vroege (pret) echo, kan dat?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by lovelie, Oct 18, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeie avond dames....
    Ik heb een vraagje, ik heb 3 nov mijn eerste echo. ..Erg spannend vind ik dat en mijn vraag is of jullie misschien weten of het evt ook eerder kan...Bijvoorbeeld bij zo pret echo bureau oid. Ben zo bang dat ik een missed abortus heb of een leeg zakje...lees er veel over namelijk.

Ik ben morgen 6 wkn, oftewel ik ga week 7 in zoals de verloskundige het zegt.

Gr

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja dat kan.
    Kost je wel geld uiteraard.

Als je angsten hebt kan je beter de vk bellen.
    Misschien kunnen ze de echo vervroegen voor je.

3. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is mijn eerste zwangerschap, en lees goeie verhalen...maar ook slechte....en wil gewoon zsm zekerheid dat et iig tot nu toe goed zit....dat heeft denk iedereen wel en is denk geen gegronde reden om de echo eerder te krijgen bij een vk...haha

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    je zou eerder een echo bij een pretecho buro kunnen aanvragen, maar je moet ook rekening houden met het feit dat je minder lang zwanger zou kunnen zijn waardoor dat een teleurstelling kan worden, het is niet voor niets dat de verlos of gyn op een later termijn een echo maakt, juist zodat je niet teleurgesteld raakt of dat er niets te zien is nog wat je uiteindelijk nog onzekerder maakt.

hoe moeilijk ook ik zou toch afwachten tot 3 november zolang je geen bloed verliest geen krampen heb is er geen reden tot zorg en gaat het vaker goed dan fout

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik zeg doen! Heb ik bij mijn vorige zwangerschap en nu weer gedaan en heeft me zoveel rust gegeven.

6. lovelie

lovelie Actief lid

Oct 12, 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel menstruatie pijn af en toe. ..Vooral in rust en als ik slaap....maar geen bloedverlies....De vk gebeld en die zei dat et normaal is en geen kwaad kan...maar ben gewoon zo benieuwd en nieuwsgierig en ook bang dat ik bij een van de ongelukkige zit waarbij et vroeg fout gaat...Wil dat dan liever nu weten...ben me er ook wel bewust van dat ze evt nog niks kunnen zien en je dus stress heb voor misschien niks omdat et nog te klein is...Vanaf hoeveel weken kan je trouwens al wat zien?

7. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    ik heb bij de negen maanden beurs een vroege echo laten doen kon mr niet bedwingen was toen 6 weken en paar dagen en zag een mooi kloppend hartje

kk zou het gewoon doen hoor is iets van 35 euro als dat je rust geeft zijn genoeg bireaus

8. skye81

skye81 Bekend lid

Aug 24, 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ja kan zeker, heb ik ook gedaan en volgens mij noemen ze het een 'echo voor vitale zwangerschap' dus of het op de juiste plek zit en vanaf 7 weken kijken ze naar hartactie.

Succes!

9. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,624
    0
    36
    zuid holland
    Heb ik idd ook gedaan! Met 7 weken en dat hielp enorm tegen mijn onzekerheid. En uiteraard kon ik daarna wat makkelijker wachten op de volgende.

10. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat ligt aan je vk.
    Ik heb mijn eerste echo gekregen met 7+2 omdat ik erg onzeker was.
    Had gewoon gebeld en gezegd hoe ik me voelde.
    Ben er tussen gezet die dag, even snel gekeken, een prachtig hartje zien kloppen en ik mocht weer gaan.
    week later de intake gehad en nog een echo.

