordt altijd ongesteld 11 dagen na mijn positieve test dus 21e Ben niet ongesteld en heb een vroege test gedaan maar deze is wit. Wie snap dit?
misschien een latere eisprong? Je eitje was bij de echo 16 mm, volgens mij zit het vaak rond de 20 om te springen. Positieve ovulatietest geeft alleen je lh piek weer.
Late eisprong? Late innesteling? Of gewoon een keer een afwijkende cyclus? De cyclus voordat ik zwanger werdt was ook ineens bijna een week langer, terwijl ik er altijd de klok op gelijk kon zetten.
Vermoedelijk is je eitje een paar dagen later pas gesprongen. Follikels springen meestal pas rond de 20mm of groter.
Dan wordt je dus al 11 dagen na je LH-piek ongesteld en dus 9 dagen na eisprong? Dan kan het zijn dat je luteale fase te kort is. Als 11 oktober je ei nog maar 16 mm was, dan is je eisprong zo'n 4 dagen later geweest vermoed ik. Een ei springt gemiddeld namelijk zo rond de 20/21 mm, maar kan ook nog later zijn. Gezien je niet meer heb gereageerd, denk ik dat je intussen ongesteld bent geworden.