Pretecho voor de oudere kids

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Alva, 19 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alva

Alva Niet meer actief

Ik krijg genoeg echo's in het zkh en heb dus de vorige zwangerschappen geen pret echo's laten doen. Zonde van het geld en de gyn zette het beeld ook wel eens op 3D stiekem.

Nu zijn de kids wat ouder (3, 5 en 7) en vind ik het vooral voor de oudste wel leuk om haar eens mee te nemen naar een echo en dan het liefst een pretecho omdat er dan meer tijd is dan in het ziekenhuis.

Zijn er mensen met ervaring hiermee, komt het wel over bij de kids? De 2D echo foto's vinden ze maar raar tot nu toe ;)

Vanaf hoeveel weken kan je de geslachtsbepaling laten doen? Met enige betrouwbaarheid dan uiteraard.

En hoeveel kost een pretecho ongeveer?

2. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Wij gaan morgen de geslachtsbepaling laten doen, vanaf de 16 weken is het betrouwbaar en kost het ons €25,- in het geboortecentrum bij het ziekenhuis.

3. Alva

Alva Niet meer actief

Dat is een mooi bedrag ! En hoe lang kan je dan gluren?

4. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Dat kan ik je morgen vertellen ;)
    Bij onze verloskundige kun je ook ten alle tijde een echo laten maken, dit kost ook maar €20,-

5. Alva

Alva Niet meer actief

Spannend, veel plezier alvast !!

6. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Voor een 3D-echo moet je wel wat meer rekenen hoor...
    Om die reden hebben wij er ook geen laten maken.

Wel een leuk idee om je kids zo wat meer te betrekken in je zwangerschap!

7. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Ow sorry, ik had niet door dat het om een 3d echo gaat. Bij ons kost die €99,- incl. 10 kleurenfoto's.

8. Happy1980

Happy1980 Fanatiek lid

14 jun 2007
    2.015
    0
    0
    verpleegkundige
    Gelderland
    Wij laten volgende week maandag een pretecho maken en dan rond week 28 nog een.
    Bij de oudste hebben we het ook rond 28 weken gedaan.
    En nu een extra speciaal voor onze dochter, ze is nu 7 en wil heel graag een keer meekijken. En omdat ik bij de VK alleen met 8 en 11 weken een echo kreeg en ze bij beide niet mee kon (of mocht), gaan we het zo doen.
    Ze vind het helemaal spannend. haha.

Voor beide echo's samen betalen wel 135 euro. Wel veel geld maar ook wel heel leuk.

9. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bij babyecho centrum in Spijkenisse kun je vanaf 15 weken geslachtsbepaling laten doen voor 40 euro dacht ik.. Ze zette hem bij mij toen ook even in 3d of 2d? Weet het verschil niet maar wil je echt voor 3d gaan zou ik dit rond de 20 weken laten doen voor het mooiste beeld.
    In Barendrecht zit er ook een Maar die is wat duurder dacht ik.
    Weet niet of het in de buurt is ?

10. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier kost het 75 Euro(=in het noorden van het land)

11. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik krijg een bon twv €75,- voor een 3D/4D echo als welkomstcadeau van de kraamzorg.
    Misschien kan je eens rondneuzen of er bij jou in de buurt ook kraamzorgcentra zijn die zulke cadeaus geven?

12. Alva

Alva Niet meer actief

Ik krijg een boekenbon 😆 ook leuk hihi

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb overmorgen een afspraak voor een pretecho. Puur gemaakt zodat mijn zoontje en nichtje even meekunnen om te kijken. De afspraken bij de verloskundige waren telkens onder schooltijd.

14. Alva

Alva Niet meer actief

Jouw zoon is net zo oud als mijn dochter. Ik ben benieuwd wat hij er van vind !

15. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Wij hebben er ook een laten maken voor 25 euro.
    Voor de geslachtsbepaling konden we al vanaf 13 weken terecht.

16. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb 30 oktober een geslachtsbepaling voor €25,- waar onze dochters mee naartoe mogen. Ze zijn 6 en 4.
    Ik heb geen idee of ze nog een stukje 3D laat zien, maar in de omschrijving staat alleen 2D.

17. Alva

Alva Niet meer actief

Maar dan ben je 14 wk ongeveer??

Ik heb met 13.4 en 14.6 nog een echo maar ik denk niet dat ze daar al naar kijken, het is in het zkh dan.

Ik dacht dat geslachtsbepaling op zijn vroegst met 16 wk kon?

18. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ze doet het vanaf 13 weken. Ze is wel erg ervaren en doet ook de medische echo's voor de verloskundigen in de regio.
    Ik ben heel benieuwd hoe duidelijk het dan is, ik ben dan idd 14 weken.

19. Alva

Alva Niet meer actief

Spannend !! Laat je het weten, of hou je het geheim??

20. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Iedereen mag het weten. De meiden gaan mee en daar kunnen we natuurlijk niet van verwachten dat ze het geheim houden.
    Vind het ook wel leuk dat het zo nog echter voor ze wordt.
    En dan ben ik ook van dat gezeur af van iedereen daf het nu vast een jongetje wordt. Ik denk namelijk dag het weer een meisje wordt en ik zou dat super leuk vinden. Al lijkt de buitenwereld daar anders over te denken...

Ik ben benieuwd of ze er bij jou in het ziekenhuis ook even naar willen kijken!

Deel Deze Pagina