Ik zou het dus gewoon proberen.
    Het kost je niks en een pretecho kost je zeker rond de 25,-.
    Wie niet waagt wie niet wint ;)

11. Iertje

Iertje Bekend lid

Aug 16, 2015
    632
    3
    18
    Ik doe het woensdag dan ben ik 7+2 als het goed is kost me 30 euro ik ben ook bang voor leeg zakje of MA terwijl hier geen aanleiding voor is gelukkig is VL heel nuchter

12. Alva

Alva Niet meer actief

Je kan het doen. Maar mijn ervaring is dat je ook na een eerste goede echo weer in spanning zit tot de volgende. En vervolgens weer tot de evt combinatie test en dan weer tot de 20 wk echo. Dan kan je aan de gang blijven met pretecho's.

Ik zou gewoon wachten, er komen nog zoveel spannende momenten. En als het je eerste zwangerschap is heb je dus ook geen reden om te denken aan een MK of BBZ oid ?

Ik snap je ongerustheid wel hoor. (Zwangere) vrouwen eigen denk ik ;)

13. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik zou t ook niet doen. Wat als er op die vroege pretecho niks te zien is? Dat hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger bent of er iets mis is, maar dat wil gewoon nog wel eens gebeuren zo vroeg. Er is een reden dat je pas wat later voor een echo gaat bij de VK.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten he, maar wat Alva in t bericht boven mij ook al zegt: je blijft je druk maken.
    Pas als je de baby dagelijks gaat voelen, krijg je wat meer zekerheid, omdat je dan iig voelt dat de kleine het goed doet. Tot je een dagje weinig voelt, en in paniek de VK belt en je voor een ECG naar het ziekenhuis moet om te checken.

Bereid je er maar op voor dat je de hele zwangerschap onzeker blijft. En hoe verder in je zwangerschap, hoe meer je je gaat hechten aan de baby en hoe enger het wordt.
    Je hebt het allemaal niet in de hand, je kan alleen maar afwachten goed voor jezelf en die kleine in je buik zorgen. En als je toch graag geld wilt uitgeven, kun je dat misschien beter investeren in boeken met informatie of een goed ontspannende zwangerschapscursus ;)

14. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik zou het niet doen, hoe vervelend ook: het zegt namelijk nog zo weinig of zelfs niets.

Ik heb bij mijn 1e zwangerschap vanwege een medische indicatie veel vroege echo's gehad. Omdat ik minder lang zwanger was dan verwacht, kwam hier slecht nieuws uit. Het resultaat was dat ik twee weken in enorme spanning heb gezeten, en me moest voorbereiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap inclusief bijbehorende operatie.

Achteraf bleek er niets mis te zijn met de zwangerschap, maar was ik gewoon minder lang zwanger... Het is niet voor niets dat een verloskundige standaard iets langer wacht voor een eerste echo.

Zelfs als ze wel wat zien, zien ze mogelijk geen kloppend hartje en maak je je daar weer vreselijke zorgen om.

En als je wel een hartje ziet, is het nog geen garantie dat het over een paar weken nog altijd goed blijft gaan. Ik zou daarom zeker aanraden proberen te wachten, en ondertussen geen slechte verhalen opzoeken op internet ;)

15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Als jij je met zo een echo zekerder voelt waarom niet.
    En als je vaker onzeker bent laat je vaker een echo maken. Kwaad kan het niet het kost alleen wat geld.
    Bij mijn 1e zwangerschap 8 jaar geleden heb ik vanaf 4 weken tot 36 weken elke 2 weken een echo laten maken bij een pret echo bureau. In het begin uit onzekerheid en later omdat ik het zo leuk vond om naar ons wondertje te kijken. Op die manier kon ook ied erheen die belangrijk voor me was wel een keer mee naar een echo en nu heb ik een geweldig echo groei boek van onze zoon. Nu ik weer zwanger ben blader ik met regelmaat er weer doorheen.

16. aninaja

aninaja Niet meer actief

Ik had een echo met 7 weken en je zag al een mooi kloppend hartje.

17. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Om dezelfde reden als jij vorige week de knoop doorgehakt na twijfelen en pret echo laten maken. 6/7 weken zwanger. Mooi kloppend hartje. Spannend blijft het maar ik ben een stuk rustiger nu.

Share This Page